Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Marketingový rozbor projevu Marka Antonia v Shakespearově hře

Marketingový rozbor projevu Marka Antonia v Shakespearově hře


Kategorie: Marketing

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Plné zadání práce zní V čem může být pro tvorbu marketingových projevů inspirující řeč Marca Antonia v díle W. Shakespeara Julius Caesar? V práci autorka srovnává různé metody marketérů s uměním rétoriky, na závěr přikládá vlastní zhodnocení. Práce byla napsána pro Základy tvorby psaných projevů na VŠFS Kladno.

Obsah

1.
Zadání
2.
Projev Marka Antonia
3.
Rozbor projevu Marka Antonia

Úryvek

"Manipulační metody či techniky jsou známé od dob starověku, kdy se dokonce řečnická manipulace řadila do umění rétoriky. Pokud projev Marca Antonia rozebereme a zamyslíme se nad ním, je to dokonalá ukázka manipulace s davem a s veřejným míněním, což je – přiznejme si to – cílem a snem každého marketéra a PR pracovníka. Antoniova řeč se opírá o politické (či zpolitizované) problémy Říma, kdy hrstka senátorů má strach z rostoucího vlivu Caesara. Antoniem použitá technika manipulace se často nazývá technikou obrazu nepřítele. Je skrytá, ve své otevřenosti nevinná a přitom tolik zákeřná. Cílem této techniky je přimět skupinu, aby držela pohromadě ve svém názoru a byla připravena v případě potřeby tvrdě hájit a vyžadovat své zájmy. V aplikaci na současná reklamní sdělení lze toto chápat například jako výzvy k užívání potravinových doplňků ke zlepšení kvality života a běda tomu, kdo by mi chtěl zabránit tohoto práva koupě využít. Co na tom, že mi tento výrobek můj lékař nedoporučí? V tu chvíli mi ubírá moje právo mít se lépe a já se začnu bránit."

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x47a18b46aa55f.zip (11 kB)
Nezabalený formát:
Projev_Marka_Antonia.doc (40 kB)
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.

Diskuse