Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Zvýšení konkurenční schopnosti podniku

Zvýšení konkurenční schopnosti podniku

Kategorie: Management

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce nejprve obecně definuje konkurenční schopnosti podniku, a poté se již ve formě souvislého textu věnuje popisuje jednotlivých způsobů, jakými lze konkurenceschopnost zvýšit. Některé z nich jsou doprovázeny příklady.

Obsah

1.
Konkurenční schopnost podniku
2.
Inovační schopnost podniku
3.
Technologická inovace, inovace výrobků
4.
Vztah k zákazníkům
5.
Doplňkové služby
6.
Pružnost a adaptabilita podniku
7.
Obchodní síť
8.
Péče o zaměstnance
9.
Reklama
10.
Monitorování chování konkurence
11.
Shrnutí

Úryvek

“ Konkurenční schopností podniku či země zpravidla rozumíme způsobilost obstát se svým zbožím na zahraničních trzích a tím přispět ke zvýšení reálných příjmů občanů. Pro zajištění úspěchu svých produktů na trhu, si musí podnik hledět nejen sama sebe, ale především sledovat trendy vývoje trhu a posilovat svou schopnost konkurence.

Velmi důležitým kritériem v konkurenčním boji a v posilování konkurenceschopnosti je inovační schopnost podniku. To samozřejmě souvisí se strategií podniku – jaká částka je na inovace určena. Velmi důlěžitá je inovace technologická a inovace výrobků.
Inovace technologická - aby byl podnik schopen obstát v konkurenčním boji na trhu, musí investovat část svých zisků do vývoje nových technologií výroby, které umožní větší kvalitu nových výrobků, větší vyráběné množství za nižší náklady. Inovace výrobků - podnik se nesmí spokojit se svou stávající nabídkou, a to i když je velmi úspěšná. Ke stávajícím oblíbeným produktům by měl přídávat další nové funkce, rozšíření a vylepšení, tak aby uspokojil co možná nejširší spektrum poptávky a to i s ohledem na produkty konkurence. Inovace v technologii výroby by měly být v souladu s mezinárodními normami. Dodržování těchto norem pak přináší i své ovoce - získání různých jakostních certifikátů, což jistě zvyšuje nejenom prestiž podniku a jeho produktů. Jako příklad bych uvedl normu ISO a certifikát mnichovské společnosti TÜV.

Dalším neméně významným způsobem jak zvýšit konkurenční schopnost podniku je vztah k zákazníkům, protože právě zákazníci jsou ti, kdo rozhodují o prodejnosti daného produktu. Záleží právě na kvalitě nabízených výrobků a komplexnosti služeb, kterou s sebou výrobek přináší.
Ten, kdo ve srovnání s konkurencí dokáže nabídnout trhu více pozitivních výhod oproti standardům v dané komoditní produkci nebo službě, či nalezne efektivní substituent uspokojující potřebu a poptávku, ten je na trhu úspěšný a má zisk.
Jako příklad bych uvedl nákup osobního počítače. Díky velkému rozšíření výpočetní techniky má potenciální zákazník velmi široký výběr, od firem nabízejících pouze “holý počítač” až po mezinárodní společnosti s nabídkou kompletního servisu. Člověk z řad laické veřejnosti bude při stanovené ceně za jistou konfiguraci nepochybně přihlížet k poskytovaným službám; tzn. instalace operačního systému, veškerý další dodaný software, bezplatný servis, zaškolení, technická podpora, atd.
Pro příklad o odlišnosti nabízených služeb a péče o zákazníka uvedu příklad z vlastní zkušenosti - srovnání dvou hradeckých firem zabývajících se prodejem výpočetní techniky. První nejmenovanou firmou je prodejce počítačů české renomované značky. V roce 1994 jsem si u této společnosti zakoupil sestavu PC. Tuto firmu jsem si vybral pro její dobrou pověst a také proto, že jsem v té době neměl tolik znalostí v této oblasti. Při výběru i samotné koupi jsem se setkal s profesionalitou a velmi vřelým přístupem. V ceně sestavy byl zahrnut i tříletý bezplatný servis. Tuto službu jsem měl možnost vyzkoušet při jednom z problémů. Znovu jsem byl spokojen s kvalitou i rychlostí poskytnutých služeb. Zcela opačným příkladem je druhá nejmenovaná hradecká firma. Koncem minulého roku jsem si stavěl nový počítač a tak jsem u této firmy, z důvodu nejnižší ceny, koupil základní desku. Tato byla bohužel vadná a tak jsem ji reklamoval. Při reklamaci jsem se setkal s neochotným, téměř hrubým a hulvátským jednáním. To mě velice zklamalo a nikomu tuto firmu již nemohu doporučit. Jak jsem později zjistil, nebyl jsem jediným kdo měl podobné problémy."

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera964
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse