Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Analýza marketingového prostředí ve firmě Kleopatra

Analýza marketingového prostředí ve firmě Kleopatra

Kategorie: Marketing

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Cílem této seminární práce je analyzovat marketingové prostředí v kosmetickém salonu Kleopatra v Mladé Boleslavi. Po základní charakteristice podniku se autor zaměřuje na analýzu zákazníků a sleduje i konkurenční firmy stejného zaměření. Dále se práce soustřeďuje na popis vnitřního a vnějšího prostředí. Nechybí ani SWOT analýza a místo závěru autor podává marketingová doporučení.

Obsah

1.
Základní charakteristika firmy
2.
Analýza vnitřního prostředí
3.
Analýza vnějšího prostředí podniku
4.
SWOT analýza
5.
Marketingová doporučení

Úryvek

„Základní charakteristika firmy

Kosmetický salon KLEOPATRA byl založen v roce 2000 v Mladé Boleslavi a to jedním společníkem, který vlastní 100% podílu. Firma byla vytvořena za účelem poskytování služeb v oblasti kosmetiky a kadeřnictví. Pro salon byla nejprve vybrán objekt v Bezručově ulici, kde firma sídlila od roku 2000 do 2003 . Na začátku podnikání se zabývali pouze kosmetikou a v dané oblasti si vytvořili stálou klientelu. V roce 2003 se rozhodli rozšířit svou aktivitu o kadeřnické služby. Ovšem stávající prostory byly nedostatečné a proto se majitel rozhodl přestěhovat firmu na Masarikovo náměstí, kde sídlí dodnes. V průběhu činnosti, s ohledem na klientelu a její požadavky, se služby nadále rozšiřovali a to o masáže, solárium a komplexní poradenské služby. V této době salon začal spolupracovat s různými časopisy pro ženy.

V současné době má firma 10 zaměstnanců a jejím cílem je získat co největší podíl zákazníků, zkvalitnění služeb a zisk. Filozofie firmy je jednoduchá – věnovat se každému zákazníkovi individuálně. Klientům nejsou slibovány žádné zázraky, avšak je tu snaha vyjít všem vstříc a nabídnout možnosti a ošetření tak, aby se klienti cítili dobře a chtěli se vrátit zpět.

Analýza zákazníků

Zákazníci kosmetického salonu KLEOPATRA jsou ve většině případů ženy od 20 do 50 let, se středoškolským a vysokoškolským vzděláním, jejichž příjem se řadí mezi republikový průměr ( tj. cca 22 000 Kč) a nadprůměr ( cca 32 000 Kč a více). Ke klientům tohoto salonu se nově také řadí muži ve věku 30 až 55 let s vysokoškolským vzděláním, zastávající vysoké řídící funkce s platem 30 000 Kč a více. Důvodem je stávající kult věčného mládí a krásy a relaxace po náročném dni v práci. Ti to lidé vyžadují i kvalitní a značkové výrobky světových firem.
Dále můžeme zákazníky dělit také na ty, kteří chodí pravidelně a na příležitostné zákazníky. Mezi příležitostné klienty můžeme zařadit mladé dívky mezi 15 a 20 lety, které nemají pravidelný příjem. Pravidelní jsou ti výše uvedení s pravidelnými příjmy.

Analýza konkurenčního prostředí

Firma se nachází ve městě Mladá Boleslav, která má přibližně 50 000 obyvatel. V oblasti města nachází asi 30 kosmetických salonů a kadeřnictví. V bezprostředním okolí salonu KLEOPATRA se jsou další dva kosmetické salony. Ty nabízejí obdobné služby za nižší ceny. Ovšem jeden z nich byl založen při střední odborné škole, která zde zaučuje své studenty. Služby tedy nejsou natolik kvalitní. Výhodou oproti druhému salonu je nabídka masáží a poradenská činnost, kterou tento konkurent neposkytuje. Další výhodou našeho salonu je spolupráce s časopisy, což salonu zajišťuje dobrou reklamu. “

Poznámka

Práce obsahuje velké množství překlepů. Práce obsahuje tabulku. Čistý text je 2 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera19967
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse