Obsah
3 | Teoreticko-metodologická část
|
3.2.1 | Historie asfaltových pásů 4
|
3.2.2 | Schéma asfaltového hydroizolačního pásu 4
|
3.2.3 | Svaz výrobců asfaltových pásů ČR (SVAP) 5
|
3.3.1 | Povrchová úprava pro přepravu a manipulaci 6
|
3.3.2 | Speciální úpravy spodní strany asfaltových pásů 6
|
3.3.3 | Speciální úpravy horní strany asfaltových pásů 7
|
3.4.1 | Typy asfaltové krycí vrstvy 7
|
3.4.3 | Modifikace SBS (styren-butadien-styren) 8
|
3.4.4 | Modifikace APP (ataktický či amorfní polypropylen) 8
|
3.4.5 | Modifikace SIS (styrén-izoprén-styrén) a SEBS (styrén-etylén-butadien-styrén) 8
|
3.4.6 | Rozdělení podle tloušťky asfaltové krycí vrstvy 9
|
3.5.1 | Nasákavé nosné vložky 9
|
3.5.2 | Nenasákavé nosné vložky 10
|
3.6 | Způsob použití ve stavebnictví 11
|
4 | Aplikační část a diskuse výsledků 12
|
4.1.1 | Pásy do vegetačních plochých střech 12
|
4.1.3 | Pásy pro jednovrstvou aplikaci 16
|
4.1.5 | Pásy pro inženýrské stavby 17
|
4.1.6 | Standardní vrchní pásy 17
|
4.1.7 | Podrobné přiblížení inovačních systémů 18
|
Seznam zdrojů 24
Seznam tabulek a obrázků 25
Úryvek
3.2 Úvod do problému
3.2.1 Historie asfaltových pásů
Asfalt byl používán už 5000 let př. n. l.. V těchto dobách ho využívali v Babylonii či Egyptě jako izolaci proti vodě. Dále byl také používán jako tzv. „asfaltová malta”, ta sloužila k lepení cihel při různých stavebních pracích. Přírodní asfalt se těžil na několika různých nalezištích, pro nás nejbližší jsou např. Albánie nebo okolí Mrtvého moře. Následovníky přírodního asfaltu jsou kamenouhelný dehet nebo také petrolejová smola, jejich výroba započala kolem roku 1680.
Poté následovaly různé vylepšení např. vkládáním lepenky do dehtového nátěru, přidávání kaučuku atd.. Dehtové nátěry byly nahrazeny těmi asfaltovými ve 40. až 50. letech dvacátého století. V České Republice se dehty přestaly roku 1969 používat úplně. Současně je tedy zahájena výroba natavitelných asfaltových pásů (IPA, BITAGIT, SKLOBIT).
3.2.2 Schéma asfaltového hydroizolačního pásu
1) Vrchní povrchová úprava
2) Vrchní asfaltová vrstva
3) Výztužná vložka
4) Primární asfaltová vrstva
5) Spodní asfaltová vrstva
6) Spodní ochranná vrstva
7) Úprava okrajů
8) Identifikační pásek
3.2.3 Svaz výrobců asfaltových pásů ČR (SVAP)
ČLENOVÉ
BITUMAX s.r.o.
BÜSSCHER & HOFFMANN, s.r.o.
DEHTOCHEMA-TN a.s.
Stavebniny DEK a.s.
Georg Börner, Chemisches Werk für Dach- und Bautenschutz GmbH & Co.
organizační složka Praha.
Charvát a.s.
KVK PARABIT a.s.
3.3 Povrchová úprava
Základní rozdělení povrchových úprav:
• Povrchová úprava pro přepravu a manipulaci
• Speciální úpravy spodní strany asfaltových pásů
• Speciální úpravy horní strany asfaltových pásů
3.3.1 Povrchová úprava pro přepravu a manipulaci
Jedná se o základní povrchovou úpravu, kterou by měl mít každý asfaltový pás. Tato úprava je prováděna na spodní i horní straně pásu, kde brání slepení při přepravě, manipulaci a skladování rolí.
Poznámka
VŠTE České Budějovice
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 33264 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 31 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Částečně |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ano |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2019 |
Počet stažení: | 11 |
Velikost souboru: | 1940 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x5fd119c2db30f.zip (1940 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.