Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Reklama: psychologie prodeje - slovensky

Reklama: psychologie prodeje - slovensky

Kategorie: Ekonomické cizojazyčné práce

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Jedná se o práci, která se věnuje reklamě jako nástroji prodeje. Text se přidržuje 10 zákonů psychologie prodeje dle italského psychologa Dr. Roberta B. Cialdiniho, který je autorem knihy Influence (Vliv). Text je zaměřen na poukázání využívání zkratek a rychlých voleb jako prostředku zvýšení prodeje, to vše na pozadí autorova pobytu ve světě reklamy.

Obsah

Prehlásenie
1.
Úvod
2.
Reklama a jej vplyv na zákazníka
2.1
Značka výrobku
2.2
Náročné presvedčovanie zákazníka
2.3
Proces predaja - kroky k úspešnému predaju
3.
Zákony psychologického ovplyvňovania ľudí
3.1
Cialdiniho 10 zákonov psychológie predaja
3.2
Podpora predaja a efektívnosť podpory predaja z pohľadu manažmentu a marketingu
4.
Záver
Literatúra

Úryvek

"3. Zákony psychologického ovplyvňovania ľudí

Taliansky psychológ Roberto B. Cialdini napísal knihu pod názvom Zbrane presvedčovania. Jednotlivé stratégie predaja zadeľuje do siedmych skupín.
 zásada kontrastu - zákazníkovi je ponúkaný určitý tovar spolu s iným tej istej kategórie, ale odlišným. Inými slovami by sme to mohli povedať asi takto: vysoký človek sa nám zdá byť ešte vyšší potom, čo sme uvideli trpazlíka. Rovnako je to i pri predaji, keď skúsený predajca najskôr ponúka drahší tovar, až potom ten lacnejší, ktorý chce skutočne predať. Ako príklad uvádzam zamestnancov v realitnej kancelárii. Zákazníkovi najskôr ukážu drahý dom, ale v horšom stave a až potom ponúknu skutočný objekt predaja, ktorým je dom lacnejší a v lepšom stave. Je teda možné ho nekúpiť?
 súvzťažnosť – táto zásada je založená na vnútornom sklone ľudí k dobrote a láskavosti. Keď človek dostane darček, cíti sa byť darcovi zaviazaný. Ak darček dostanete od výrobcu, sami si ho potom kúpite. Túto stratégiu používajú všetci predajcovia, od predavačov potravín až po predajcov rekreačných nehnuteľností.
 súdržnosť – ide o snahu človeka splniť svoje sľuby. Ako príklad uvediem predvianočnú reklamnú kampaň, ktorá sa väčšinou začína už v októbri. Rodičia deťom sľúbia vysnívanú hračku, ale môže sa stať, že pred Vianocami už bude vypredaná. Väčšinou sa budú rodičia snažiť splniť svoj sľub i po Štedrom večeri.
 spoločenská prispôsobivosť – je potrebné pred reklamnou kampaňou odhadnúť typ ľudí, ktorým chceme výrobok ponúknuť.
 sláva a krása – v podstate ide o akési zneužitie slávy a krásy. Nekúpili by ste čokoľvek od Brada Pitta alebo od Toma Cruisa, keby zaklopali na vaše dvere?
 autorita – táto zásada sa pridáva ku predošlej zásade slávy a krásy. Vysvetlenie uvediem v jednoduchej otázke, a to: Kto by mal vedieť o športovej obuvi pre basketbal viac ako Michael Jordan?
 nedostatkový tovar – ide o vytvorenie pocitu, že tovaru, ktorý ponúkame je nedostatok. Zákazník sa snaží získať tovar čo najskôr len preto, lebo čoskoro môže byť vypredaný alebo ho bude ťažké zohnať.

Niekde sa spomína 7 stratégií predaja, inde 10 zákonov psychológie predaja. Podstata je však vo všetkých vysvetleniach Cialdiniho zákonov rovnaká."

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera8227
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse