Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Česká populární hudba dnes – ročníková práce

Česká populární hudba dnes – ročníková práce

Kategorie: Umění/hudba

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Gymnázium Jiřího Gutha-Jarkovského, Praha 1, Truhlářská 22, Praha 1

Charakteristika: Tato ročníková práce popisuje vztah běžných posluchačů a sdělovacích prostředků k české populární hudbě v České republice. Poskytuje srovnání podmínek hudebníků a hudebních interpretů u nás a ve světě, především v západní Evropě a v Americe.

Obsah

1.
Vztah Čechů k jejich hudbě
1.1.
Posluchači
1.2.
Média (tisk – noviny a časopisy; rádia, televize, Internet)
1.3.
Nejvýznamnější ankety a ocenění
1.4.
IFPI Česká republika
2.
Česká versus zahraniční hudba
2.1.
Tvorba a nahrávání hudby
2.2.
Propagace hudby
2.3.
Prorazí česká hudební tvorba do zahraničí
3.
Závěr

Úryvek

"c) Mládež, neboli náctiletí (14 – 20 let) tvoří velmi silnou skupinu posluchačů. Hudba jednoduše patří k jejich životnímu stylu. U tohoto publika již česká hudba musí čelit silné konkurenci zahraniční, především pak americké hudební tvorbě. Drtivá většina současné mládeže má nicméně ráda českou pop-rockovou kapelu Lucie (viz skladba Ona ví na kazetě v příloze č.1) a s ní spřízněné Wanastowi vjecy, jejichž české texty jsou samozřejmě jazykově srozumitelnější než anglické. Na tuto skupinu posluchačů se již zaměřují také některé rozhlasové stanice, které mají formát CHR , které vysílají především nejnovější písničky. Velká rychlost vývoje mládeže prakticky neumožňuje, aby se jí někdo zavděčil staršími písničkami. Vkus této skupiny posluchačů utvářejí především rádia, módní trendy, spolužáci a nově i televize. Současní náctiletí kritizují českou hudbu především pro její menší propracovanost oproti zahraniční konkurenci. Například moje spolužačka Kateřina Hráská mi na otázku, zda je podle ní česká hudba horší než zahraniční, odpověděla: „Je, protože hodně interpretů kopíruje zahraniční hity, zahraniční je prostě líp udělaná a propagovaná, má mnohem víc hitů, chytlavý melodie na rozdíl od českých »hitů« jako Zrcadlo od Petra Muka nebo ty slátaniny od Vondráčkový starší i mladší.“
d) Mezi 20-30 lety přichází na řadu kategorie, pro niž se podle mého názoru nejvíc hodí název studenti. Oslovil jsem dvě studentky ve věku 25 let. Obě na otázku, kdo je jejich nejoblíbenější skupina, odpověděly hlavně názvy spíše z klubové rockové scény – Krausberry, GNU nebo Znouzecnost a Demophobie. Velkou podporu zde mají opět poprockoví interpreti – Lucie a Wanastowi vjecy. Myslím si, že lidé v tomto věku právě nejčastěji navštěvují různé rockové a taneční kluby a již si vytvářejí určitý vyhraněný vkus, takže novinkám nejsou otevřeni již tolik, jako náctiletí. Faktem je, že nemalá část této věkové skupiny prožívala mládí a období puberty v osmdesátých letech, čímž je jejich vkus značně ovlivněn. Osmdesátá léta se mnohem více projevují v následující kategorii.
e) Jako „produktivní“ bývá označováno obyvatelstvo mezi 30. - 50. rokem. Právě na tuto věkovou skupinu, která má nejvíce peněz, se zaměřuje většina komerčních rádií u nás. Velké obliby se již poslední tři roky těší tzv. 80. revival neboli „oživení osmdesátých let“ – posluchači rádi poslouchají písničky z 60., 70., ale především 80. let. Tento poměrně ojedinělý a exotický jev se dá jen velmi těžko vysvětlit, protože je rozhodně proti všem zákonům kultury popu. Všude jinde ve světě by staré písně neměly zdaleka tak velkou šanci na úspěch jako v Česku. Rádiím bývá velmi často vyčítáno, že neustále „omílají“ písničky z 80. let, jenže ta zase argumentují posluchačskými průzkumy, v nichž trvale vítězí zažité písně nad novinkami. Nejspíš to souvisí s tím, že vkus lidí v produktivním věku se již vyvíjí pomaleji a není tolik otevřen hudebním novinkám. Právě této věkové kategorii vděčí za úspěch například umělci typu Lucie Bílé a Heleny Vondráčkové, jejichž hudba se v podstatě od minulosti moc neliší, posluchači je již znají a mají je rádi.

2. Média
Sdělovací prostředky v České republice se snaží, tak jako všude ve světě, podporovat domácí hudební tvorbu. Zeptal jsem se několika novinářů na jejich názor o prostoru pro českou hudbu v médiích. Podle Jana Balušky, šéfredaktora nejčtenějšího českého internetového magazínu s hudební tématikou MusicServer.cz, je samozřejmé, že „vzhledem k množství zahraniční hudby, které se k nám dováží, zahraniční v podstatě českou scénu zastiňuje, ale tak je to u všech menších zemí … česká hudba má však u nás velkou výhodu – lidé rozumějí jejím textům, což je obrovské plus.“
Asi nejvíce místa (kromě rádií) věnuje českým interpretům a tuzemské hudbě obecně tisk. Noviny i časopisy pro každou věkovou kategorii pravidelně zveřejňují rozhovory a informace o české muzice. "

Poznámka

Práce obsahuje tabulky. Čistého textu v práci je cca 20,5 strany.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera1271
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse