Seminarky.cz > Studijní podklady > Skripta, učební texty > > Strategický management - skripta

Strategický management - skripta

Kategorie: Strategický management

Typ práce: Skripta, učební texty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Materiály ke zkoušce z strategického managementu pro 4. ročník VŠB - EKF Ostrava. Jedná se o písemnou zkoušku k Doc. Lednickému. Materiály vysvělutjí základní pojmy a představují jednotlivé typy strategií v podnikání, ale i možnosti řešení krizí a metod zpracování různých typů analýz.

Obsah

1.
Úvod
a) Co tvoří strategické řízení
b) Optimální délka strategie
c) Strategické plánování
d) Obecné modely strategie:
e) Základní směry strategie:
f) Charakter modelů válečné strategie:
g) Charakter použití síly:
h) Strategická hra – realizace strategie
2.
Strategie podnikatelská
a) Základní cíl/poslání strategického řízení
b) Konkurenční výhoda
3.
Podniková strategie
a) Řízení podniku
b) Strategie podniku podle Minzberga
c) Co dělá podniková strategie
d) Projevy nejasné strategie
4.
Strategické myšlení a rozhodování
a) 2 směry působení managementu
b) Strategické rozhodování
c) Strategický plán
d) Strategie
e) 3 etapy strategického procesu:
f) Úkolové a organizační prostředí organizace
g) Strategické myšlení
h) Strategické rozhodování
i) Strategické myšlení
j) Prognózy
5.
Fáze tvorby strategie
a) Strategická mezera
b) Postup tvorby strategie
c) Klíčové strategické otázky
d) Vize
e) Poslání podniku
f) Cíl podniku
6.
Analýza vnějšího prostředí podniku
a) Strategická analýza
b) Prvky strategické analýzy
c) Typy okolního prostředí podniku
d) Základní analytické přístupy
e) Okolí podniku
f) Paretův konkurenční diamant
g) 5 Paretových konkurenčních sil (80. léta)
h) Grove (90. léta)
i) Analýza globalizačních trendů
j) Klíčové faktory národní a nadnárodní podnikové konkurenceschopnosti
6.
Analýza vnitřního prostředí podniku
a) Sebeanalýza
b) Analýza ve srovnání s někým jiným
7.
Korekce strategických cílů na základě strategické analýzy
8.
Formulace a výběr strategie
a) 3 základní kroky
b) Typy strategie
8.
Finanční analýza (FA)
a) Problémy zkreslující výstupy FA
b) Účetní výkazy
c) Metody (techniky) FA
d) Syntetický pohled na finanční zdraví organizace
9.
Strategická změna a implementace strategie
a) Fáze realizace
b) Důvod nezdarů realizace strategie
c) Rysy procesu zavádění strategické změny
d) 2 přístupy k 1+2
10.
Riziko
a) Podnikatelské riziko
b) Významné zdroje rizika podniku jsou změny
c) Krize
d) Katastrofa
e) Strategická krize

Úryvek

"Typy okolního prostředí podniku
1) jednoduché, statické prostředí (vývoj snadno předvídatelný, jednoduchá strategie)
2) dynamické prostředí (předvídání pomocí intuice a scénářů)
3) turbulentní prostředí (příprava na nečekané změny)

Základní otázky analýzy
1) Jaká je nejistota v okolí podniku?
2) Jaké jsou důvody té nejistoty?
3) Jak má být nejistota řešena?

Základní analytické přístupy
PEST analýza
1) politický segment
2) ekonomický segment
3) sociální segment
4) technologický segment

SLEPT analýza
1) sociální segment
2) legislativní segment
3) ekonomický segment
4) politický segment
5) technologický segment

Okolí podniku
Vše, co je za pomyslnými hranicemi podniku, jako sociálně ekonomického systému, a čím je podnik ovlivňován a co může sám ovlivnit.

Okolí podniku se člení:
- lokální prostředí
- regionální prostředí
- oborové (odvětvové) prostředí
- národní (státní) prostředí
- prostředí integračního seskupení
- světové (globální) prostředí

Okolí podniku
1) mikroprostředí (lze jej úplně ovlivnit)
2) mezzoprostředí (lze částečně ovlivnit – dodavatelé, konkurence)
3) makroprostředí (nelze ovlivnit – politika, konkurence apod.)

Segmenty okolí podniku
1) geografický segment
2) sociální segment
3) demografický segment
4) politický segment
5) legislativní segment
6) ekonomický segment
7) technologický segment
8) ekologický segment
9) kulturně historický segment ( důležitá otázka náboženství)
Ekonomický segment tvoří:
- dostupnost a cena výrobních zdrojů
- daňová zátěž
- hospodářský růst či pokles
- měnový a devizový vývoj
- chování odběratelů a dodavatelů, finančních institucí"

Poznámka

Práce je zpracována v poznámkách.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 30 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 30 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 25 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 450 kreditů (=25Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 25 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 1,20€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera8295
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,20€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse