Seminarky.cz > Studijní podklady > Zápisky z přednášek > > Marketing – 2 přednášky VUT Brno

Marketing – 2 přednášky VUT Brno

Kategorie: Marketing

Typ práce: Zápisky z přednášek

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce shrnuje poznatky ze 2 přednášek o tom, co je marketing, jakou úlohu hraje marketing v tržní ekonomice, jak se vyvíjel a jaká je podoba marketingu v 90. letech 20. století. Zároveň sleduje marketing transformační, a to z hlediska marketingu programů a know-how, partnerského, komunikačního i časového marketingu. Uvádí jeho význam a vyjadřuje se k podstatě, vývoji a programu transformačního marketingu v ČR.

Obsah

1.
Marketing
1.1.
Marketingový mix
1.2.
Vymezení marketingu
1.3.
Pojem marketingu
1.4.
Marketingová instrumentaria
1.5.
Etapy vývoj marketingu
1.6.
Co je marketing (anglicky)
1.7.
Prodej versus marketing
1.8.
Soubor nástrojů marketingu
1.9.
Jaký marketing budeme zavádět
2.
Transformační marketing
2.1.
Marketing programů
2.2.
Partnerský marketing
2.3.
Komunikační marketing
2.4.
Marketing know-how
2.5.
Časový marketing
2.6.
Celková charakteristika rysů transformačního marketingu
2.7.
Význam transformačního marketingu
2.8.
Podstata, vývoj a program transformačního marketingu v České republice
2.8.1.
Úloha paradigmat
2.8.2.
Návrh základních paradigmat transformačního marketingu
2.8.3.
Vývoj marketingu v České republice pro roce 1989
2.8.4.
Kritická sebereflexe vývoje marketingu v České republice
2.8.5.
Podmínky a úkoly příští fáze transformačního marketingu

Úryvek

"TRANSFORMAČNÍ MARKETING
Transformační proces tvoří základnu marketingového řízení, vytváří rámcové podmínky tohoto řízení a předkládá marketingovému řízení otázky a úkoly.

Inspirujícím činitelem marketingového řízení se stal scénář ekonomické reformy a jednotlivé kroky, které byly na cestě k této reformě uskutečněny. Za milníky procesu transformace a tím i procesu zavádění marketingového řízení můžeme považovat na prvním místě liberalizaci cen a vnitřní směnitelnost koruny.

Velmi významnou podmínku rozvoje marketingové činnosti vytvořily jednotlivé zákony. Nejprve to byl zákon o soukromém podnikání, později zákon obchodní a živnostenský a spolu s nimi také novelizovaný občanský zákoník.

Význam zákona o velké a malé privatizaci spočívá v daném okamžiku především v tom, že zákon o malé privatizaci vedl k obrovskému růstu soukromých drobných podniků, k vytváření konkurenčního prostředí a k transformaci dosud státem řízeného trhu na trh s mnoha subjekty, což mělo za následek zvýšení pestrosti zboží na trhu, do jisté míry vytváření konkurenčního prostředí a větší požadavky na uplatnění marketingu v obchodní činnosti.

Transformační marketing je závislý na postupu transformačního procesu, rozvíjí se nerovnoměrně v různých oblastech národní ekonomiky, takže např. lze pozorovat jeho dynamičtější rozvoj v oblasti obchodu, přiměřený rozvoj v oblasti výroby a zcela nedostatečný rozvoj v oblasti bankovnictví, pojišťovnictví, trhu s cennými papíry a jiných oblastech společenského života.

Transformační marketing je nástrojem překonání přežitků direktivní ekonomiky a průprava v oblasti marketingového řízení je významným příspěvkem k pochopení podstaty rozdílu mezi tržní a centrálně plánovitou ekonomikou.

Pro transformační marketing je charakteristická nevyrovnanost forem, jejich nevyvinutost a mnohdy tendence k přejímání neadekvátních zkušeností.

Rozvoj transformačního marketingu je stimulován transferem marketingových poznatků ze zahraničí, přičemž malá zkušenost z marketingové praxe vede často k dogmatickému a málo efektivnímu přejímání zahraničních zkušeností."

Poznámka

Jedná se o přednášky na Fakultě managementu a ekonomiky ve Zlíně.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera1406
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse