Obsah 
| 1. | Integrální andragogika 
 | 
| 2. | Akční pole integrální andragogiky 
 | 
| 2.2.1. | Vzdělávání dospělých 
 | 
| 2.2.3. | Oblast sociální pedagogiky 
 | 
| 2.2.4. | Kulturní a kulturně výchovná práce 
 | 
Úryvek 
"Integrální andragogika – její koncept vymezuje andragogiku v jejím širším pojetí. Tvůrcem pojmu integrální andragogika je Vl. Jochmann a termín je užíván od r. 1992. Tentýž autor svému konceptu udělil 8 základních rysů, kdy jedním z nich je i akční pole integrální andragogiky. 
Akční pole integrální andragogiky tvoří: 
• Oblast vzdělávání dospělých (tradiční andragogika) – vzdělávání školské, mimoškolské, zájmové, podnikové
• Oblast výchovy v užším slova smyslu (edukace) – do této oblasti řadíme  výchovu občanskou, politickou, ekologickou, sexuální, kulturní, tělesnou, vojenskou, podnikovou, dále propagaci a reklamu, lékařskou andragogiku, prevenci a výchovnou práci a prakticky jakékoli ovlivňování lidí 
• Oblast péče – do této oblasti zařazujeme péči o lidské zdroje, personalistiku, sociální péči a práci, gerontologii, volný čas, zábavu a rekreaci
• Oblast funkcionálního (nezáměrného) působení – působení prostředí, masové komunikační prostředky, sociální ekologie, bydlení aj. 
Výše zmíněné oblasti následně navrhuje Vl. Jochmann rozčlenit do několika úseků, které si následně podrobněji vysvětlíme:
1. Vzdělávání dospělých
2. Podniková sféra
3. Oblast sociální pedagogiky
4. Kulturní a kulturně výchovná práce
Vzdělávání dospělých („klasická andragogika“, adult education) -  zahrnuje veškeré vzdělávací aktivity, vytváření vědomostí a dovedností a dotváření osobnosti dospělého člověka. Formou školské výuky dospělých je studium na různých typech a stupních státních či soukromých škol, ať už jde o studium kombinované, večerní, externí, distanční či další.  Ke vzdělávání dospělých užíváme metod didaktických, teoretických, prakticko-teoretických či praktických. Mezi prostředky vzdělávání dospělých řadíme v širším slova smyslu vše, co umožňuje dosažení plánovaných cílů vzdělávání. Co se týče cílů vzdělávání dospělých, tak tyto bychom mohli odvozovat jak od individuálních tak i společenských potřeb, kdy samotné vzdělávání nemá však  úzký vztah pouze k vědění či poznávání nových skutečností, ale mělo by vést i k osvojování si sociálních dovedností, morálních či estetických hodnot."
Vlastnosti 
| Číslo práce: | 9913 | 
|---|
| Autor: | - | 
|---|
| Typ školy: | VŠ | 
|---|
| Počet stran:* | 2 | 
|---|
| Formát: | Nezadáno | 
|---|
| Odrážky: | Nezadáno | 
|---|
| Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne | 
|---|
| Použitá literatura: | Ano | 
|---|
| Jazyk: | čeština | 
|---|
| Rok výroby: | 2007 | 
|---|
| Počet stažení: | 283 | 
|---|
| Velikost souboru: | 8 KiB | 
|---|
| * Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. | 
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x4663017b079ff.zip (8 kB)
Nezabalený formát: 
 
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.