Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Výzkum o povědomí značky Kofola a preference jejích spotřebitelů

Výzkum o povědomí značky Kofola a preference jejích spotřebitelů

Kategorie: Výrobek

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se zabývá prověřením několika hypotéz ku příležitosti zavedení nového výrobku Kofola light. Jedná se o tyto předpoklady: 90% zákazníků zná značku Kofola, 10% by dalo přednost Kofole light, v restauracích je upřednostňována točená Kofola a nejvíce spotřebitelů pochází z nejmladších generací. Podle výsledků průzkumu poté navrhuje doporučení pro zlepšení odbytu tohoto nového výrobku. Praktická část je doprovázena také částí teoretickou, které analyzuje oblast zájmu, makroprostředí, oblast trhu a zabývá se také metodikou výzkumu samého.

Obsah

1.
Úvod
2.
Definice oblasti zájmu
2.1
Koncepce totálního výrobku
2.2
Marketingový mix
2.3
Šířka a hloubka sortimentu
2.4
FED analýza
2.5
Maslowova pyramida potřeb
2.6
Cyklus tržní životnosti
3.
Analýza makroprostředí
3.1
Demografické vlivy
3.2
Přírodní prostředí
3.3
Ekonomické prostředí
3.4
Politicko-právní prostředí
3.5
Technologické prostředí
3.6
Společensko-kulturní prostředí
4.
Analýza konkrétního trhu
4.1
Rozsah trhu
4.2
Kdo je zákazník
4.3
Kdo jsou konkurenti
4.4
Kdo je výrobce
4.5
Porterova analýza
4.6
Vztah veřejnosti k danému produktu
4.7
Velikost trhu
5.
Plán výzkumu
5.1
Problém
5.2
Příležitost
5.3
Cíl
5.4
Hypotézy
5.5
Plán
5.6
Informace
6.
Vyhodnocení dat
6.1
Zhodnocení otázek
6.2
Potvrzení či vyvrácení hypotéz
7.
Závěrečná doporučení managementu
7.1
Produkt
7.2
Cena
7.3
Distribuce
7.4
Komunikace

Úryvek

“4.5 Porterova analýza

Konkurence uvnitř odvětví
Konkurence uvnitř odvětví je silná. Na trhu kolových nápojů působí kromě Kofoly řada dalších výrobců. Například Coca Cola, Pepsi, Toma, Nikol nápoje, kolové nápoje různých pivovarů a jednotlivých super- a hypermarketů a řada dalších.
Kromě společností, které legálně vyrábějí a dodávají na trh kolové nápoje pod vlastní značkou, existují další výrobci, tzv. plagiátoři, kteří své nápoje za Kofolu vydávají. Nejen, že tím zneužívají ochranné známky a porušují tím Zákon o ochranných známkách, ale zároveň tím Kofolu poškozují v očích veřejnosti, protože většinou nemají stejně kvalitní složení a chuť.
Nová konkurence
Nová konkurence na trh samozřejmě vstoupit může, ale pouze za cenu vysokých nákladů (na reklamu, …), vzhledem k tomu, že na trhu je již mnoho výrobců nabízejících kolové nápoje.

Kupní síla zákazníků
Odběrateli Kofoly jsou jak koneční zákazníci, tak i restaurační zařízení, kde se Kofola čepuje. Konečný zákazník má poměrně slabou vyjednávací pozici pro ovlivnění ceny, není koncentrován a ani nenakupuje ve velkém.
Kofola a. s. je ale schopna Kofolu prodávat za poměrně nízkou cenu a tím vzbudit zájem jak maloobchodníků, tak i zákazníků. Cena však není natolik nízká, aby v potenciálních zákaznících vzbuzovala zdání špatné kvality.

Vyjednávací síla dodavatelů
Společnost na trhu sice nemá tak silnou pozici, aby svým dodavatelům mohla „diktovat“ podmínky. Ani jejich vyjednávací vliv však není příliš silný, protože suroviny, ze kterých se Kofola vyrábí, jsou v podstatě běžným zbožím.

Substituty
Substitutem kolových nápojů jsou ostatní druhy slazených limonád, slazené a přírodní minerálky, balené vody a džusy.
V širším pojetí můžeme za substituty považovat veškeré nápoje včetně čaje, mléka, vody a podobně.

4.6 Vztah veřejnosti k danému produktu

Na trhu limonád se Kofola pohybuje na druhém místě. Nejoblíbenější jsou stále kolové nápoje, které jasně dominují ve srovnání s ostatními nápoji. Úspěch u zákazníků zajišťuje účinná reklamní podpora a příznivé ceny."

Poznámka

Práce je velmi rozsáhlá a přehledná.
Obsahuje tabulky, grafy a fotografie. Čistý text dosahuje cca 12 stran.
Samotný výpočet a zhodnocení jsou ve formátu MS Excel (*.xls).

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera14075
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse