Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Analýza prodejních cest potravin pro zdravou výživu

Analýza prodejních cest potravin pro zdravou výživu

Kategorie: Marketingový výzkum

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se zaměřuje na analyzování distribučních kanálů zdravé výživy a hledání nového uplatnění potravin zdravé výživy na trhu. Poskytuje odpověď na otázku, jaké faktory ovlivňují zájem, výběr a nákup potravin zdravé výživy. Zkoumá potřeby a požadavky zákazníků při výběru zdravých potravin, jejich preference a způsoby nákupu těchto potravin a zároveň příležitostí pro zlepšení ze strany prodejců. K získání těchto informací používá kvantitativní výzkum, který byl realizován v Ostravě prostřednictvím dotazování formou dotazníku (ten je součástí práce). Uvádí metodiky práce a charakterizuje prostředí, kde analyzuje makroprostředí a mikroprostředí. Následně rozebírá model F. A. B. a přibližuje problematiku bioproduktů. V další části práce vyhodnocuje dotazník, a to jak slovně, tak formou grafů. Závěr předkládá soubor doporučení týkající se zákazníků, druhů potravin, nákupu, nákupních míst, informovanosti a prodejních cest.

Obsah

1.
Metodika práce, charakteristiky prostředí
1.1.
Metodika práce
1.1.1.
Primární data
1.1.2.
Sekundární data
1.1.3.
Metody výzkumu
1.1.4.
Tvorba dotazníku
1.2.
Charakteristiky prostředí
1.2.1.
Analýza makroprostředí (demografické, ekonomické, přírodní, sociálně kulturní, technologické prostředí)
1.2.2.
Analýza mikroprostředí (rozsah trhu, analýza trhu, analýza zákazníka, analýza konkurence)
2.
Teoretické zázemí práce
2.1.
Trh produktů zdravé výživy
2.2.
Model F. A. B. (Features - Advantages - Benefits)
2.3.
Bioprodukty
2.3.1.
Charakteristika bioproduktu
2.3.2.
Charakteristika biopotravin
2.3.3.
Bio značky
3.
Řešení úkolu včetně výzkumu a analýz
3.1.
Nákup výrobků zdravé výživy
3.2.
Nákup jednotlivých druhů potravin
3.3.
Místa nákupu zdravé výživy
3.4.
Pravidelnost nákupu
3.5.
Nové možnosti prodejních míst
3.6.
Získávání informací o zdravé výživě
4.
Interpretace získaných informací a doporučení
4.1.
Doporučení
4.1.1.
Doporučení týkající se zákazníků
4.1.2.
Doporučení k jednotlivým druhům potravin
4.1.3.
Doporučení ke zvýšení pravidelnosti nákupu
4.1.4.
Doporučení k využití nových nákupních míst
4.1.5.
Doporučení ke zvýšení informovanosti
4.1.6.
Doporučení k využití nových prodejních kanálů
5.
Přílohy
5.1.
Dotazník

Úryvek

"2.2.2 Analýza mikroprostředí

Rozsah trhu
Obrat českého trhu biopotravin se může během čtyř let více než ztrojnásobit na zhruba 2,5 miliardy korun v roce 2010. Na konferenci Biopotraviny v maloobchodě to uvedl Tom Václavík z agentury Green marketing. Loni Češi utratili za potraviny v bio kvalitě 760 milionů korun, meziročně o 59 procent více. V dalších pěti letech lze podle Václavíka očekávat růst o 30 až 40 procent. Zatímco loni biopotraviny představovaly zhruba 0,3 procenta spotřeby potravin, v roce 2010 už by to mohlo být procento. K dalšímu vzestupu zájmu spotřebitelů by měly přispět informační kampaně a sílící povědomí o potravinách zdravé výživy, rozšiřování nabídky v řetězcích a také stoupající kupní síla obyvatel.

Analýza trhu

Potenciál růstu plyne i z toho, že spotřeba biopotravin v Česku je výrazně pod průměrem starých členských zemí EU. Loni představovala zhruba 2,6 eura na osobu, zatímco například v Německu to je 56 eur. Z pohledu obchodníků pak přetrvávají některá negativa, jako je nahodilost nákupů ze strany zákazníků, chybějící konkurence mezi výrobci, kdy zaostává nabídka za poptávkou, a také vyšší ceny biopotravin a produktů zdravé výživy proti konvenčním potravinám. Cenové rozdíly se velmi liší podle jednotlivých výrobků, mohou činit i stovky procent. Podle odborníků je to způsobeno náročnějším způsobem bioprodukce a zpracování s velkým podílem ruční práce. Roli hrají i vyšší náklady na balení a distribuci malých šarží.

Analýza zákazníka

Zákazníky tvoří z větší části spíše ženy od 15 do 40 let. Společenské nebo sociální postavení zde hraje významnou roli. Má to vliv hlavně na výrobky zdravé výživy, které jsou dražší než méně kvalitní výrobky.
Mezi základní požadavky zákazníka při koupi zdravé výživy patří zejména kvalita, cena, zdravotní nezávadnost.

Analýza konkurence

Smyslem pozorování konkurence je přinést informace o současné a potencionální rivalitě mezi jednotlivými výrobci zdravé výživy. Na českém trhu zdravé výživy není zatím tolik konkurence. Nízká konkurence způsobuje vyšší ceny na trhu."

Poznámka

Práce obsahuje grafy, tabulku a obrázky. Čistý text tvoří cca 17,5 strany. Součástí práce je resumé v angličtině.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera13610
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse