Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Vodka Amundsen

Vodka Amundsen


Kategorie: Výrobek

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce charakterizuje trh s vodkou v Čechách, a zaměřuje se na představení produktu vodka Amundsen, včetně její marketingové strategie. Poslední část se pak věnuje tomu, co ovlivňuje koupi vodky.

Obsah

1
Vodka Amundsen - uvedení na trh
2
Proč vodka?
3
Trh s vodkou
4
Vodka Amundsen - charakteristika výrobku
5
Co zákazníci od vodky očekávají

Úryvek

“Největší prodejce lihovin je z Plzně

Likérka Stock Plzeň-Božkov dnes ovládá český trh lihovin ze 30 %. Většina zisku sice plyne z prodeje, bylinného likéru Fernet, nicméně firma nabízí i běžnou konzumní vodku a zhruba pět let též nízkoalkoholické vodky s příchutí - Icebreaker a Keglevich.

Po téměř ročních přípravách uvedl největší domácí výrobce lihovin Stock Plzeň-Božkov na trh svůj nový produkt Vodku Amundsen. Cílem likérky je obsazení minimálně 15 % českého trhu s vodkou. K tomu jí má dopomoci i rozsáhlá reklamní kampaň. "Vodka patří celosvětově i v České republice k nejžádanějším lihovinám a Stock Plzeň-Božkov nemůže zůstat v tomto segmentu pasivní. Chceme Vodku Amundsen zařadit mezi nejoblíbenější značkové vodky na českém trhu," vysvětluje krok plzeňské likérky Martin Petrášek, generální ředitel společnosti. 15 % tržního podílu chce firma dosáhnout do tří let, přičemž pro letošní rok si stanovila cíl 4 % tržního podílu, tedy necelý milion litrů. Vzhledem k tomu, že objem prodeje vodky na českém trhu již delší dobu klesá, bude muset tento podíl získat na úkor konkurence.

Nová značka Amundsen se cenou zhruba 135 korun za půllitrové balení řadí do dosud neovládnutého segmentu střední kategorie, avšak podle Richarda Švédy, marketingového ředitele Stocku, chce atakovat především spotřebitele tradičních českých vodek Pražské a Hanácké vodky. Richard Švéda vzkazuje svým konkurentům, že cenový odstup v řádu pár desítek korun není pro spotřebitele rozhodující a šanci Vodky Amundsen vidí v tom, že segment, na který útočí, není obsazen značkovými vodkami. Zároveň si však firma dobře uvědomuje silnou pozici Pražské vodky, která v souvislosti se změnou vlastníka usilovně pracuje na profilaci své značky.

Během prvního měsíce po uvedení na trh se Amundsen snažil získat spotřebitele i cenovou slevou, zároveň firma usilovně pracovala na budování distribučních cest, což obnáší především zalistování do jednotlivých obchodních řetězců. Od dubna se rozběhne rozsáhlá reklamní kampaň postavená na sloganu "Křišťálově čistá vodka", která vizualizuje právě severskou čistotu. Cílem kampaně je, aby po jednom měsíci, kdy kampaň poběží, každý konzument vodky zaregistroval, že na trhu je Vodka Amundsen, kterou vyrábí božskovská likérka. Vedle televize se s reklamou setkáme v tisku, na billboardech, ale též na internetu, či prostřednictvím přímých ochutnávek v obchodech. S podporou prodejců firma nepočítá."

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: eko_vyrobekx0002.zip (12 kB)
Nezabalený formát:
Vodka_Amundsen.doc (42 kB)
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.

Diskuse