Pedagogická propedeutika
Kategorie: Pedagogika
Typ práce: Skripta, učební texty
Škola: Univerzita Hradec Králové Pedagogická fakulta, Hradec Králové
Charakteristika: Práce je kombinací výpisků z knih, skript a zápisků z hodin. Obsahuje základní pojmy pedagogiky, rozbor pedagogických cílů a metod, porovnává jednotlivé alternativní školní systémy a sleduje vývoj pedagogiky. Je vhodná i k přípravě ke státních zkoušek z pedagogiky.
Obsah
Pedagogická propedeutika - skripta pro 1. ročník
OBSAH:
1.1. | Předmět pedagogiky, struktura pedagogiky a vztah k jiným vědám
|
1.2. | Vymezení základních pedagogických pojmů a vztahů mezi nimi
|
1.3. | Podstata a funkce výchovy, pojem výchova
|
1.4. | Pojmy sebevýchova a převýchova
|
1.5. | Cíle výchovy, funkce a struktura výchovných cílů, obsah výchovy
|
1.7. | Výchovný proces a jeho etapy
|
1.8. | Prostředky výchovy, principy výchovy, pedagogické zásady
|
1.9. | Formy výchovy a jejich charakteristika
|
1.10. | Metody výchovy a jejich obecné vymezení
|
2. | Vývoj pedagogického myšlení
|
2.1. | Vývoj pedagogických idejí od starověku až po Komenského
|
2.2. | Koncepce Komenského a Herbarta
|
2.3. | Východiska reformní pedagogiky, kritika Herbartismu, směry pedagogiky
|
2.4. | Alternativní výchovné systémy – reformní (klasické)
|
2.5. | Alternativní výchovné systémy – soudobé
|
2.6. | Vzdělávání v českých zemích od tereziánských reforem do roku 1918
|
2.7. | Reformní pedagogické pokusy v Československu v letech 1918-1939
|
2.8. | Institucionalizovaná výchova, školská soustava u nás, kurikulární reforma
|
3. | Účastníci výchovy – výchovná prostředí
|
3.1. | Vychovatel, jeho funkce, kompetence a dovednosti, pedeutologie, výchovné styly
|
3.2. | Vychovávaný, charakteristika, kompetence, různá pojetí vychovávaného
|
3.3. | Pojetí dítěte v historickém přehledu, akcenty a směry
|
3.4. | Pedagogická komunikace a interakce, význam profesního vystupování učitele
|
3.5. | Rodina jako výchovný činitel, odraz problému současné rodiny ve výchově dětí
|
3.6. | Přehled mimoškolních vzdělávacích, kulturních a osvětových institucí – média
|
3.7. | Orientační přehled výzkumných metod, informační zdroje pedagogiky
|
3.8. | Teorie hospitace, funkce hospitace v profesi učitele |
Poznámka
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 31949 |
---|
Autor: | Pandě - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 25 |
Formát: | Acrobat Reader |
Odrážky: | Ano |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2018 |
Počet stažení: | 81 |
Velikost souboru: | 679 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x5a65e266e214e.zip (679 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.
Diskuse