Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Firemní kultura

Firemní kultura


Kategorie: Řízení lidských zdrojů

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce zabývající se firemní kulturou. Text nejdříve vyjmenovává faktory ovlivňující firemní kulturu, poté popisuje silnou podnikovou kulturu a subkultury podniku. Informuje o metodách zkoumání firemní kultury, jejích charakteristikách a změnách. Věnuje se orientaci na lidské zdroje, učící se organizaci a možnosti osobního rozvoje pro všechny.

Obsah

1.
Úvod
2.
Faktory ovlivňující firemní kulturu
3.
Silná podniková kultura
4.
Subkultury v podniku
5.
Metody zkoumání firemní kultury
5.
Charakteristiky firemní kultury
6.
Změna firemní kultury
7.
Orientace na lidské zdroje
8.
Učící se organizace
9.
Možnost osobního rozvoje pro všechny
10.
Závěr

Úryvek

"2. Faktory ovlivňující firemní kulturu
Faktory ovlivňující firemní kulturu se dají rozdělit na vnější a vnitřní.
Do vnějších bude patřit rozvoj odvětví, do kterého podnik náleží a konkurence v konkrétní oblasti. Jistě přispívají i celková politika státu, která utváří sociální situaci, sociální procesy a používané kulturní vzorce.
Do vnitřních faktorů patří především osobnostní profil řídících pracovníků, neboť v interakcích uvnitř firmy jsou řídící pracovníci nositeli vzorců chování celé firmy. Tato skutečnost se projeví nejen na klimatu ve firmě, ale i na prostorovém vybavení, na způsobu komunikace a celkovém chování mezi zaměstnanci, jakož i chování vůči veřejnosti. Řídící pracovníci tedy určují koncepci firmy, organizační strukturu a procesy, způsob vytváření pracovních míst, péči o pracovníky. Tady se nejvíce promítne kompetentnost managerů ve firmě.

3. Silná podniková kultura
Pojem silná podniková kultura se používá tehdy, jedná-li se o podnikovou kulturu jasnou
a zřetelnou obecně známou a zakotvenou. Jedině v takovém případě, kdy se stane podniková kultura součástí každodenního jednání a chování všech pracovníků, je možné hovořit o silné podnikové kultuře. To je možné samozřejmě jedině tehdy, když se podniková kultura opírá o soubor hodnot, standardů a symbolů, které jsou vzájemně konzistentní a vytvářejí logicky uspořádaný a bezrozporný celek. V praxi to znamená méně konfliktních komunikací, rychlé nalézání řešení a rozhodnutí, minimum formálních předpisů, vysokou jistotu a důvěru pracovníků, vysokou motivaci, nízkou fluktuaci a maximální loajalitu zaměstnanců vůči podniku.

4. Subkultury v podniku
Vznik subkultur je nežádoucím momentem tvorby podnikové kultury. Jde o relativně samostatné kultury uvnitř firmy, které se vyznačují odlišnými sociálními normami nebo hierarchií hodnotových preferencí. Může jít o diferenciace mezi různými úrovněmi řízení, různými typy funkcí nebo detašovanými pracovišti. Setkáváme se se situací, kdy diferencovanější organizační struktura snadněji vytváří subkultury, které pak fakticky zabraňují existenci jednotné podnikové kultury. V takových organizacích je vytvoření jednotné a silné podnikové kultury o to naléhavější. Je proto nutné posilovat společné momenty, kde se pracovníci různých profesí a různé úrovně v řídící hierarchii a různých pracovišť sjednocují. Tady bych uvedla: „Pozor na pouze formálně vynucené setkání, které bylo nařízeno direktivní formou!“ "

Poznámka

Tato práce je kompilačního charakteru. Čerpá ze zdroje, uvedeného v použité literatuře.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera18170
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse