Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Mám na to být dobrý učitel?

Mám na to být dobrý učitel?


Kategorie: Pedagogika, Čeština

Typ práce: Eseje

Škola: Univerzita Hradec Králové Přírodovědecká fakulta UHK, Hradec Králové

Charakteristika: Stručná úvaha obsahující sebereflexi autora ve vztahu k učitelské profesi. Práce také obsahuje shrnutí znaků dobrého učitele.

Obsah

1.
Mám na to být dobrý učitel?

Úryvek

"Představa o mé profesní budoucnosti se za poslední roky celkem často měnila. Jako menší jsem chtěl být kuchařem nebo profesorem, když jsem končil základku, lákala mě astrofyzika a pedagogika, a během let na gymnáziu jsem přemýšlel o kriminalistice nebo učitelství. Kladný vztah ke kantořině tu zkrátka byl vždy – už od základky mě bavilo vysvětlovat něco ostatním, s radostí jsem vítal možnost celohodinových referátů nebo vytváření kvízů ve stylu Riskuj a AZ-kvízu stejně jako obtížných testů. Právě kladný vztah k samotnému učitelství a edukačním procesům je podle mě hlavním ze znaků dobrého vyučujícího.
Požadavky na osobní vlastnosti učitele a jeho chování jsou velmi rozsáhlé. A co tedy musí ještě učitel splňovat? Podle mého názoru je důležité, aby byl čestný, spravedlivý, cílevědomý a rozhodný. Musí mít tvořivé myšlení. Mezi kladné vlastnosti, které žáci dokáží určitě ocenit, patří i trpělivost, optimismus, laskavost a porozumění. Myslím, že většinu těchto vlastností mám, i když moje trpělivost samozřejmě není bezmezná a občas jsem docela zbrklý."

Poznámka



PRÁCE BYLA UVOLNĚNA BEZ NÁROKU NA HONORÁŘ

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

Práci nyní můžete stáhnout kliknutím na odkazy níže.
Zabalený formát ZIP: x561fb91b81039.zip (9 kB)
Nezabalený formát:
uvaha_dobry_ucitel.doc (28 kB)
Práce do 2 stránek a práce uvolněné zdarma (na žádost autorů nebo z popudu týmu) jsou volně ke stažení.

Diskuse