Seminarky.cz > Diplomky, bakalářky > Diplomové práce > > Konstrukční návrh a optimalizace torzního pístního kroužku - diplomová práce

Konstrukční návrh a optimalizace torzního pístního kroužku - diplomová práce

Kategorie: Doprava, Strojírenství, Konstruktérství

Typ práce: Diplomové práce

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Cílem diplomové práce je navrhnout a optimalizovat tvar torzního pístního kroužku s důrazem na výpočet torze kroužku. Úvodní část přináší základní informace o dané součástce a jejích funkcích a poté autor zpracovává problematiku výpočtů ke zjištění torze, kde využívá analytickou metodu a metodu konečných prvků. Věnuje se rovněž parametrům ovlivňujícím torzi a zkoumá její působení na provoz spalovacího motoru pomocí praktických experimentů, které v závěru vyhodnocuje.

Obsah

1.
Úvod
1.1.
Zadání diplomové práce
1.2.
Úvod do problematiky
2.
Základní informace o pístních kroužcích
2.1.
Funkce pístních kroužků
2.2.
Názvosloví základních parametrů pístních kroužků
2.3.
Torzní pístní kroužek
3.
Teorie torzního kroužku
3.1.
Schéma torze PK
3.2.
Funkce jednotlivých kroužků
3.3.
Funkce torzního kroužku
4.
Spotřeba oleje a profuky
5.
Analytická metoda výpočtu torzního kroužku
5.1.
Úvod do teorie analytické metody
5.2.
Teorie modelu analytické metody
5.3.
Parametry počítaných kroužků
6.
Výsledky analytické metody
6.1.
Výsledky série 1 – ø85,4mm
6.2.
Výsledky série 2 – ø110 mm
6.3.
Experimentální metoda – série 1
6.4.
Experimentální metoda – série 2
7.
Vyhodnocení výsledků analytické metody
7.1.
Porovnání vypočtených a naměřených hodnot
7.2.
Průběh torzního úhlu
8.
Výpočet torzního kroužku pomocí MKP (FEM)
8.1.
Úvod do teorie MKP
8.2.
Model torzního pístního kroužku
9.
Výsledky metody MKP
9.1.
Výsledky PKIS1(série 1) – ø85,4 mm
9.2.
Výsledky PKIS2(série 2) – ø110 mm
10.
Vyhodnocení výsledků metody MKP
11.
Porovnání metod pro výpočet torze
12.
Experimentální měření na spalovacím motoru
12.1.
Obecné informace a úvod do problematiky
12.2.
Použité torzní pístní kroužky
12.3.
Průběh experimentálního měření
13.
Výsledky experimentálního měření
13.1.
Vnější charakteristiky
13.2.
Vyhodnocení výsledků vnějších charakteristik
13.3.
Profuky "Blow-by"
13.4.
Vyhodnocení výsledků profuků
13.5.
Výsledky doběhu motoru a vyhodnocení
13.6.
Výsledky spotřeby oleje a vyhodnocení
14.
Mikrogeometrie kluzných ploch
14.1.
Úvod do měření a teorie
14.2.
Vyhodnocení mikrogeometrie vložek válců a pístních kroužků
15.
Vizuální hodnocení
16.
Závěr

Úryvek

"2. Základní informace o pístních kroužcích
2.1 Funkce pístních kroužků [1]

Pístní kroužky spalovacích motorů určují obvykle životnost celé pístové skupiny. Pracují za velmi obtížných podmínek, které dosud nejsou zcela přesně známy. Přitom však od pístního kroužku je požadováno:

1) rychlé přizpůsobení stěně válce neboli krátkou dobu záběhu co nejlepší utěsnění kom-presního prostoru proti prostoru klikové skříně a naopak a to i za vysokých teplot
2) odvedení určité části tepla z tělesa pístu, který je zahříván při pracovním zdvihu
3) schopnost regulovat spotřebu oleje
4) malé ztráty způsobené třením
5) co nejmenší opotřebení, aby uvedené úkoly mohl vykonávat co nejdéle, tedy vysokou životnost i za špatných mazacích podmínek
6) co nejmenší hmotnost
7) nízkou cenu

Aby mohl pístní kroužek vyhovovat pokud možno co nejvíce uvedených požadavkům, musí mít následující vlastnosti:

1. Musí být velice přesně opracován do správného tvaru a materiálu, který musí mít schopnost vyrovnat jak určité nepřesnosti kroužku, tak i deformace válce.

2. Utěsnění spalovacího prostoru je nejdůležitější funkcí pístního kroužku. Tento úkol může splnit jen v tom případě, jestliže mezi stěnou válce a pracovní plochou kroužku je ne-přerušovaný styk po celém obvodu. Současně musí čelní plocha kroužku přesně doléhat na odpovídající plochu drážky pístu. K tomu dojde tak, že pístní kroužek nejprve působením vlastní pružnosti dolehne na stěnu válce a potom tlakem plynů, které se přenášejí na vnitřní průměr pístního kroužku, je přitlačen na stěnu válce. Je samozřejmé, že je důležité, aby geo-metrický tvar válce i kroužku zůstával v trvalém kontaktu i při prudkých změnách tlaku a tep-lot během pracovního cyklu.

3. Dno pístu je vystaveno vysokým teplotám spalovacího prostoru a přejímá tak značné množství tepla. Píst však má na své horní části poměrně velkou vůli vůči válci a tak teplo, které převzal, musí být na válec předáno především přes pístní kroužky. K dobrému přenosu tepla je nutnou podmínkou co nejlepší styk kroužku s drážkou pístu a stěnou válce, jakost opracování styčných ploch a dobrá tepelná vodivost materiálů.

4. Konstrukce profilu pístního kroužku podstatně ovlivňuje jeho schopnost regulovat spotřebu oleje. Olej je vystřikován od hnacího mechanismu motoru na stěnu válce. Úkolem pístních kroužků je udržet minimální, avšak ještě vyhovující olejový film, který potřebuje píst i pístní kroužky při svém styku s válcem. Tento úkol plní v poměrném rozsahu těsnící a stírací pístní kroužky. Každý těsnící pístní kroužek má určité stírací účinky a stírací kroužek schop-nosti těsnící. Označení se tedy řídí vlastností, která převládá, což je u posledních typů dost nesnadné určit. Důležité však je, aby stírací schopnost pístního kroužku byla co nejtrvalejší. Neměla by význam nízká spotřeba oleje pouze na začátku provozu, při záběhu, aby poté byla spotřeba opět zvýšená."

Poznámka

Součástí práce je množství grafů, nákresů a tabulek, rozsah čistého textu činí cca 37 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 30 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 30 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 25 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 450 kreditů (=25Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 25 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 1,20€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera23673
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,20€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse