Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Srovnání volební kampaně ČSSD v parlamentních volbách 2006 a krajských volbách 2008

Srovnání volební kampaně ČSSD v parlamentních volbách 2006 a krajských volbách 2008

Kategorie: Politologie

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Masarykova univerzita Fakulta sociálních studií, Brno

Charakteristika: Práce srovnává volební kampaně ČSSD v parlamentních volbách 2006 a krajských volbách 2008. První část se věnuje teoretickému ukotvení problému, jsou zde představeny a vysvětleny základní pojmy související se zadaným tématem. Následuje menší kapitola věnována profilu České strany sociálně demokratické. Následující dvě kapitoly představují stěžejní část textu, kdy jsou postupně představeny a analyzovány jednotlivé prvky volební kampaně z roku 2006 a poté z roku 2008. V závěru jsou pak tyto prvky obou kampaní vzájemně porovnávány.

Obsah

1.
Úvod
2.
Teoretické ukotvení
2.1
Politický marketing
2.2
Volební kampaň
2.2.1
Definice volební kampaně
2.2.2
Vývoj volební kampaně
2.2.2.1
Premoderní kampaň
2.2.2.2
Moderní kampaň
2.2.2.3
Postmoderní kampaň
2.3
Časová strukturace volební kampaně
2.4
Předvolební průzkumy
3.
Profil ČSSD
4.
Parlamentní volby 2006
4.1
Předvolební průzkumy
4.2
Příprava volební kampaně
4.3
Volební program ČSSD
4.4
Vizuální styl volební kampaně
4.5
Komunikační prostředky a realizace volební kampaně
4.6
Osoba leadera
4.7
Výsledky voleb
5.
Krajské volby 2008
5.1
Předvolební průzkumy
5.2
Příprava volební kampaně
5.3
Volební program ČSSD
5.4
Vizuální styl volební kampaně
5.5
Komunikační prostředky a realizace volební kampaně
5.6
Výsledky voleb
6.
Závěr

Úryvek

"4.3 Volební program ČSSD

Z hlediska volebního programu se sociální demokracie musela profilovat tak, aby byla schopna čelit konkurenci zprava i zleva. Na jedné straně stáli občanští demokrati se svojí pro podnikatelskou orientací a snahou prosadit zásadnější ekonomické reformy, především pak rovné daně. Na straně druhé byla Komunistická strana Čech a Moravy, která se vyznačovala snahou prosadit co největší sociální výhody.
V rámci analýzy benchmarku se zjistilo, že 48 % potenciálních voličů sociálních demokratů považuje některé sociální jistoty (zdravotní péče, důchodové pojištění, podpora v nezaměstnanosti aj.) za hlavní kritérium rozhodování, které straně dají svůj hlas. Dalších 38 % voličů zohledňovalo otázky ekonomického charakteru. ČSSD se tak primárně zaměřila na ty dva hlavní aspekty, ostatní témata nebyla příliš zohledněna.
Sociální demokracie sebe sama pasovala do role, že pouze ona je schopna oba tyto programové aspekty skloubit dohromady a do jisté míry se tak vymezit vůči dvěma výše zmíněným konkurentům. Hlavním heslem a následně i názvem celé volební kampaně se stalo „Jistoty a prosperita“.
Volební program byl rozdělen do těchto dvou základních částí, jež byly následně rozpracovány pro jednotlivé cílové skupiny. Klíčovými body byly v první části především – bezplatné školství a zdravotnictví; dostupné a kvalitní bydlení; podpora rodin s dětmi a ochrana práv zaměstnanců. V druhé části pak byl kladen důraz na růst hospodářství jako celku; zvyšování životní úrovně obyvatelstva; vytvoření nových pracovních míst a zvyšování vzdělání a kvalifikace občanů.

4.4 Vizuální styl volební kampaně

Jak již bylo uvedeno dříve, vše se stylizovalo do výrazné sytě oranžové barvy a spolu s heslem Jistoty a prosperita se to odráželo na všem, co bylo nějakým způsobem spojeno s ČSSD. Charakteristickým znakem byl jednotný styl, barevnost, styl písma a celkový vzhled. Design jednotlivých reklamních materiálů se kvalitativně testoval na základě skupinových rozhovorů v tzv. focus groups se straníky, ale i nestraníky. Testovány byly jak základní grafické prvky, tak jednotlivé nosiče volební reklamy z hlediska jejich účinnosti.

4.5 Komunikační prostředky a realizace volební kampaně

Volební štáb byl utvořen v dubnu 2006 a volebním managerem se stal bývalý ministr obrany a ředitel Českých aerolinií Jaroslav Tvrdík. Celá kampaň rozjela Programovou konferenci, kde ČSSD představila svou novou image a cíle. Grafické zpracování volební kampaně a všech volebních materiálů zajišťovala česká agentura Christian V.I.P.. Rozpočet vyhrazený na volební kampaň se pohyboval okolo 120 milionu korun, což bylo o několik desítek milionů více než u ostatních konkurentů včetně občanských demokratů. "

Poznámka

Práce pro předmět Marketing politických kampaní - Masarykova univerzita v Brně, Fakulta sociálních studií, Katedra politologie.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera18611
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse