Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Mezinárodní a finanční marketing: vybrané problémy

Mezinárodní a finanční marketing: vybrané problémy

Kategorie: Marketing, Marketingový výzkum

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: B.I.B.S., a.s., Brno

Charakteristika: Práce z mezinárodního a finančního marketingu ve své první části zpracovává analýzu pro vstup české firmy na trh v Německu a Polsku pomocí metody STEPPKE a sémantického diferenciálu. Druhý oddíl srovnává komunikační mix a marketingové aktivity tří bank v České republice, a to Air bank, Zuno bank a České spořitelny. Poslední část má podobu eseje zaměřeného na snížení úrokové sazby ČNB.

Obsah

1
Úvod
2
Vstup na zahraniční trh
2.1
Firma na českém trhu
2.2
Analýza vnějšího prostředí metodou STEPPKE
2.3
Vyhodnocení vstupu na zahraniční trh
2.4
Sémantický diferenciál
3
Finanční instituce
3.1
Analýza komunikačního mixu
3.2
Mystery mailing a calling
3.2.1
Mystery mailing
3.2.2
Mystery calling
3.3
Mapa vnímání
4
Esej

Úryvek

"2 Vstup na zahraniční trh

Existence firmy pouze na domácím trhu naráží na to, že dosáhne maxima svého odbytu, proto pokud chce růst (odbyt, kvalita, služby) musí jít na zahraniční trhy. Firma přestane být závislá na domácím trhu a případné výkyvy prodejů může částečně redukovat prodeji na zahraničních trzích. Při vstupu na zahraniční trhy firmy zvažují kulturně-sociální odlišnosti, jazykové bariéry, změny měnového kurzu, celní a dovozové předpisy, formu vstupu na zahraniční trh.
V této části assignmentu provedu analýzu pro vstup na trhy Německa a Polska. Obě země jsou členy EU, platí zde tedy stejná legislativní nařízení týkající se zahraničního obchodu jako v ČR. Ačkoliv Německo patří do jiné sociálně – kulturní zóny, než Česká republika a Polsko, jsou nám obě země sociálně a kulturně blízké a váží nás dlouholeté vazby, jak politické, tak ekonomické a proto si myslím, že nebude potřeba pro tyto trhy adaptovat mé produkty.
Tuto hypotézu si ověřím analýzou, kterou provedu metodou STEPPKE, při které srovnám jednotlivé zahraniční trhy . Taktéž provedu Country of Origin efekt v schematickém diferenciálu. Na základě těchto analýz provedu případnou korekci mé hypotézy.

2.1 Firma na českém trhu
Společnost byla založena v roce 1995 a soustředí se na výrobu kvalitních odrůdových vín a sektů. Víno je pěstováno na 175ha vinic a v České republice patří mezi největší vinařské společnosti. Vína jsou prodávána především prostřednictvím kanálu gastro, vinoték a eshopů . Společnost má vlastní prodejnu a eshop. Společnost je na českém trhu dobře etablovaná a sbírá každý rok ocenění na vinařských soutěžích.

2.2 Analýza vnějšího prostředí metodou STEPPKE

(tabulka)

2.3 Vyhodnocení vstupu na zahraniční trh

Na základě STEPPKE analýzy jsem si potvrdil, že oba trhy jsou nám velmi podobné a nebude potřeba složitě adaptovat produkt pro dané trhy. Z uvedených trhů bych si vybral trh německý. Trh je zde mnohem rozvinutější a služby jsou na velmi vysoké úrovni. Je zde vyšší HDP a nižší nezaměstnanost a měna je lépe využitelná. Také zde je vyšší podpora drobného podnikání a vymahatelnost práva na vyšší úrovni. Díky pěstování vína, je v Německu kultura a spotřeba vína na vysoké úrovni. Bude velmi motivující v rámci silné konkurence uspět. Také si myslím, že díky exportu českého zboží do Německa, je nedůvěra v naše produkty nízká. Taktéž do ČR přijíždí mnoho německých občanů, za obchodem i v rámci turistického ruchu, takže existuje povědomí o kvalitním moravském víně.
Na zahraniční trh bych vstoupil formou obchodního zastoupení. Náklady na vstup prostřednickými vztahy jsou nižší. Je potřeba vybrat partnera, který zná trh, má kontakty a dokáže obchod rozvíjet. Prodej produktů prostřednictvím eshopu, bych taktéž nechal v jeho kompetenci vzhledem k dopravním nákladům."

Poznámka

Součástí práce jsou tabulky a grafy, rozsah čistého textu činí cca 5 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera25024
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse