Marketingové koncepce, marketingové prostředí
Kategorie: Ostatní předměty
Typ práce: Maturitní otázky
Škola: Střední škola gastronomie, hotelnictví a lesnictví Bzenec, příspěvková organizace, Bzenec
Charakteristika: Tato maturitní otázka jednoduše vysvětluje studentovi, co to jsou marketingové koncepce a jak se dělí. Také zde najdete popis marketingového prostředí jako je Mikroprostředí a Makroprostředí.
Obsah
1.4. | Marketingová koncepce
|
1.5. | Eko-sociální koncepce
|
2. | Marketingové prostředí
|
Úryvek
"1.1 Marketingová koncepce
Marketingové koncepce
• Typy marketingových koncepcí:
o Výrobní koncepce
o Výrobková koncepce
o Prodejní koncepce
o Marketingová koncepce
o Společenská koncepce (eko-sociální)
1.2 Výrobní koncepce
Výrobní koncepce
• Platí zásada „vyrob co nejlevněji a prodáš“
• Jedná se o nejstarší podnikatelskou koncepci, která se uplatňovala v letech 1900-1920
• Zákazník preferuje levněji a snadno dosažitelný výrobek v současné době se touto koncepcí řídí firmy Jihovýchodní Asie
1.3 Výrobková koncepce
Výrobková koncepce
• Platí zásada „vyrob co nejkvalitněji a prodáš“
• Tato koncepce je využívána v době 1920 -1940
• Zákazník preferuje výrobky nejvyšší kvality
• V tomto období dochází ke snižování výroby
• Důraz je kladen na technický rozvoj, inovaci a kvalitu
• Firmy se orientují na movitější zákazníky, kteří upřednostňují kvalitu
• V současnosti tuto filozofii uplatňují výrobci automobilů – luxusní
1.4 Prodejní koncepce
Prodejní koncepce
• Platí zásada „čím víc reklamy, tím víc prodáš“
• Tento přístup se nejvíce uplatňoval v letech 1940 – 1960
• Koncepce vychází z potřeby masové distribuce a prodeje
• Koncepce tvrdí, že zákazníka je potřeba upozornit na výrobek
• Cílem bylo prodat zboží, které bylo vyrobeno a nikoliv vyrobit to, co by se prodalo
• Proto byl zákazník silně ovlivněn reklamou
• V tomto období dochází k rozmachu sdělovacích prostředků -> tisk, rozhlas, televize…
• V současném období se tento typ koncepce uplatňuje ve firmách vyrábějících prací a čistící prostředek
1.5 Marketingová koncepce
Marketingová koncepce
• Charakterizuje ji zásada „nejdřív poznej potřeby svého zákazníka a prodáš“
• Období let 1950 – 1970 dochází k velké změně pohledu firmy na zákazníka
• Středem zájmu firmy se stává zákazník
• Zákazník se přesunul z posledního na 1. místo a firmy přizpůsobily výrobu jeho požadavkům (např. zákaznický servis, zákaznické karty a věrnostní programy…)
• Základem úspěchu firmy a její konkurence schopnosti na trhu je spokojený zákazník -> marketingový přístup na tzv. cílový trh, tzv. skupinu zákazníků vybranou podle předem stanovených kritérií
• Firma sekmetuje (rozčleňuje) trh, aby dokázala co nejefektivněji oslovit potencionální zákazníky
• Tato koncepce je v současnosti velmi typická například pro cestovní kanceláře, počítačové firmy, automobilový průmysl…"
Poznámka
Práce obsahuje malý obrázek.
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 31106 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | SŠ |
Počet stran:* | 5 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Ano |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2015 |
Počet stažení: | 69 |
Velikost souboru: | 137 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x56d4736a22881.zip (137 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.
Diskuse