Sirup - divadelní kritika

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Děj divadelní hry Sirup (Hra ze života). Představení a charakteristika hlavních postav.

1.
Děj divadelní hry Sirup (Hra ze života)
2.
Představení a charakteristika hlavních postav.

" 22.4. se v Hadivadle hrálo představení Sirup hostujícího Dejvického divadla. Protože pražská divadla nezavítají do Brna příliš často, sál byl naprosto vyprodán. I když název hry Sirup s podtitulem Hra ze života divákům zřejmě nic neřekl, nalákala je osoba režiséra Miroslava Krobota a také znamenité herecké obsazení.
Úvodní scéna diváka přivádí do prostředí kanceláře, která se zabývá distribucí zázračného sirupu BIO 1000, jenž působí jako prevence proti rakovině a celkově zoceluje organismus. Na scénu postupně vstupují dvě hlavní postavy – obchodníci a zároveň otcové celého „sirupového koncernu“ . Obchodník Havlena, Jaroslav Plesl, se chlubí svému kolegovi Knoblochovi, Marku Danielovi, svým novým sběratelským úlovkem jímž je popěvek lehce choulostivého charakteru. Dále vtipně konverzují o obchodních problémech a kouří jednu cigaretu od druhé. Plicních chorob se díky jejich preparátu obávat nemusí. Jen tak mimo řeč Knobloch pronese, že má zřejmě problémy s potencí, protože už po třetí neuspěl u své milenky Marie, ženy svého bývalého invalidního spolužáka Hnízdila. V tuto chvíli se na scéně objevuje atraktivní a poněkud extravagantní dívka Marta, potenciální obchodní zástupkyně firmy. Její svérázné vystupování oba muže velmi zaujme. Obzvláště pak když pronese, že se jí protiví všechno živočišné a že jejím snem je stát se pannou, i když uznává, že jí občas přepadne neovladatelná fyzická potřeba, kterou zakoušely už její babičky. Dále mluví o lidech jako o systémech a dokonalosti, která je obsažena ve strojích k níž může systém, člověk, dospět pouze důkladným očištěním."

Poznámka

Velmi slabé. Autorka popisuje děj hry, aniž by na ni vyjádřila názor, nebo hodnotila to, co viděla.

Zabalený formát ZIP: x4475a45dd3d8e.zip (6 kB)