Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Cenová diskriminace 3. stupně

Cenová diskriminace 3. stupně

Kategorie: Ekonomie

Typ práce: Eseje

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Stručně vysvětlená cenová diskriminace s jednoduchým příkladem v angličtině. Esej odevzdaná na univerzitě ve Velké Británii. Ohodnoceno 85%.

Obsah

1.
Text
2.
Zdroje

Úryvek

"First of all, what exactly is 3rd degree price discrimination? In general it could be defined as a situation when a 'firm sells the same good to different customers for different prices, even though the costs of producing for the two customers are the same' (Mankiw, 2012). In other words a firm is trying to maximize their profit by charging more to people who have a higher willingness to pay rather than charging according to their production costs. For this to be possible, that particular firm has to have a ‘monopoly power’ (Zangelidis, 2013) but also ‘ability to separate customers according to their willingness to pay’ (Mankiw, 2012). In practice it is used by all kinds of markets, such as travel markets (buses, trains, airplanes), entertainment markets (cinemas, theatre) but also in a market so common you would not expect it and that is book market. That is also an example I am going to use to provide a better picture of how 3rd degree price discrimination works.

Let’s say that Bloomsbury just bought rights to sell the sixth Harry Potter book and their initial cost is £40 million and there are no additional ones. The book will appeal to two target groups, there are die-hard fans, called Potterheads, who do not care about how much the book costs and are willing to pay up to £40 for the new book and then there are less enthusiastic fans who do want to read the book but it is not essential for them and are only willing to pay £8 for it. Potterheads will want to read it as soon as it comes out and are willing to pay more to get it as soon as possible. Let’s assume that Bloomsbury knows exactly how much both groups are willing to pay and that it is also aware of the novelty advantage. Logically, Bloomsbury will want to charge the maximum amount customers are willing to pay, which in this case is £40 and £8. The research shows that there are 25 million Potterheads and 40 million of ‘normal fans’. If Bloomsbury had no price discrimination, it could either sell the books for £40 and make £960 million profit or they could sell the book for £8 and make £480 million. In this case they would rather sell it to Potterheads only but then there is £320 deadweight loss (Mankiw, 2012).
So how should Bloomsbury maximize their profit and get rid of the deadweight loss? The solution is quite clear, all it needs to do is price discriminate. The easiest way would probably be to charge £40 for a hardback cover for the first month of release and then maybe publish a paperback cover version for £8. Apparently the production cost difference between two cover versions is definitely not as significant as the price difference but this is actually quite common marketing move publishers use. If Bloomsbury would in fact follow the strategy as suggested it would gain £1280 million profit."

Poznámka

University of Aberdeen, UK, práce obsahuje tři grafy

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera28495
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse