Obsah
1. | Základní charakteristiky uvažovaného vyučování
|
2. | Fáze a stručný obsah uvažovaného vyučování
|
2.2 | Mobilizace předchozího poznatkového systému
|
2.4 | Exponování nových poznatků
|
2.6 | Procvičení, opakování
|
Úryvek
"PROLOG (úvod)
V úvodu hodiny žákům předneseme něco o celkovém složení serverových počítačů, na co se klade důraz u serverů a co je pro jejich správnou funkčnost nejdůležitější. Využití serverů v praxi a typy serverů, které se používají v dnešní době ve firmách. Poté se žáci dozvědí základní informace o konkrétním komponentu serverového počítače.
Na konci hodiny by žáci měli rozlišit podle komponent serverový a klasický počítač. Dokázat rozhodnout které komponenty se hodí pro serverový počítač a které nikoli.
MOBILIZACE předchozího poznatkového systému
Obecně o serverovém počítači: Jeho praktické využití, jeho důležitost pro síť a hlavní rozdíl mezi serverovým a klasickým pc.
Procesor serverového počítače – Výkon, stabilita a popis těchto procesorů, porovnání s procesory používanými v klasických počítačových sestavách. Poznání výrobců a označení serverových procesorů
Operační paměť serverového počítače – Označení těchto pamětí obecně, jejich výkon a stabilita. Porovnání s klasickými paměťovými moduly. Poznání výrobců těchto pamětí
Pevné disky serverových počítačů – Typy disků požívaných v těchto počítačích, pojem diskové pole, jejich použití. Propojování pevných disků a jejich rozhraní připojení. Srovnání s klasickými pevnými disky. Výrobci disků a diskových polí, které se používají pro servery.
Skříně používané pro servery – Nejdůležitější informace o těchto skříních, použití racků, co to znamená a k čemu se využívají. Důležitost větrání skříně.
Záložní zdroje – Základní informace o záložních zdrojích, jejich výrobci, kapacity a výdrž. Porovnání z hlediska výdrže.
Ostatní komponenty využívané v serverech – Použití ostatních klasických komponent v serverech jako jsou CD-Romy, Pásky a ostatní, jejich popis a využití pro servery.
MOTIVACE (stimulace)
Mezi přecházením z kategorie na kategorii žáci hledají vždy daný komponent na internetu a v praxi vidí parametry daného hardwaru a jeho cenu, dále hledají nejlevnější možnosti případného nákupu. Ceny poté srovnávají s cenami za klasické komponenty.
EXPONOVÁNÍ nových poznatků
Pokládání otázek žákům, po vyvolání žák odpoví, a pokud neví, může odpovědět někdo jiný, pokud nevím nikdo, proběhne znovu vysvětlení daného problému, kterého se otázka týkala.
Otázky:
1. Co je u serverového počítače nejdůležitější?
2. Jaké znáte výrobce procesorů pro serverové počítače?
3. Čím se liší serverový procesor o klasického?
4. Jak se označují serverové paměťové moduly?"
Poznámka
Práce je zpracována ve 2 tabulkách.
Vlastnosti
Číslo práce: | 20639 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 2 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2010 |
Počet stažení: | 83 |
Velikost souboru: | 15 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x4d06244bd8eba.zip (15 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.