Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Marketing nízkonákladových leteckých společností

Marketing nízkonákladových leteckých společností

Kategorie: Marketing

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce nejprve charakterizuje znaky low cost společností a zabývá se jejich působením na území ČR. Poté se věnuje obecné marketingové strategii tohoto typu leteckých společností, podrobně popisuje marketingovou strategii a akce společností EasyJet a Click4sky. Věnuje se také jiným, časově omezeným akcím. Závěr se pak zamýšlí nad vývojem nízkonákladových aerolinek v současné době.

Obsah

1.
Úvod
2.
Co je nízkonákladová společnost?
3.
Model nízkonákladové společnosti
4.
Low cost společnosti v ČR
5.
Marketing low cost společností
6.
EasyJet
7.
Marketingové akce easyJet
8.
Click4sky
9.
Další zajímavé marketingové akce
10.
Závěr

Úryvek

"Click4sky
Clik4Sky zaujala reklamní kampaní, ve které inzeruje cenu letenek do všech destinací za 1990 Kč včetně poplatků a tax. Jak tato společnost funguje? Aby ČSA mohly konkurovat nízkonákladovým společnostem nabízejí levné letenky prostřednictvím nedávno založené samostatné společnosti ClickforSky a.s. Click4Sky nabízí letenky do 35 měst ve 21 zemích. Jejím hlavním marketingovým lákladem je cena 1990,- jako konečná cena.[2]
Click4Sky kupuje místa v letadlech ČSA, která by jinak zůstala neobsazená. Letenky se prodávají pouze v elektronické podobě a jedině přes internet. V ceně je běžný servis na palubě ČSA včetně občerstvení. Click4Sky neprovozuje věrnostní program. ČSA tak šikovné využily v posledních letech nízkou vytíženost (pod 70%) svých letadel.
Přes povedenou reklamní kampaň, která na nízkou cenu naláká mnoho klientů, po hlubším prozkoumání narazíme na mnohá „ale.“ Především si nelze zakoupit jednosměrnou letenku (tedy letenku za onu inzerovanou cenu 1990 Kč), nabízeny jsou pouze zpáteční letenky za jednotnou cenu 3980 Kč včetně tax a poplatků. Další podmínkou je minimální doba pobytu 3 dny nebo víkendový pobyt (noc ze soboty na neděli). Omezena je také nabídka linek do zveřejněných destinacích, mohou z ní být vyňaty linky využívané především business klientelou (například některé ranní či večerní lety do velkých evropských měst). Click4Sky tedy oproti klasickému modelu nízkonákladových společností vykazuje odlišnosti (občerstvení a palubní servis zdarma, využívání hlavních letišť, neposkytování jednosměrných letenek, podmínky délky pobytu).[1]

Další zajímavé marketingové akce
Marketingové akce jsou tradičně spjaty s významnými dny či svátky. Nedávný Valentýn nebyl jiný. Zajímavou valentýnskou akci připravila například SkyEurope. Jednalo se o ustavení světového rekordu v co největším počtu polibků v letadle. Průměrně se do akce zapojilo 60 procent pasažérů v každém letadle. Každý pasažér na palubě letadel společnosti, který políbil svého partnera, získal certifikát světového rekordmana a letenku zdarma. [5]
Samostatnou kapitovou v marketingových akcích je Ryanair, který je známý svým agresivním přístupem. Oblíbou praktikou je nastříkat na letadla "Auf Wiedersehn, Lufthansa" nebo "Arrivederci Alitalia!" Ryanair je také známý tlakem na skutečně nízké ceny, což je však spojeno s tím, že pasažer si musí připlácet prakticky za všechno, například za úplně každé zavazadlo.[6]
Nejčerstvějším skandálem je neoprávněné použití fotografie francouzského prezidentského páru v reklamě společnosti, doprovázená sloganem "S Ryanairem se může mé svatby zúčastnit celá moje rodina.". Dle rozsudku zaplatí nízkonákladové aerolinky jedno euro prezidentovi a 60 000 eur jeho manželce.[7]
Další akcí bylo, když v den křtu nového letadla Sky Europe představil Ryanair výsledky svého podnikání a včetně s ukazateli kvality je porovnal se Sky Europe. Navíc přistavil na letištní plochu letadlo s potiskem Bye Bye Sky Europe .[8] Je evidentní, že Ryanair se s konkurencí rád loučí."

Poznámka

Obsahuje fotografie.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 38 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 630 kreditů (=35Kč).
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera12585
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,70€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse