Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Psychologie a psychologické testy u pohovoru

Psychologie a psychologické testy u pohovoru

Kategorie: Řízení lidských zdrojů, Psychologie

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o., Praha 3

Charakteristika: Tato práce si klade za cíl přiblížit užití psychologie a psychologických testů ve výběrovém řízení u pohovoru. Seznamuje s možnými problémy a očekáváními při pohovoru nejen ze strany uchazečů, ale rovněž ze strany personalistů. Popisuje vybrané typy psychologických a psychodiagnostických testů. Charakterizuje především Bourdonův test, Bochumský osobnostní dotazník, výběrový test, i testy inteligence.

Obsah

1.
Úvod
2.
Psychologie při výběru zaměstnanců
3.
Psychologické / psychodiagnostické testy
3.1.
Bourdonův test
3.2.
Bochumský osobnostní dotazník – BIP
3.3.
Test výběrový
3.4.
Testy inteligence
4.
Závěr

Úryvek

"Očekávání uchazečů a personalistů nejsou vždy stejná, proto využití psychologických metod pro výběr nových zaměstnanců může zvýšit pravděpodobnost, že na určitou pracovní pozici bude vybrán ten nejvhodnější a na druhou stranu to účastníkovi výběrového řízení poskytne správné ohodnocení jeho profesní a osobnostní kvalifikace. Mnoho vedoucích pracovníků, ale i uchazečů nemá přesnou představu, jak má pohovor správně probíhat. Mladí lidé mají dojem, že nejdůležitějším kritériem je jejich sebevědomí a někdy až příliš přeceňují své schopnosti, např. jazykové. Setkala jsem se s uchazečem o zaměstnání, který do svého životopisu uváděl, že má angličtinu na excelentní úrovni. Vyzkoušela jsem ho pár větami
o tom, co dělal o své poslední dovolené, a zjistila, že uchazeč sice komunikuje velmi pohotově a rychle, ale s mnoha gramatickými i stylistickými chybami. Nejdůležitější otázka uchazečů směřuje k výši platu a možnosti v dohledné době postoupit na managerskou pozici, nejsou však moc ochotní dojíždět za prací a přizpůsobovat se potřebám společnosti. Na druhou stranu jsou tito mladší uchazeči flexibilní a ochotní učit se novým věcem. Starší uchazeči zase bývají oproti těm mladším málo sebevědomí a povrchní přijímací pohovor nedává šanci odhalit všechny jejich schopnosti a zkušenosti, kterých mají díky praxi více čerství absolventi.
Jen pohovor však častokrát nestačí a psychologický výběr uchazečů spíše odhalí schopnost uchazeče komunikovat a lze také zjistit jeho odborné předpoklady, což se může hodit u nižších pracovních pozic. Při obsazování klíčové pozice v podniku je však důležité odhalit i případné slabé stránky uchazeče. Nejčastější metodou při výběru zaměstnanců je dobře vedený rozhovor a rozbor životopisu, ale ani tyto metody zdaleka neodhalí ani ty nejdůležitější osobnostní rysy uchazeče. Na trhu je k dispozici velké množství nabídek psychologických metod na testování uchazečů, ne všechny jsou však seriózní a je nutné zvážit, pro kterou metodu se rozhodnout. Druhým extrémem při výběru je použití klinických metod, jejichž výsledky personalista nedokáže interpretovat a nerozumí jim a navíc jde
o zahraniční metody, takže použití ve specifickém českém pracovním prostředí není kompatibilní. Správně by veškeré psychologické testování uchazeče mělo být veden psychologem a materiály k testům a dotazníkům by měly být vybírány pouze ze solidní nabídky Psychodiagnostického ústavu v Brně, popřípadě Testcentra v Praze, protože tyto testy jsou standardizovány na českou populaci a jejich kvalita je ověřena. "

Poznámka

Čistý text dosahuje cca 4 stran. Práce obsahuje tabulky a grafy.
Práce pro předmět Psychologie učení a vzdělávání - Univerzita J. A. Komenského, Praha.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera15658
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse