Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Fokus optik - marketingová situační analýza firmy

Fokus optik - marketingová situační analýza firmy


Kategorie: Marketingový výzkum

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tato práce obsahuje marketingovou situační analýzu firmy Fokus optik, a. s.. Nejdříve uvádí stručnou charakteristiku firmy, poté se věnuje průzkumu trhu, zaměřuje se na konkurenci a konečného zákazníka. Dále popisuje posouzení příležitostí, a uvádí SWOT analýzu. V závěru se věnuje velmi stručnému popisu vnějších činitelů.

Obsah

1.
Charakteristika firmy
2.
Průzkum trhu
2.1.
Konkurence
2.2.
Konečný zákazník
3.
Posouzení příležitostí
4.
SWOT analýza
5.
Popis vnějších činitelů

Úryvek

" Charakteristika firmy: Fokus optik, a. s. působí na trhu již od roku 1991 a v současnosti je největší společností v oboru oční optiky na území ČR. Vlastní 86 provozoven, jedna z nich sídlí také ve Znojmě na Horním náměstí. Firma se zabývá prodejem brýlí, brýlových obrub, slunečních brýlí, kontaktních čoček, roztoků, pouzder, lup, dalekohledů a dalších služeb pro zákazníky.

Průzkum trhu:
Konkurence – Fokus optik je, jak už bylo řečeno největší společností v oboru oční optiky na našem trhu, je také nejrozšířenější v zastoupení krajů a jeho výhodou je dále spolupráce se zahraničními firmami v Itálii a velmi dobrá propracovanost webových stránek, ve kterých rovněž nemá konkurenci. Existují však menší podniky, které mají podobnou strukturu nabízených produktů, mohu jmenovat například Novus optik či jiné zahraniční firmy jako je Eschenbach Optik, spol. s. r. o.

Konečný zákazník – Statistiky uvádějí, že za brýle a kontaktní čočky Češi ročně utratí tři až čtyři miliardy korun. Počet lidí s očními vadami se stále zvyšuje, nejsou to pouze staří lidí, kdo trpí očními vadami, ale v poslední době především děti. Pravděpodobně by tato firma neměla mít o dostatek zákazníků nouzi, zákazníky mohou být lidé všech věkových kategorií.

Posouzení příležitostí: Dle nových tiskových zpráv se i takové kolosy, jako je například Tesco, rozhodly začít investovat do prodejen s optikou menších rozměrů, což by fungování této velké firmy mohlo ohrozit. "

Poznámka

Čistý text dosahuje cca 0,5 strany. Práce obsahuje tabulku.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x4926d6c785b89.zip (10 kB)
Nezabalený formát:
Fokus_optik_situacni_analyza.doc (36 kB)
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.

Diskuse