Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Kvalitativní výzkum

Kvalitativní výzkum

Kategorie: Marketingový výzkum

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Slezská univerzita v Opavě Obchodně podnikatelská fakulta, Karviná

Charakteristika: Práce nejprve definuje marketing a marketingový průzkum poslední doby. Dále poukazuje na vztah mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem, vysvětluje jednotlivé techniky kvalitativního výzkumu, a přibližuje roli moderátora kvalitativního výzkumu jako osoby. Poté se zaměřuje na profesionalitu marketingového výzkumu. Nastiňuje také některé zásadní rozdíly v chování a očekávání českých a zahraničních klientů marketingových společností. V posledním oddíle upozorňuje na možné reakce některých klientů.

Obsah

1.
Úvod
2.
Vztah mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem
3.
Techniky kvalitativního výzkum
4.
Osoba moderátora kvalitativního výzkum
5.
Profesionalita marketingového výzkumu
6.
Česká versus zahraniční klientela marketingových společností
7.
Zaslepený postoj mnohých firem
8.
Závěr
9.
Použitá literatura

Úryvek

"Profesionalita marketingového výzkumu

Nejdůležitějším faktorem pro kvalitní provedení marketingovéhu výzkumu je právě profesionalita nejen přístupu jednotlivého marketingového pracovníka, ale především celého výzkumného odboru, či společnosti. Bohužel je řada diletantů, kteří jsou schopni vydávat za výsledky výzkumu víceméně zmatený popis jevů, kterým sami neporozuměli a které nedokážou interpretovat. Možná k tomu svádí i to, že administrace psychologických technik je poměrně jednoduchá. Každý umí předložit kresebný test, každý se umí zeptat, v jaké zvíře se značka promění. Ale tohle je jen "psychologie" na povrchu. Zkušený výzkumník umí zacházet se skupinovou dynamikou, umí rozeznat, kdy se to týká zadané problematiky a kdy jen respondent ventiluje přes svoji osobnost své problémy. Vidí nonverbální projevy, zná meze a možnosti technik. A v neposlední řadě se můžeme zmínit o interpretaci výsledků, která bývá klíčovým bodem a vyvrcholením celého výzkumu.Požadavek profesionality však platí samozřejmě stejně pro kvalitativní i kvantitativní výzkumy.


Česká versus zahraniční klientela marketingových společností

Mnohé společnosti zabývající se marketingovým výzkumem mají zajímavé zkušenosti se svou klientelou. Dnešní problémy jsou možná trochu poplatné vývoji, kterým tento obor prošel. Dříve bylo možno rozdělit klienty na dvě skupiny. Zahraniční, kteří většinou přicházeli sebevědomě, mnohdy až s arogantním a panovačným postojem a se znalostí metodologie, i když často omezené jen na rutinní používání několika málo postupů, a také bez znalostí našeho trhu, jeho specifiky a cílových skupin, které chtějí oslovit. Čeští klienti zase nevěděli přesně, co mohou od výzkumu očekávat, neznali možnosti uplatnění jednotlivých metodik ve vztahu k cílům výzkumu, takže součástí spolupráce bývala někdy i určitá osvěta, která se ale často vyplatila. V posledních letech se rozdíly mezi oběma skupinami zmenšují. Poučily se obě. Zahraniční klienti postupně nacházejí v našich výzkumných organizacích rovnocenné partnery, kteří jim mohou maximálně pomoci při poznávání našeho trhu. Markantní rozdíl je především u českých klientů (i když pochopitelně ne u všech), kteří kromě znalostí vlastní problematiky udělali velký pokrok i v tom, co lze označit jako marketingové myšlení."

Poznámka

Slezská univerzita, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, Katedra marketingu.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera647
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse