Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > IKEA: reklamní kampaň na Slovensku - slovensky

IKEA: reklamní kampaň na Slovensku - slovensky

Kategorie: Propagace, Ekonomické cizojazyčné práce

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce velmi stručně shrnuje strategie reklamní kampaně této firmy. Zabývá se charakteristikou produktové, a imagové kampaně, využitím médií v mediálním mixu, a jinými netradičními prostředky komunikace, které byly v kampani uplatněny. Popisuje také PR.

Obsah

1.
Jak postupovala reklamní agentura při přípravě kampaně pro firmu IKEA
2.
Co bylo charakteristické pro imagovou a produktovou kampaň
3.
Která média se využila v mediálním mixu kampaně
4.
Jaké další netradiční prostředky komunikace uplatnila IKEA
5.
Public relations
6.
Závěr

Úryvek

“1. Ktoré média sa využili v mediálom mixe kampane?

Mediálny plán predpokladal takmer 100% pokrytie oblasti Bratislavy a okolia. Ostatné regióny boli oslovené pomocou billboardov, celoslovenskej tlače a televízie. Obchodný dom IKEA sa po celom Slovensku predstavoval v dvoch podobách. Inzercia obsahovala nábytok a okrem neho aj drobnosti a pomôcky pre kuchyňu. Chcela tým upozorniť na produkty, ktoré sa dajú bez problémov odniesť v nákupnej taške a prilákať spotrebiteľov aj zo vzdialenejších miest.
V kampani sa využili všetky druhy klasických médií, intenzívne podporené netradičnými metódami, ako sú papierové vikingské helmy, balóny, tričká peňaženky, perá a pod. V Bratislave sa naplno využila sieť abribusov (osvetlené reklamné plochy na zástavkách MHD). Medzi ďalšie médiá patrili navádzacie tabule, veľké výjazdové billboardy, samotná budova obchodného domu IKEA so svojim billboardom, reklamy na autobusoch.
Boli oslovené aj deti, ktoré nečítajú tlač a to prostredníctvom plagátov s programom otváracích dní, ktoré sa distribuovali do všetkých škôl a rozmiestňovali na výlepové tabule zástavok MHD v Bratislave.

V televíznom médiu sa využil najviac sledovaný čas tzv. prime-time, v ktorom bol prezentovaný krátky animovaný spot, ktorý sprevádzal časomieru pred televíznym spravodajstvom. Z rozhlasových staníc boli zastúpené Rádio Twist, Fun Rádio. Spoločenská dôležitosť bola dotváraná počas otvorenia v priebehu všetkých štyroch dní vysielaním živých vstupov z rôznych súťaží s verejnosťou. V prvý deň otvorenia, tzv. IKEA HIT DAY bolo celé vysielanie venované obchodnému domu.
Novinová inzercia v desiatich rôznych obmenách tématicky propagovala jednotlivé oddelenia IKEA. Napríklad v Živote, ako rodinnom týždenníku, inzerát zobrazoval kuchyňu a jej doplnky. Tým, že inzercia prezentovala nielen nábytok, ale aj rôzne pomôcky, mala podnietiť inšpiráciu zákazníkov. Jadro inzercie v denníkoch patrilo najčítanejším novinám v Bratislave, a to Novému času, Večerníku a Sme.

2. Aké ďalšie netradičné prostriedky komunikácie uplatnila IKEA?

Silným prvkom komunikačnej stratégie boli aktivity prostredníctvom public relations a mailingu. IKEA sa usilovala vzbudiť prvý záujem informatívnym listom, ktorý bol rozposlaný čo najväčšiemu počtu médií. Úspešne prebehla tlačová konferencia, na ktorej sa novinári mali možnosť detailnejšie zoznámiť s predstaviteľmi i pracovníkmi firmy IKEA a dva dni pred otvorením aj s obsahom “balíčka s mašľou”. Spoločenskú dôležitosť pozdvihli aj švédske IKEA raňajky usporiadané v deň otvorenia pre pozvaných hostí. Na návštevu obchodného domu pozývali obyvateľov vikingovia a do každej schránky v Bratislave bola doručená pozvánka na otvorenie so sortimentnou ponukou a uvádzacími cenami produktov."

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera949
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse