Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Manažerská psychologie

Manažerská psychologie

Kategorie: Management, Osobnost managera

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Vysoká škola logistiky o.p.s., Přerov I - Město

Charakteristika: Krátká práce se věnuje manažerům, snaží se vystihnout náplň jejich hlavních činností a také se zabývá jejich postavením ve společnosti. Definuje podstatné schopnosti každého dobrého manažera a následně manažery rozděluje do čtyř kategorií podle uplatňovaného stylu řízení. Závěrečná část je zaměřena na jejich vlastnosti a uvádí výčet těch nejdůležitějších.

Obsah

1.
Moderní pojetí manažera
1.1
Úlohy a role manažera ve společnosti
2.
Schopnosti manažera
2.1
Důvěra ve vlastní schopnosti
2.2
Dobrá schopnost komunikace
2.3
Schopnost rozhodovat
2.4
Tlak na zaměstnance
2.5
Chuť rozvíjet schopnosti ostatních
2.6
Potěšení z možnosti ukazovat směr ostatním
2.7
Schopnost motivovat lidi
3.
Rozdělení manažerů podle stylů řízení
3.1
Autokratický styl
3.2
Konzultativní styl
3.3
Participativní styl
3.4
Laissez faire styl
4.
Vlastnosti manažera
4.1
Vůdcovské schopnosti
4.2
Jací by měli být současní manažeři
5.
Literatura

Úryvek

"Schopnosti manažera
Vedení v podstatě znamená přimět lidi k tomu, aby byli ochotni plnit manažerovi příkazy a aby je plnili produktivním způsobem. Uvádím zde vůdcovské schopnosti, které jsou ve většině oblastí nepostradatelné.

a) Důvěra ve vlastní schopnosti je důležitá protože – Lidé nemají důvěru ve vedoucího, který nevěří sám sobě. Jemně tím naznačuje, že má právo a pravomoc. Jeho podřízeným to dává pocit spokojenosti, že jejich práce má smysl.

b) Dobrá schopnost komunikace je nezbytná – Jasně vysvětlí svým podřízeným úkoly a povinnosti. Dává jim návod a směr postupu, jak mají úkoly plnit. Je schopný svým nadřízeným vysvětlit svou činnost. Ve velkých firmách se zdůrazňuje, že komunikační schopnosti jsou hlavním důsledkem jejich úspěchu.

c) Schopnost rozhodovat je důležitá – Pro udržení pracovního tempa, dále pro rychlé posouzení toho, co se může stát hlavním osobním problémem a pro usměrnění úsilí všech zaměstnanců stejným směrem.

d) Tlak na zaměstnance je nezbytný proto – Aby firma mohutněla a expandovala, aby se zvyšovala produktivita zaměstnanců a aby se rozvíjel talent zaměstnanců.

e) Chuť rozvíjet schopnosti ostatních – Pomáhá při rozvoji talentu zaměstnanců, snaží se tolerovat chyby, se kterými je třeba počítat při rozvoji a učení.

f) Potěšení z možnosti ukazovat směr ostatním – Vyžaduje nesmírnou trpělivost při práci s odlišnými schopnostmi učit se novým myšlenkám a metodám práce. Vyžaduje schopnost komunikovat.

g) Schopnost motivovat lidi

Rozdělení manažerů podle stylů řízení
Nejčastěji uváděná je klasická typologie:

1) Autokratický styl
V tomto případě vedoucí striktně zadává úkoly a pravidelně a často kontroluje jejich plnění. Při tomto řídícím stylu se sice dosahuje vysoké kvantity produkce, ale kvalita práce a zejména iniciativa bývá malá. Pracovníci podávají výkony pouze pod vlivem přímé kontroly. V okamžiku, kdy je kontrola menší, klesá i výkon. Výsledkem je značná fluktuace pracovníků.

2) Konzultativní styl
Manažer, který si osvojil tento styl, akceptuje znalosti svých pracovníků. Před rozhodnutím se jich ptá na názor, a teprve po zvážení připomínek se rozhoduje. Tímto postupem odbourává tlak proti sobě a uvolňuje pracovní atmosféru. Občas se ale stává, že přijímá rady pouze od vybraných jedinců, což na ostatní může působit negativně."

Poznámka

Vysoká škola logistiky o.p.s.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera20649
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse