Seminarky.cz > Studijní podklady > Zápisky z přednášek > > Základy marketingu - výpisky z přednášek

Základy marketingu - výpisky z přednášek

Kategorie: Marketing

Typ práce: Zápisky z přednášek

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Jedná se o zpracované okruhy ke zkoušce z předmětu Základy marketingu na vysoké škole. Práce se věnuje historii marketingu, jeho podstatě a významu, dále metodám dotazování, trhu nebo například marketingovému mixu. Závěr je pak věnován především marketingové propagaci.

Obsah

1.
Historie marketingu
2.
Marketing
2.1
Podstata, význam marketingu
2.2
Jeho role ve společnosti
3.
Metodika výzkumu trhu
3.1
Marketingový informační systém
3.2
Metody
4.
Dotazování
4.1
Kvalitativní a kvantitativní výzkum
4.2
Pravidla při sestavování dotazníku
5.
Chování spotřebitele
5.1
Rozhodování o nákupu
5.2
Psychologie chování spotřebitele
5.3
Nákupní proces
6.
Trh
6.1
Členění trhu
6.2
Přístup k prodeji
6.3
Kritéria segmentace
7.
Tržní zacílení
7.1
Kritéria segmentace
7.2
Cílený marketing
8.
Tržní umístění
9.
Nabídka jako komunikace se zákazníkem
9.1
Marketingový mix
9.1.1
Produkt
9.1.2
Cena
9.1.3
Podpora prodeje
9.1.4
Místo
10.
Mediální mix
10.1
Zaměření
10.2
Růst přímých médií
11.
Média a propagační prostředky v reklamě
12.
Požadavky kladené obchodní firmou na spot
12.1
Inzerát
12.2
Televizní spot
12.3
Rozhlasový spot
13.
Regulace reklamy
14.
Korporativní identita
15.
Přímý marketing
15.1
Veletrhy a výstavy
16.
Osobní prodej
17.
Sponzoring

Úryvek

„15.
Přímý marketing

Přímý marketing

jedná se o adresnou komunikaci mezi prodávajícím a zákazníkem, jež je obvykle uskutečňována prostřednictvím pošty nebo telefonu, ale i prostřednictvím televize nebo e-mailu.
Charakteristickým rysem přímého marketingu je, že se zaměřuje na vybraný, relativně malý, segment zákazníků, to umožňuje efektivnější zacílení obchodního poselství.
Zákazníci uvádějí že nakupování z domova je pohodlné a bez nedorozumění
Databáze zákazníků
Adresná databáze
Obousměrná komunikace
Informace o klientovi

Distribuční cesty

prodej tváří v tvář
adresné zásilky
faxové zprávy
e-mailové zprávy
hlasové zprávy
katalogy
telemarketing

Direct marketing je obchodní filozofie, ketrá je založena na budování stálé vazby a dialogu se zákazníkem. Důraz klade na maximální segmentaci a cílené oslovení stávajících i potenciálních zákazníků. Cílem ja nalézt maximální počet co nejpřesněji definovaných skupin zákazníků a přímo je oslovit nabídkou ušitou “na tělo”.

Nejčastěji používaným nástrojem direct marketingu je direct mail nebo-li propagace poštou. Cílem je oslovení zákazníka prostřednictvím poštovní zásilky na určitou vybranou adresu.

Při stále rostoucích nákladech na klasickou reklamu spočívá hlavní přednost direct mailu v jeho adresnosti a efektivnosti vzhledem k vynaloženým nákladům.

Direct marketing je vhodný všude tam, kde je možné definovat přesné cílové skupiny zákazníků, jejichž počet musí být úměrný vynaloženým prostředkům.


VELETRHY A VÝSTAVY

Zvážit: kdy vystupovat
co udělat, aby to nebyly vyhozené peníze

Kdy vystupovat: DRAHÉ
vychází ze strategie

předvést své výrobky
jednání, utužení vztahu s klientem
prezentační - nemůže si dovolit, aby tam nebyl (60% účastníků)
přímo prodat

Příprava: nevyplatí se odbývat, pak není obchodní úspěch. Veletrh se chystá půl roku předem.

Názory na další vývoj reklamy

P. Kotler (Moderní řízení, 7/96, s. 60-61)

Dnes: 0,5% na průzkum trhu, 99,5% reklama a podpora prodeje
Lépe: 1,5 - 2% ......................., cca 98%..........................................

Manažeři jsou tak zaměstnání “hašením” každodenních krizí, že jim pak nezbývá čas na to, aby zjistili z jakých příčin začalo hořet.


Dva hlavní úkoly pro podniku:

jak se začít učit od zákazníků a z vývoje na trzích, jak získávat zkušenosti
jak získané zkušenosti, poznatky a závěry z nich rozšiřovat v rámci firmy tak, aby je dokázali sdílet ti, pro které jsou relevantní
Vlastní představy jsou často natolik zafixovány, že i když je průzkum trhu nepotvrdí, drží se jich.“

Poznámka

Jedná se o zpracované okruhy k předmětu Základy marketingu na VŠ. Práce obsahuje tabulky a schémata. Čistý text práce dosahuje cca 52 stran.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 30 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 30 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 25 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 450 kreditů (=25Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 25 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 1,20€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera3239
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,20€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse