Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Hodnocení prodeje rumu

Hodnocení prodeje rumu

Kategorie: Marketingový výzkum

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce nejprve popisuje principy a roli marketingového výzkumu, a představuje rum. Poté stanovuje několik hypotéz týkajících se nákupu rumu, a chování zákazníků při něm. Tyto hypotézy na základě vyhodnocení dotazníku vyvrací, nebo potvrzuje. V závěru autor předkládá doporučení prodejcům, i výrobcům rumu, tak, aby byla zvýšena prodejnost, a povědomí o výrobku.

Obsah

1.
Marketingový výzkum - východiska
2.
Rum je národní nápoj
3.
Výzkum
3.1
Hypotézy
3.2
Vyhodnocení dotazníku
3.3
Konfrontace s hypotézami
4.
Závěr

Úryvek

"Z výsledků výzkumu vyplývá, že firma Harpia by se měla zaměřit na větší povědomí zákazníků o cenách. V prodejně jsme nezaregistrovali žádnou upoutávku na tuzemský rum.
Firma by měla zachovat stávající sortiment, včetně šíře nabídky různých cenových kategorií výrobku (pokrývá v podstatě celou poptávku).

Domníváme se, že z výsledků průzkumu vychází firma poměrně dobře, je vidět, že už má určité zkušenosti s prodejem lihovin (vhodně zvolený sortiment), ale na druhou stranu by určitě neškodila lepší prezentace firmy. Např. ještě nemá své stránky na internetu. Co se týče prezentace na internetu zůstávají pozadu i výrobci. Dokonce ani Božkov nemá svou domovskou stránku což považujeme v dnešní době za velký nedostatek.

Určitým ohrožení by mohly být obchodní řetězce, v současné době operuje na trhu v Kutné Hoře Penny Market, v Čáslavi je Plus a navíc se v Kutné Hoře staví v Billa. Vzhledem k tomu, že v prodejnách fy Harpia se jedná o osobní prodej s poměrně hlubokým sortimentem neměli by tyto řetězce představovat větší problém.

Rum je národní nápoj

Stejně jako Hradčana, Karlštejn, pivo a sklo patří k českému národu i rum. Každá třetí láhev vypitého tvrdého nese právě takovou hrdou etiketu. Většinou s lodičkou nebo pravým mořským vlkem. Rum totiž připomíná vůni moře, plachet i dálek. Už je to tak: suchozemský národ se zhlédl v pití námořníků a pirátů. Touha po vlnách, kterou chtěl Masaryk chybně a marně vtělit do své letecké ligy a hesla Vzduch je naše moře, našla po letech vpravdě chutné řešení. Je v tom i pořádná dávka národní hrdosti. Rum je sice domovem na Antilách, a jak praví Ottův slovník naučný, tak "pověst nejlepší má pak rum jamajský". Jenže tady se pije nefalšovaný tuzemák. Moc společného s původní surovinou, tedy cukrovou třtinou, nemá. Je to prostě ochucený, někdo by řekl úplně běžný bramborový či melasový líh. Jenže v jednoduchosti a láci je právě ta krása. Navíc, kdo by stál o změkčilé parfémované patoky. Takže na rum sice nejsou žádné reklamy a jeho název není napsán na kapotách motorek ani závodních aut. Každá druhá whisky, bourbon, vodka či koňak ční na billboardech podél dálnic nebo má krásné a drahé reklamní šoty v televizi, při kterých se vám promítne před očima celý život. Ale tichý, nenápadný rum své příznivce ani lákat nemusí a právě oni pak mají na co vzpomínat. Rum prostě existuje jako pomník češství - vznešenější a uctívanější než socha svatého Václava či Husův monument. Jako rovný s rovným podává si přes celou zemi ruku s pivem. Rum je láska na tři. Rum s kolou pili studenti na maturitních plesech stejně před třiceti lety jako dnes - jen to tehdy byla kofola. Rum je dnes pevná hráz amerikanizaci, stejně jako kdysi ubránil zemi před vodkovou lavinou a dědem Mrázem. Dokud whisky a bourbon neovládnou hospody, zůstanou totiž Čechy Čechami.
Na internetových stránkách jsme nalezli následující výsledky výzkumu, prováděného agenturou AISA, hodnotící český trh s alkoholickými nápoji. V čele nejlépe hodnocených značek lihovin zůstávají fernet obecně a Becherovka. Fernet se objevuje ve výzkumu ještě jednou a sice jako značka FernetStock. Preference Becherovky rostou společně s věkem respondentů a lépe ji hodnotí ženy (13 procent) než muži (9 procent). Naproti tomu obecné kategorie vodka, rum, slivovice a whisky hodnotí lépe muži. Některou z lihovin uvedených na prvních sedmi místech přitom jmenovala více než polovina respondentů. Více než jedna třetina dotazovaných pak uvedla jiný nápoj. Pouhých 5 procent respondentů nevědělo, jakou značku by měli jmenovat."

Poznámka

Velké množství tabulek a grafů. Čistého textu jsou v práci cca 3 stránky.
Částečně čerpáno z výzkumů prováděných agenturou AISA.

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera970
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse