Marketingový mix
Kategorie: Ostatní předměty
Typ práce: Maturitní otázky
Škola: Střední škola gastronomie, hotelnictví a lesnictví Bzenec, příspěvková organizace, Bzenec
Charakteristika: Tato maturitní otázka popisuje marketingový mix a jak se člení. Rozebírá výrobek, cenu, distribuci i propagaci. Práce je doplněna o tabulky a obrázky o rozsahu cca 2 stran.
Obsah
Úryvek
"MARKETINGOVÝ MIX
Marketingový mix představuje základní marketingové prvky, pomocí kterých se firma snaží dosáhnout vytyčených cílů.
Tyto prvky jsou vzájemně propojené a firma může zaměřit max. pozornost na kterýkoliv z nich.
Marketingový mix slouží účelnému i účelovému ovlivňování poptávky.
Podle začátečních písmen anglických ekvivalentů jsou tyto základní prvky marketingu označovány jako 4P (pozn. v marketingové praxi jsou však ještě využívány další P, jako např. People, Planning, Pack, apod.)
Definice marketingového mixu
Je to soubor marketingových nástrojů, které firma používá k ovlivnění poptávky po svém produktu, kterým může být zboží nebo služba
Mezi 4 základní prvky marketingového mixu patří:
• PRODUCT-výrobek
• PRICE-cena
• PLACE-místo (distribuce)
• PROMOTION-propagace
Stejně jako marketing se vyvíjí i marketingový mix, kdy původní 4P se někdy rozšiřují o obal-PACK, lidi-PEOPLE, zaměstnance-PERSONNEL, procesí-PROCESS, materiální vybavení-PSYCHICAL EVIDENCE.
Stručná charakteristika 4P
1. Product (výrobek)
- je to hmotná (hmatatelná) nebo nehmotná (abstraktní) věc nebo služba, uspokojující lidské potřeby
- hmotný produkt: auto, kolo…
- nehmotný produkt: know-how, myšlenka, nápad…
- můžeme říci, že výrobek je cokoliv, co firma nabízí zákazníkovi k uspokojení jeho potřeb
2. Price (cena)
- vyjadřuje hodnotu výrobků
- krátkodobý cíl při stanovení ceny:
vysoká cena-firma se snaží v co nejkratší době dosáhnout maximálního zisku vyšší cenou (např. módní výstřelky…)
- dlouhodobý cíl při stanovení ceny:
nízká cena-firma se snaží proniknout na trh s nižší cenou a zisk maximalizuje v delším časovém úseku"
Poznámka
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 31108 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | SŠ |
Počet stran:* | 11 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Ano |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2015 |
Počet stažení: | 77 |
Velikost souboru: | 62 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x56d474f95ad75.zip (62 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.
Diskuse