Obsah
2. | Hlavní body Adlerovy teorie
|
3. | Sobecké usilování o nadřazenost
|
Úryvek
"HLAVNÍ BODY ADLEROVY TEORIE.
• Usilování o nadřazenost- každý usiluje o překonání pocitu méněcennosti a dosažení určité nadřazenosti /v rozporu s Freudovým pojetím pudových motivů/
• Důraz při usilováni o nadřazenost je však kladen na společnost: úsilí o nadřazenost má cenu, je-li společensky zaměřeno, antisociální usilování je regresivní
• Pro porozumění chování jedinců musíme znát jejich jedinečné cíle, z toho vyplývá cílevědomost /člověk má být cílevědomý/
• Pocity méněcennosti vyplývají hlavně ze situace nedostatku
SOBECKÉ USILOVÁNÍ O NADŘAZENOST:
• Sobecké pokusy, antisociální chování vede k poruchám – přecitlivělost, nesnášenlivost, přání postavit se celému světu /teď jsem tu já a mám pravdu/
• Začíná brzy v dětství
• ROZMAZLENÉ DÍTĚ – výsadní místo, v dospělosti má problémy, má pocity křivdy, chce vše a vede proti druhým skryté nebo přímé nepřátelství
• ZANEDBANÉ NEBO NECHTĚNÉ DÍTĚ – nedůvěřivé ve spol., podezíravé
SOUROZENECKÉ POŘADÍ – hraje roli v životě jedince
• Prvorozené děti- musí ustoupit ze středu pozornosti rodičů po narození dalšího dítěte, cvičí se hodně v samostatnosti, někdy citově trpí, cítí se odstrčené
• Druhé/prostřední/ dítě – rodí se do sociálně vyvážené situace, nezakouší trauma „odsunutí“, starší bratr nebo sestra – podnět k většímu usilování
• Nejmladší děti- rozmazlovány, nesnadno vytváří soc. cit, porucha přizpůsobení
CÍL VÝVOJE OSOBNOSTI A UZDRAVENÍ:
• SOCIÁLNÍ CIT – ZNAK DOBŘE PŘIZPŮSOBENÉ OSOBNOSTI
• Vidět očima druhého, slyšet ušima druhého, cítit srdcem druhého
• Pravý původ nemoci u neuróz- nedostatek spolupráce s druhými a neschopnost spolupráce
• Hlavní roli ve výchově soc.citu hraje matka"
Poznámka
Vimperk
Vlastnosti
Číslo práce: | 29151 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | SŠ |
Počet stran:* | 1 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Ano |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2014 |
Počet stažení: | 102 |
Velikost souboru: | 9 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x53ba7fd3089d2.zip (9 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.