Obsah
Carl Gustav Jung a jeho strukturální model osobnosti, Individuální psychologie - Alfred Adler, Neopsychoanalýza - Karen Horneyová, bazální úzkost, Erich Fromm, temperament a charakter
Úryvek
"Analytická psychologie
Carl Gustav Jung
• 1875 - 1961
• lékař a psychoterapeut
• zakladatel analytické psychologie
• přátelil se s Freudem
Strukturální model osobnosti:
- Kolektivní nevědomí = historická zkušenosti lidstva
(archetyp = praobraz, jak má svět kolem nás fungovat,
př. dobro, zlo, matka, otec,... archetyp persona =
maska, archetyp animus = muž v ženě, anima = žena
v muži, archetyp stín - nechceme, aby byl vidět)
- Vědomí - EGO - trvalá identita
- BYTOSTNÉ JÁ - slouží k vnitřnímu růstu nevědomí
- Osobní nevědomí - komplexy (věc, co se nám v
životě stala a ovlivňuje další věci, naši osobnost)
- Proces individuace - proces stávání se sám sebou, do 40. roku života se řídíme dle EGA, poté přebírá
roli BYTOSTNÉ JÁ - pracujeme pro společnost, to vede k naplnění
Typologie:
Extroverze (společenský člověk, má více přátel, ale není schopen navazovat hlubší vztahy) X introverze
(uzavřenější člověk, má méně přátel, ale zato opravdových)
Mohutnost psychických funkcí: myšlení, cítění, smyslové vnímání a intuice
Individuální psychologie
Alfred Adler
• usilování o nadřazenost - komplex méněcennosti = pocit nedostatečnosti v určité oblasti (vzniká v
tělesné oblasti), vede a pěstuje usilování o nadřazenost (zdravá - pozitivní vliv pro ostatní, př. pozitivní
práce - je lékařkou, protože může mít životy lidí ve svých rukách, nezdravá - tyranizování lidí, povyšování
se)
• Společenský cit/důraz - měla by ho v nás pěstovat matka, člověk by měl pracovat a fungovat v rámci
společnosti, směřovat někam ve společnosti
• cílevědomost - jsme si svým cílem jistí, podřizujeme mu celý svůj život - fiktivní finalismus = fiktivní cíl
před námi, který určuje, kudy jdeme a co prožíváme, díky usilování se učíme, fiktivní cíl se může měnit
• sourozenecké pořadí (konstelace) - záleží na tom, kolikátý se člověk do rodiny narodí - nejvíce se
rodiče fixují na prvorozené, na 2. dítě už většinou nekladou takové nároky, 3. dítě bývá nejrozmazlenější -
vzniká problém poruchy přizpůsobení se
• v rámci rodiny existuje individuální životní styl = představa o tom, jak by měl vypadat rodinný život
• rodinná dynamika - vše je propojené, cokoliv se stane, naruší to celou rodinu
Neopsychoana"
Poznámka
PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ
Vlastnosti
Číslo práce: | 33277 |
---|
Autor: | Veru - |
Typ školy: | SŠ |
Počet stran:* | 3 |
Formát: | Acrobat Reader |
Odrážky: | Částečně |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ano |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2020 |
Počet stažení: | 7 |
Velikost souboru: | 137 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x5fd5ed11b59e5.zip (137 kB)
Nezabalený formát:
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.