Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > SWOT anaýza společnosti Hervis

SWOT anaýza společnosti Hervis

Kategorie: Marketing

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Vysoká škola ekonomická v Praze Fakulta mezinárodních vztahů, Praha 3 - Žižkov

Charakteristika: Práce ve svých prvních částech provádí základní SWOT analýzu společnosti Hervis a podává přehled rozmístění jejích prodejen i prodejen konkurentů v ČR. Poté detailněji probírá slabé stránky i ohrožení společnosti a identifikuje klíčové příležitosti.

Obsah

1.
Základní analýza
1.1.
Silné stránky
1.2.
Slabé stránky
1.3.
Příležitosti
1.4.
Ohrožení
2.
Rozmístnění prodejen Hervis sportu v ČR a jeho konkurentů (mapa, tabulka)
3.
Detailní rozbor
3.1.
Slabé stránky
3.2.
Ohrožení
3.3.
Klíčové příležitosti

Úryvek

Detailní rozbor slabých stránek a ohrožení, identifikace klíčových příležitostí
Slabé stránky
1) Nedostatečné množství provozoven v Praze, tzn. pouze 2 provozovny a obě situované na jihovýchodě Prahy a navíc v relativní blízkosti. Z toho vyplývá i nízký tržní podíl v tomto klíčovém regionu. Větší zastoupení v Praze má i společnost Gigasport (3 prodejny), přestože v celkovém součtu má oproti Hervisu poloviční počet prodejen.
Řešení – otevření novýh provozoven například v OC Anděl, Paládiu či OC Letňany
2) Nedostatečná propagace a reklamní kampaň, a to jak v televizi, tak i v rádiích a na internetu. Billboardy jsou mnohdy nerozvážně umístěny, například billboard na Žižkově poblíž VŠE by měl být zaměřen na produkt, který by studenti shledávali zajímavým a výhodným, nikoliv na kolo za 36 tisíc korun. Chybí billboardy v blízkosti prodejen Hervis (na Chodově a ve Štěrboholech ).
Řešení – nová marketingová kampaň se správně zvolenými apely, zaměřenými na cílové zákazníky. Pečlivý výběr rozmístění billboardů a také volba reklamního média.
3) U nadnárodních společností, jakými Hervis sport bezesporu je, zákazníci očekávají určitou zodpovědnost vůči komunitě a veřejnosti, a to zejména formou zapojení se do dobročinných aktivit, příspěvky a dary charitativním organizacím, které s firmou alespoň v širokém kontextu mohou souviset.
Řešení – firma by se měla přispívat na podporu dobročinných akcí, aby zvýšila povědomí a zlepšila mínění veřejnosti. Příspěvky by mohly být jak formou sponzoringu, například postiženým sportovců či paralympijskému týmu, tak na nadační fondy.
4) Závažným nedostatkem je i relativně nízký počet prodejen v ČR (23). Společnost výrazně ztrácí na konkurenty Sportisimo (54 prodejen) a Intersport (35 prodejen). Nejvíce patrné je to v Praze, Hervis pak nemá žádné zastoupení v Královéhradeckém a Pardubickém kraji. Pouze jednou pobočkou je zastoupen v kraji Středočeském, Ústeckém, Olomouckém, Zlínském a Vysočina.
Řešení – zvolení nové expanzivnější strategie. Otevření nových prodejen ve výše uvedených regionech.
5) Akční nabídky mají ve srovnání s konkurencí velmi omezenou dobu. Například nabídka na koupi zboží bez zaplacení DPH.
Řešení – aby akční nabídky přilákaly nové zákazníky, je třeba pečlivě uvážit dobu, po kdy budou platné. Dle našeho názoru by se mělo jednat o dobu 10-14 dní.
6) Rozmístnění sortimentu v našich prodejnách je dle názoru zákazníků často nepřehledné.
Řešení –do prodejny umístíme orientační tabulky s názvy sportu, jehož sortiment se v daném úseku prodává.
7) Zarážející je i nízká spoluúčast Hervis sportu na sponzoringu sportovních událostí, kde se podílí pouze na Pražském ½ Maratonu. Pro zvýšení povědomí veřejnosti o této firmě by bylo dobré, aby se Hervis sponzorsky podílel i v jiných sportech.
Řešení –společnost by se měla sponzorsky podílet i ve sportech jako cyklistika a lyžování, protože, má relativně široký výběr svého sortimentu v těchto sportovních odvětví."

Poznámka

Součástí práce je tabulka a mapa o rozsahu cca 1 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera26073
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse