Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Analýza konkurence

Analýza konkurence

Kategorie: Marketing

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zemědělská fakulta, České Budějovice

Charakteristika: Práce popisuje fungování a strategii konkurence. Jaké jsou možné taktiky jejího zeslabení, či využití pro vlastní properitu. Mimo toho je vysvětlena i potřeba správného odhadu konkurence a jejích slabých a silných míst.

Obsah

1.
Úvod
2.
Identifikace konkurence
3.
Identifikace strategií konkurence
4.
Cíle konkurence
5.
Odhad předností a slabin konkurence
6.
Odhad prevděpodobné reakce konkurenta
7.
Tvorba informačního systému
8.
Zdroje informací
9.
Výběr konkurentů pro útok
10.
Konkurenční strategie
11.
Použitá literatura

Úryvek

"Odhad pravděpodobné reakce konkurenta

Aby mohly tohoto cíle dosáhnout, musí své výrobky nějakým způsobem diferencovat, odlišit od ostatních výrobků. Jelikož situace na trhu, strategie konkurenta, kupní síla spotřebitelů, zásahy státu do ekonomiky a jiné vlivy, se neustále mění, je nutné určitým způsobem reagovat, protože bez patřičné a efektivní reakce by se firma brzy ocitla ve fázi propadu.

Každý konkurent reaguje trošku jiným způsobem. Reakce závisí především na podnikových cílech, přednostech a slabinách firmy, filosofii podnikání, na podnikové kultuře a jiných hodnotách. Abychom mohli kvalifikovaně reagovat na chování protivníka, je potřeba, abychom odhadli, jakým způsobem bude konkurent jednat.

Konkurenty můžeme rozdělit podle jejich reakce do několika skupin:
1) laxní konkurent
Jedná se o konkurenta, který reaguje velice pomalu, zdlouhavě a nevýrazně na chování jiného subjektu. Tento styl jednání může být způsoben několika vlivy. Jednak to může být proto, že firma spoléhá na věrnost svých zákazníků, nebo si je vědoma nevšímavosti, neinformovanosti zákazníků, ale může se jednat také o firmu, která prostě na reakci nemá dostatečné finanční prostředky. V každém případě je dobré znát důvody, proč se firma takto chová. V 70. letech se takto zachoval gigant na americkém pivním trhu Anheuser-Busch, který zaspal, když jeho konkurent Müller uvedl na trh levná piva. Anheuser nereagoval a Müller zanedlouho získal 60 % trhu.

2) vybíravý konkurent
Jedná se o konkurenta, který nereaguje vůbec nebo se brání pouze v určitých případech. Může zareagovat na snížení ceny, ale nemusí například na intenzivní propagaci, kterou nepokládá za nebezpečnou. I zde platí, pokud budete znát příčiny této reakce, můžete efektivněji útočit. Jako příklad můžeme uvést dva ropné giganty, holandsko-britský Shell a americký Exxon, kteří reagují pouze na snížení ceny.

3) konkurent – tygr
Reaguje rychle a velice důrazně na možné ohrožení své pozice na trhu. Útok na tohoto konkurenta se může hodně vymstít, protože on bojuje nemilosrdně až do konce. Není divu, nikdo není ochoten vzdát se své pozice na úkor někoho jiného. Smysl tohoto jednání je prostý. Je totiž jednodušší bojovat se zárodkem než se silným tygrem. Tento styl aplikují především silné firmy s dominantním postavením na trhu. Zde je možné jmenovat firmu Proctor & Gamble, která na trh mycích a pracích prostředků nepustí žádného dalšího konkurenta.

4) scholastický konkurent
Nevykazuje předvídatelný způsob reakce, tzn. že nejsme schopni odhadnout, kdy a jak bude reagovat. Na některý podnět odpovídat bude, na jiný ne."

Poznámka

Vhodné pro SŠ i VŠ.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera10467
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse