Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Firemní kultura

Firemní kultura

Kategorie: Řízení lidských zdrojů

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce vymezuje firemní kulturu, charakterizuje její složky i cíle. Definuje různé typy firemních kultur a přibližuje metody jejich zkoumání. V závěrečné části se zabývá změnami firemní kultury a všímá si závislosti mezi její podobou a velikostí společnosti.

Obsah

1.
Co je to firemní kultura
2.
Firemní identita
3.
Základní prvky firemní kultury
4.
Faktory ovlivňující firemní kulturu
5.
Nástroje budování firemní kultury
6.
Silná firemní kultura
7.
Cíle firemní kultury
8.
Prolínání úrovní ve firemní kultuře
9.
Typy firemní kultury dle Charlese Handyho
10.
Kultura bez pravidel a s pravidly
11.
Metody zkoumání firemních kultur
12.
Stínová firemní kultura
13.
Změna firemní kultury
14.
Zdroje

Úryvek

"Firemní kultura je součástí firemní identity, neboli také corporate identity, která je strategicky naplánovaná představa vycházející z podnikové filosofie. Firemní identita je v dnešní době neodmyslitelnou součástí dobře fungující firmy. Špatně vymyšlená nebo špatně fungující identita může mít negativní důsledky na prosperitu firmy.
Firemní identita zahrnuje:
• Logotyp (značku, logo, grafický symbol), který je hlavním identifikátorem společnosti. Může být používán se sloganem a s partnerskými logy.
• Vize, která zahrnuje filosofii, cíle a poslání společnosti.
• Firemní komunikace (corporate communications) navenek i uvnitř společnosti je projev firemní identity na trhu i ve společnosti.
o Jednotný vizuální styl (corporate design) je vizuální forma komunikace- součástí jsou kancelářské a propagační materiály, šablony pro prezentace, interiérové a exteriérové informační systémy.
o Vztah s veřejností (tzv. PR)
o Mediální komunikace- reklama a marketingová komunikace.
o Interní komunikace- vztahy uvnitř firmy
• Firemní produkt (corporate product) je kompletní firemní portfolio společnosti.
• Firemní obraz (corporate image) je celkový obraz firmy, který ukazuje jak je firma vnímána zvenčí.
• Firemní kultura (corporate culture) je systém hodnot, způsob chování a jednání spolupracovníků společnosti.

Systém firemní kultury se utváří buď na základě přirozeného vývoje vzhledem ke konkrétní sociální struktuře zaměstnanců, nebo cílevědomě ze strany vedení firmy a to formou stanovených zásad a norem. Jde o psaná nebo nepsaná pravidla společenského styku, hodnotové preference, zásady a pravidla pracovní morálky, loajality k podniku, vztahu k zákazníkům a podnikovým partnerům.
Mezi základní prvky firemní kultury patří:
o Cíle společnosti= co společnost dělá a jaké má cíle
o Organizační struktura společnosti= hierarchie, komunikační kanály, rozložení rozhodovacích kompetencí, reporting a kontrolní mechanismy
o Rituály=formální schůzky, psaní zpráv, plánování, neformální schůzky¨
o Mýty= historky a „drby“ ukazují na to, co je v rámci společnosti ceněno.
o Hodnoty= co je dobré a co špatné, co je normální a co nenormální- nejhlubší úroveň firemní kultury.
Faktory, které ovlivňují firemní kulturu, se dají dělit na vnější a vnitřní.
Mezi vnější faktory patří rozvoj odvětví, do kterého podnik náleží a konkurence v konkrétní oblasti. Také tomu přispívá celá politika daného státu, která tvoří sociální situaci, sociální procesy a používané kulturní vzorce.
A mezi vnitřní faktory se řadí především osobnostní profily řídících pracovníků, protože v interakcích uvnitř firmy jsou řídící pracovníci nositeli vzorců chování celé firmy. Tato skutečnost se projeví nejen na klimatu ve firmě, ale také na vybavení interiéru, na způsobu komunikace a celkovém chování mezi zaměstnanci a také na chování vůči veřejnosti. Řídící pracovníci tedy určují koncepci firmy, organizační strukturu a procesy, způsob vytváření pracovních míst a péči o zákazníky. Zde se ukáže kompetentnost manažerů ve firmě."

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera21574
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse