Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Marketingové plánování jako konkurenční výhoda

Marketingové plánování jako konkurenční výhoda

Kategorie: Marketing

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se zabývá jednotlivými aspekty marketingového plánování. Popisuje teoretické vztahy, pojmy, ale i samotný proces plánování.

Obsah

1.
Základní teoretické vztahy a pojmy
1.1.
Marketingové plánování
1.2.
Určení cílů firmy se zřetelem na výsledky SWOT analýzy
1.2.1.
Interní audit: silné a slabé stránky
1.2.2.
Externí audit: příležitosti a hrozby
1.3.
Určení rozvojové/útlumové strategie podniku
1.4.
Určení konkurenční strategie
1.5.
Strategické zaměření podniku s ohledem na cílové skupiny a obchod
1.6.
Posouzení konkurenčních výhod a stanovení opatření pro střet s konkurencí

Úryvek

“1.5. Strategické zaměření podniku s ohledem na cílové skupiny a obchod
„Trh je soubor skutečných a potenciálních kupujících daného výrobku.“

Trh spotřebitelů se skládá z jednotlivců a rodin, kteří kupují zboží, nebo služby pro svou vlastní spotřebu. Na druhou stranu podnikatelský trh (trh organizací) se skládá z firem, institucí, neziskových organizací a vládních agentur, kteří kupují zboží, nebo služby pro použití v organizaci.

Definování trhu pomůže omezit marketingové zaměření na zákazníky, nebo obchodníky, kteří mají kvalifikaci být, nebo již jsou, kupujícími určitého druhu zboží. Obecná úroveň definice trhu je potenciální trh, který obsahuje čtyři podmnožiny: dostupný trh, kvalifikovaně dostupný trh, cílený trh a proniknutý trh. Potenciální trh jsou všichni zákazníci, kteří mají možný zájem o naše zboží, nebo služby. Ale někteří zákazníci v tomto trhu možná o našem výrobku nevědí, pro některé je nedostupný, někteří neocení jeho výhody, někteří nebudou schopni ho používat, a někteří si jej možná nemohou dovolit. A tak tedy potenciální trh reprezentuje maximální skupina zákazníků, kteří si možná výrobek koupí a ne počet, který si ho opravdu koupí.

První podmnožina potenciálního trhu je dostupný trh. Jsou to všichni zákazníci, kteří mají zájem a mají odpovídající příjmy a přístup k výrobku. Pod touto skupinou je kvalifikovaně dostupný trh, kde všichni zákazníci, kteří jsou schopni výrobek koupit na základě specifických kritérií výrobku jako třeba věk (třeba alkohol mohou koupit pouze dospělí). Další podskupinou je cílený trh. Cílený trh je segment zákazníků uvnitř skupiny kvalifikovaně dostupný trh, které se organizace rozhodla zásobovat. Nejmenší trh ze všech je proniknutý trh. Jsou to všichni zákazníci z cíleného trhu, kteří již nakupují náš specifický výrobek.

Pro účely marketingového plánování je nutné definování potenciálního trhu. Mnoho organizací používá třeba zeměpisné rozdělení. Dále se můžeme zaměřit na výzkum potřeb zákazníků a jejich nákupních zvyklostí uvnitř potenciálního trhu. Výzkum nám pomůže pochopit naši hodnotu pro zákazníka, a jaké aspekty marketingových strategií nám pomohou podpořit odlišení od konkurence na daném trhu.

Trh se mění. Každý den zákazníci a obchodníci opouštějí, nebo přicházejí na nějaké území. Každý den zákazníci začínají, nebo končí kupovat nějaký výrobek. Proto je nutné dělat výzkum expertních předpokladů a sledovat globální trendy trhu. Klíčové změny, které mají vliv na velikost a charakter trhu jsou množství zákazníků a nákupy. Množství zákazníků nám napoví, zda se zákaznická populace zmenšuje, nebo zda roste a jak rychle se toto děje. Nákupy nám prozradí, kolik výrobků odhadem jsou všechny společnosti v oboru schopny nakoupit v příštím roce a dalších letech a jak se tento trend v nákupech mění.

Spolu s velikostí trhu a trendy nás bude dále zajímat náš podíl na trhu vzhledem ke konkurenci. Podíl na trhu je možné vyjádřit jako poměr našich tržeb a objem celkových tržeb v segmentu trhu:
Podíl na trhu = naše tržby v segmentu/celkové tržby v segmentu
Tržní podíl je jedním z podstatných příznaků výrobku. Podíl na trhu by měl být kontinuálně sledován a toto sledování nám může pomoci rozpoznat potenciální problémy a příležitosti."

Poznámka

Obsahuje tabulku a schéma.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera13086
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse