Obsah
1. | Význam strategie v podnikatelské činnosti
|
2. | Strategické řízení (management)
|
3. | Fáze strategického managementu
|
4. | Vlastní formování strategie podniku
|
5. | Metody výběru strategie
|
6. | Měření podnikové strategie |
Úryvek
"Strategie a Balanced Scorecard
Osnova:
• Význam strategie v podnikatelské činnosti
• Strategické řízení (druhy strategického řízení)
• Fáze strategického řízení
• Metody výběru strategie
• Měření podnikové strategie
Význam strategie v podnikatelské činnosti
Strategie - koncept celkového chování organizace, dlouhodobý program a pojetí činnosti organizace a alokace zdrojů potřebných k dosažení zamýšlených záměrů.
Pojem pochází z vojenství, následně se rozšířil v diplomacii, sportu, politice a také v ekonomii a podnikání.
Podnikové strategie můžeme rozdělit na:
strategie věcné - jde o záměry co vyrábět, jaké služby realizovat, v jakém množství a kvalitě, kdy a pro koho,
strategie řízení - zahrnují tvorbu metod, nástrojů a opatření, jejichž pomocí a prostřednictvím jsou prosazovány věcné strategie.
Dominantní postavení mezi strategiemi řízení mají strategie efektivnosti, které můžeme rozdělit na:
a) strategie obecné efektivnosti - zahrnují:
strategie masy efektu, - tj. celkového objemu daného efektu,
strategie míry efektu - tj. poměru, který vyjadřuje jak, za kolik, bylo efektu dosaženo.
Existují 4 možné varianty kombinování těchto dvou strategií:
míra efektu - velká, masa efektu - velká
uplatňuje ji ekonomický subjekt s výlučným postavením na trhu, s goodwilem a vysokou image,
míra efektu - malá, masa efektu - velká
uplatňuje ji nově vzniklý ofenzivní subjekt, který využívá dumpingových cen a tím získává velký okruh zákazníků,
míra efektu - velká, masa efektu - malá
uplatňuje ji firma zabývající s kusovou nebo malosériovou výrobou exkluzivního nebo módního zboží pro omezený okruh solventních zákazníků,
míra efektu - malá, masa efektu - malá
typická pro neúspěšnou firmu.
b) strategie ekonomické efektivnosti zahrnují:
strategie mimořádného efektu (strategie cenové) - jsou to strategie, které umožňují individuálnímu výrobci buď:
zvýšit úroveň svých cen nad úroveň cen ostatních výrobců např. díky využití vědeckotechnického monopolu, tj. dosáhnout absolutního mimořádného efektu,
nebo:
přiblížit se svými cenami cenám ostatních výrobců, byly-li tyto ceny nižší, tj. získat relativní mimořádný efekt,
Význam strategie v podnikatelské činnosti
strategie zvláštního efektu (strategie nákladové)
- jsou to strategie, které umožní individuálnímu výrobci využitím komparativních výhod u jednotlivých výrobních činitelů buď:
snížit své výrobní náklady pod úroveň nákladů ostatních výrobců, tj. inkasovat absolutní zvláštní efekt,
nebo:
změnou vstupních činitelů snížit své náklady na úroveň ostatních výrobců, tj. inkasovat relativní zvláštní efekt."
Poznámka
Důležité informace jsou tučně značeny.
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
| Číslo práce: | 26520 |
|---|
| Autor: | J.J. - |
| Typ školy: | VŠ |
| Počet stran:* | 6 |
| Formát: | MS Word |
| Odrážky: | Částečně |
| Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
| Použitá literatura: | Ne |
| Jazyk: | čeština |
| Rok výroby: | 2010 |
| Počet stažení: | 95 |
| Velikost souboru: | 16 KiB |
| * Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x51750f59610da.zip (16 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.