Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Marketingový výzkum - Baťa a.s.

Marketingový výzkum - Baťa a.s.

Kategorie: Marketingový výzkum

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Jedná se o kompletní marketingový výzkum týkající se obuvi Baťa, který představuje firmu, jejího zakladatele, výrobky, ale hlavně se zaměřuje na marketingovou analýzu.

Obsah

1.
Úvod
2.
Historie a současnost
2.1.
Historie společnosti
2.2.
Společnost Baťa v ČR
2.3.
Tomáš Baťa - Uplatňované zásady řízení Tomáše Bati
2.4.
Nadace Tomáše Bati
2.5.
Muzeum Tomáše Bati
3.
Definování zájmové oblasti
3.1.
Koncepce totálního výrobku
3.2.
FED analýza
3.3.
Maslowova heirarchie potřeb
3.4.
Cyklus tržní životnosti
3.5.
Marketingový mix
4.
Analýza makroprostředí
4.1.
Demografické prostředí - Moravskoslezský kraj
4.2.
Ekonomické prostředí
4.3.
Přírodní zdroje
4.4.
Sociálně-kulturní prostředí
4.5.
Technologické prostředí
4.6.
Politicko-právní soustava
5.
Analýza konkrétního trhu
5.1.
Rozsah trhu
5.2.
Analýza trhu
5.3.
Zákazník
5.4.
Konkurence - Porterova analýza konkurenčních sil
5.5.
Analýza dodavatele
5.6.
Analýza veřejnosti
5.7.
Analýza prostředníka
6.
Plán marketingového výzkumu
6.1.
Stanovení prvotních hypotéz
6.2.
Typy údajů
6.3.
Způsob sběru dat
6.4.
Metody analýzy
6.5.
Rozpočet výzkumu
6.6.
Harmonogram činností
6.7.
Pilotáž
7.
Prezentace výsledků
7.1.
Vyhodnocení otázek
7.2.
Vyhodnocení hypotéz
7.3.
Doporučen managmentu
8.
Použitá literatura
9.
Přílohy
9.1.
Dotazník
9.2.
Vzorky obuvi

Úryvek

"3. DEFINOVÁNÍ ZÁJMOVÉ OBLASTI

3.1. Koncepce totálního výrobku

Jádro výrobku
Je to základní produkt, uspokojující určitou potřebu a zároveň přinášející člověku užitek. Hlavním důvodem nákupu obuvi je především uspokojení základní fyziologické potřeby a zároveň ochránit lidský organismus před vnějšími vlivy.

Zhmotnělý výrobek

Kvalita
 vnitřní – jde především o soulad s normami, bezpečnost, zdravotní nezávadnost apod. Jedná se tedy technologický způsob výroby.
 vnější – můžeme chápat z pohledu zákazníka jako souhrn všech vlastností, které od obuvi očekává, tzn. kvalitu, design, pohodlnost aj.

Obal
 primární obal – chrání obuv před poškozením. V tomto případě se jedná o krabice různých barev, na kterých je vždy patrný nápis společnosti Baťa. Obsahuje základní údaje o obuvi – jako je velikost, barva či označení výrobního artiklu (druh obuvi), ale také i čarový kód, který napomáhá rychlejšímu obsloužení zákazníka u pokladny. Primární obal tedy plní funkci informační a to nejen pro zákazníka, ale i pro samotného prodejce.
 sekundární obal – v tomto případě chybí
 transportní obal – umožňuje snadnou a bezpečnou manipulaci s výrobkem. Pro převoz do jednotlivých prodejen se obalují transportní fólií. V prodejních místech dojde k následnému vybalení jednoho páru bot, které se vystaví. Ostatní velikosti zůstávají uschovány a dle potřeby se odebírají.

Značka
Značka zvyšuje hodnotu firmy a tvoří její image, slouží ke snadné identifikaci a zapamatování výrobku.
je tvořena jednoduchou kombinací písmen a barev, na první pohled snadno rozeznatelná od značek jiných výrobců a dobře zapamatovatelná. Je všeobecně synonymem kvality, moderního designu a technické vyspělosti, čehož si je firma dobře vědoma.

Styl
Souhrn estetických charakteristik výrobku, jakož to způsob kombinace barev, tvarů, linií, módních trendů. Trendem posledních desetiletí jsou módní výstřelky, což se týká i bot. Trendy z dob dávno minulých se v určitých obměnách vrací zpět. Žhavým hitem letošního podzimu jsou např. kulaté a krátké špice.
Design
Design je výsledek tvůrčí činnosti, jejímž cílem je okouzlit zákazníka a motivovat jej ke koupi. Výrobky společnosti Baťa jsou jedinečné a od konkurence jednoznačně rozpoznatelné. Design velmi úzce souvisí s jednotlivými módními trendy, které zpravidla přichází z Itálie či Ameriky.

Image
Image hraje na trhu důležitou roli. Dobrá image společnosti Baťa se datuje ještě do počátku 20. století (viz. historie) a za tuto dobu dosáhla velmi vysoké úrovně. Díky tomu zaujímá v dnešním dravém konkurenčním prostředí dominantní postavení. Odrazem této skutečnosti je i to, že Baťa získala v tomto roce titul Obchodník roku v oblasti textilu a obuvi."

Poznámka

Práce je doplněna grafy, tabulkami a obrázky.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera8797
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse