Obsah
1. | Komunikace jako forma styku s psychikou druhého
|
1.1. | Základní formy vztahů v komunikaci
|
1.2. | Základní komunikační principy
|
2. | Neverbální komunikace v praxi
|
3.1. | Praktikum vyjednávání
|
5.1. | Základní definice agresivity
|
5.2. | Agrese jako naučený způsob chování
|
5.3. | Faktory ovlivňující agresi
|
6.1. | Kroky vedoucí k poznání vlastních stresových úrovní
|
6.2. | Program eliminace negativních důsledků stresu
|
6.3. | Efektivní řízení času a faktor významu událostí
|
Úryvek
"1 Psychologie v manažerské praxi
Cíle kapitoly
Po nastudování této kapitoly budete umět:
1. Vysvětlit podstatu psychických procesů ovlivňujících komunikaci.
i. Charakterizovat sociální komunikaci a její prvky a možnosti ovlivňování neverbálních projevů komunikace.
ii. Vyznáte se v procesu negociace včetně praktika vyjednávání. .
iii. Dokážete specifikovat asertivní chování a uplatnění asertivních práv.
iv. Definovat agresivitu a faktory ovlivňující agresivní chování.
v. Identifikovat vlastní stresové signály a stanovit si program k zvládnutí stresu.
Klíčová slova:
komunikace, psychika, vztahy v komunikaci, komunikační principy, účinky komunikace, možnosti ovlivňování neverbální komunikace, vyjednávání, negociace, strategie vyjednávání, fáze jednání, praktikum, ústupky, typy vyjednávačů, asertivita, asertivní práva, asertivní dovednosti a techniky, agrese, agresivita, agresivní chování, stres, stresor, stresová odezva, účinky stresu, stresové signály, ovládání stresu
1.1 Komunikace jako forma styku s psychikou druhého
Komunikace je základní a nevyhnutelná manažerská činnost jejímž prostřednictvím manažer uskutečňuje své cíle. Ze zkušenosti je patrné, že komunikace tvoří asi 85% veškeré aktivity manažera a proto ji můžeme považovat za alfu a omegu práce manažera na jakékoliv úrovni.
Původní význam slova komunikace byl spojování dvou míst nebo prvků. V psychologickém slova smyslu pojem komunikace znamená označení toho co spojuje lidi, co mezi nimi probíhá, když se vzájemně informují, když spolu diskutují nebo řeší problémy.
Komunikace je považována za základ mezilidského styku a je definována jako vzájemná výměna významů mezi lidmi, uskutečňována především prostřednictvím používání konvenčních symbolů. Komunikace jako forma mezilidského kontaktu umožňuje, aby se lidé vzájemně dostávali do styku s psychikou druhého. Komunikace je tak výměna významů. Je nevyhnutelnou podmínkou vztahu lidí. Vztahy mezi lidmi se projevují ve formě komunikace. A naopak – to jak spolu komunikujeme vyjadřuje náš vzájemný vztah."
Poznámka
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 27392 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 49 |
Formát: | MS Word |
Odrážky: | Ne |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2012 |
Počet stažení: | 163 |
Velikost souboru: | 67 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x51e7f475024d8.zip (67 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.