Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Category Management

Category Management

Kategorie: Strategický management

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se zabývá vysvětlením pojmu Category Management a dalších pojmů s ním souvisejících, uvádí konkrétní příklady jeho zavádění v praxi. Probírá také riziko nekalé hospodářské soutěže, které vzniká v souladu s použitím CM. Psáno na předmět Retail Management. Částečně slovensky (spoluautorem byl Slovák).

Obsah

1.
Vymezení pojmu
2.
Category Management a riziko netransparentnej hospodárskej súťaže
3.
Praxe v USA
4.
Antitrust Issues
5.
Category Captain a jeho chovanie
6.
Implementace category managementu
6.1
Případová studie Shell
6.1.1
Obecná charakteristika společnosti Shell
6.1.2
Přístup k řešení
6.1.3
Efekty z řešení
6.1.4
Výsledky implementace)
6.1.5
Náš pohled
6.2
Pečivo a pivo - komodity pro category management v ČR
6.2.1
Delta Pekárny a.s.
6.2.1.1
Výsledky zavedení
6.2.2
Pražské pivovary a.s. (nyní Pivovary Staropramen a.s.)
6.2.2.1
Výsledky zavedení
7.
Závěrečné zhodnocení

Úryvek

"Případová studie Shell

Tato část práce se bude zabývat konkrétním užitím category managementu u vybrané společnosti. Podkladem je případová studie společnosti Shell na téma jejich využití CMBS . Jedná se především o zavedení moderních nástrojů pro řešení category managementu na globální úrovni. Pokusíme se s pomocí studie zhodnotit a okomentovat využití takovéto technologie, příčin zavedení a jejích efektů na daný podnik.

Obecná charakteristika společnosti Shell

Nejprve bychom rádi nastínili význam společnosti Shell, jak pro svět, tak pro oblast retailingu, která nás v této práci bude hlavně zajímat.
Shell je nadnárodní společností s bohatou tradicí, která je jedním z největších producentů energie na světě. Patří k nejziskovějším a největším podnikům působícím ve více než 140 zemích . Součástí této firmy je odvětví s názvem Shell Chemicals, pod který spadá i síť čerpacích stanic, které jistě všichni dobře známe. Tato odnož se předně zabývá produkcí a prodejem produktů spojených s pohonnými hmotami. Ovšem důležitou oblastí prodejů u čerpacích stanic jsou také ostatní produkty nebenzínové povahy.

Přístup k řešení

V posledním desetiletí došlo k odtržení ve vývoji produktového portfolia od minulosti. Došlo ke vstupu supermarketů, hypermarketů do „branže s benzínem“, kde se jim povedlo získat značný podíl tohoto trhu. Nejen tento fakt vedl obchodníky s benzínem k rozšíření zaměření na oblast prodeje produktů bez návaznosti na benzín.
Už v roce 1996 si byli programový manažeři vědomi, že následkem tohoto vývoje byl nutný další rozvoj systému. Nejdůležitějšími prvky cílů, které si stanovily, bylo získání dodatečných a přesných informací, díky kterým by získali lepší výchozí pozici pro jednání s dodavateli, určování portfolia produktů a propagační činnost. Pro tuto činnost se společnost Shell rozhodla využít category management řešení od společnosti JDA v kombinaci s datovým skladištěm KALIDO™ a pro přístupu k informacím nástrojů společnosti BUSINESSOBJECTS™.

Efekty z řešení

Díky těmto nástrojům společnost nashromažďuje velké množství informací, které jsou nesmírně důležité. V praxi dochází hned k několika pozitivním efektům a využitím daného řešení:
(1) Zdroje pro analýzy category managerů
(2) Propagační činnost
(3) Optimalizování množství zásob
(4) Komplexnější a efektivnější nabídka pro zákazníky

Zdroje pro analýzy category managerů

Pro managery je díky práci s těmito softwarovými prostředky možno vytáhnout konkrétní zprávy pro jejich individualizované potřeby. V důsledku mohou zadávat dotazy typu: „Jaké následky bude mít stažení určitého výrobku z prodeje v našem regionu?“. Nemusí se tedy omezit na obecné zprávy na toto téma, či na dané zpracování čekat.

Propagační činnost

Součástí CMBS je i SET ANALYZER, který se stal efektivním nástrojem pro vyhodnocování propagačních činností. Jeho pomocí je možné určit ziskovost jednotlivých reklamních akcí přímo z dat. Není tudíž nutné čekat až na odezvu od dodavatelů, která přichází s časovým zpožděním.

Optimalizování množství zásob

Tato výhoda se jeví jako velmi zásadní. V dané studii se píše o dvou efektech v této spojitosti. Prvním je zjevně zájem dodavatelů Shellu o informace, týkající se prodeje a zásob, důsledkem čehož Shell jim tyto informace nejen předává, ale dokonce prodává. Na druhé straně je osobní zájem jednotlivých poboček (čerpacích stanic) o tyto data, jelikož dojde k úsporám ve skladování, jak se ve studii vyjádřil Edwin Alford :
„The 80:20 rule applies: 20 percent of products deliver 80 percent of sales. With this information, Shell can clearly identify which products are not selling; categories can be refined and products that do not sell, or take up too much stock room can be removed from the list. Category managers are now managing fewer products and retail sites have less stock to worry about.“
Další výhodou existence těchto informací je vyjednávání na jejich základě s dodavateli, kdy category managery mohou pracovat s konkrétními čísly, což vedlo ke změnám v cenové struktuře (vyjednání lepších podmínek)."

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera8970
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse