Seminarky.cz > Studijní podklady > Otázky ke zkoušce > Vysokoškolské okruhy > > Positioning a segmentace trhu - otázka ke zkoušce

Positioning a segmentace trhu - otázka ke zkoušce


Kategorie: Marketing

Typ práce: Vysokoškolské okruhy

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se zabývá marketingovým pojmem positioning, tedy způsobem jakým je produkt přijímán a vědomím cílové skupiny, zároveň úzce navazuje na segmentaci trhu, která je zde rozčleněna do čtyř podskupin

Obsah

1.
Positioning
a) Vytvoření marketingové strategie
b) Význam positioningu pro propagaci
2.
Segmentace trhu
a) Demografická segmentace
b) Geografická segmentace
c) Geodemografická segmentace
d) Psychografická segmentace

Úryvek

"Segmentace trhu
- proces ve kterém se zákazníci dělí do homogenních skupin (skupiny se shodnými potřebami, přáními a srovnatelnými reakcemi na marketingové a komunikační aktivity)
- v tomto procesu lze používat různé proměnné a kritéria (geografické, demografické segmenty)

Demografická segmentace
- bere v úvahu rozdíly pohlaví, věk, vzdělání, příjmu, rasy, příjmu domácnosti. Místa narození,velikosti rodiny nebo náboženství
- tyto proměnné mají vazby na další proměnné (viz. Životní styl)

Geografická segmentace
- identifikuje poptávku podle místa jejího výskytu (např.dle místopisu, kultury, podnebí, národnosti)"

Poznámka

Psané v heslech

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x45d5b4ab51328.zip (7 kB)
Nezabalený formát:
Positioning.doc (33 kB)
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.

Diskuse