Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Konkurenceschopnost, konkurenční výhody firmy

Konkurenceschopnost, konkurenční výhody firmy

Kategorie: Marketing

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce nejprve blíže specifikuje vlastní pojem konkurence a zmiňuje, jaké druhy konkurence se mohou v podnikání vyskytovat. Dále nastiňuje některé konkurenční výhody firmy, kterých lze využít, aby firma prosperovala a byla v tržním hospodářství úspěšná a konkurenceschopná. Vlastní pojem konkurenceschopnosti je poté vysvětlen v další části práce, a to jak z pohledu obecného, tak také z hlediska nadnárodního, v souvislosti s pojmem globalizace.

Obsah

Obsah
ÚVOD 1
1
OBECNÁ CHARAKTERISTIKA, VYMEZENÍ POJMŮ 2
1.1
Vymezení pojmu konkurence 2
1.2
Druhy konkurence 3
1.3
Jak být lepší než konkurence? 4

2
KONKURENČNÍ VÝHODY FIRMY 6
2.1
Definice pojmu konkurenční výhody firmy 6
2.2
Konkurenční výhoda firmy ve formě vysoké či nízké ceny 6
2.3
Další možnosti konkurenčních výhod v současnosti 6
2.4
Jak zjistit, chránit a trvale dosahovat výhod mezi konkurencí 7

3
KONKURENCESCHOPNOST 9
3.1
Obsah pojmu konkurenceschopnost 9
3.2
Proces globalizace 10
3.3
Hyperkonkurence v souvislosti s globalizací 10
3.4
Konkurenceschopnost států a jejich srovnání 11

ZÁVĚR 12

SEZNAM POUŽITÉ LITERATURY 13

Úryvek

"1.1 Vymezení pojmu konkurence
Konkurencí se nejčastěji označuje proces střetu různých ekonomických zájmů, různých tržních subjektů, a to na různých typech trhů. Subjekt, který již působí na trhu nebo teprve vstupující na trh usiluje o realizování svých ekonomických zájmů i na úkor jiných ekonomických subjektů. Konkurence a konkurenční prostředí je jedním z předpokladů fungování tržního hospodářství (1).

Pro lepší představu, jak dále uvádí (1) bychom definici podrobněji rozebrali:
Tržní subjekt:
a) domácnost
b) firma
c) stát

Typy trhů:
a) trh produktů, to je trh: výrobků a služeb
b) trh výrobních faktorů, to je trh: půdy, práce a kapitálu

Ke konkurenci dochází v těchto případech:
 konkurence na straně nabídky – každý subjekt vytvářející nabídku, chce prodat co nedráž, i na úkor ostatních (1).

 konkurence na straně poptávky – každý subjekt formující poptávku chce nakoupit co nejlevněji, i na úkor ostatních (1).

 konkurence napříč trhem = konkurence mezi nabídkou a poptávkou – subjekty, které formují nabídku, chtějí prodat co nejdráž, subjekty, které formují poptávku, chtějí naopak koupit co nejlevněji (1).


1.2 Druhy konkurence
Jak již bylo zmíněno v úvodu práce, při plánování podnikání, musí být začínající podnikatelé předvídaví a počítat s vývojem trhu v budoucnosti.
Na trhu mohou nastat dvě situace, první je ta, když konkurence již existuje, jedná se o stávající konkurenci, kde je velmi důležité umět se odlišit od této konkurence tím, že je podnikatel schopen vytvořit si konkurenční výhodu takovou, kterou zákazníci u jiných konkurentů nemají. Vedle stávající konkurence existuje také tzv. nová konkurence, kdy se jedná o podniky, u kterých je předpoklad, že vstoupí na trh ve stejné oblasti, v jaké plánuje působit začínající podnikatel. Zde se dá pouze odhadovat, jak se bude celkově daný trh vyvíjet, ale i takové informace jsou zpravidla velmi cenné (2)."

Poznámka

Vysoká škola manažerské informatiky ekonomiky a práva, a.s., Práce obsahuje tabulky o rozsahu cca 1 strany.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera30453
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse