Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Marketingový výzkum Sigma Group a.s.

Marketingový výzkum Sigma Group a.s.


Kategorie: Marketingový výzkum

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Jedná se o marketingový výzkum, který má na základě vyhodnocení spokojenosti zákazníku udržet společnosti stávající klientelu, nebo ji ještě rozšířit. Práce se skládá ze dvou částí. První teoretická seznamuje se strukturou Sigma Group a.s. a metodikou marketingového výzkumu. Druhá pak hodnotí jednotlivé oblasti spokojenosti zákazníků. V závěru jsou pojmenována kritická místa, nicméně komplexní zhodnocení situace, nebo návrhy k jejímu zlepšení chybí.

Obsah

0.
Úvod
1.
Teoretická východiska
2.
Charakteristika firmy
2.1
Profil firmy
2.2
Výrobní program firmy
3.
Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků
3.1
Definování problému a cíle výzkumu
3.2
Metody sběru informací
3.3
Zpracování a analýza informací
4.
Interpretace výsledku výzkumu
5.
Literatura
6.
Dotazník

Úryvek

„Spokojenost s dodaným výrobkem
Jakost a kompletnost dodaného výrobku je hodnocena průměrnou známkou 1,56, což je poměrně dobré hodnocení. Avšak vzhledem k existujícím reklamacím by se firma měla tímto problémem více zajímat.
Čerpadla jsou známá vysokou životností, svědčí o tom fakt, že životnost je hodnocena vůbec nejvyšší známkou a to 1,4.
Poskytovaný servis je hodnocen známkou 2 – je na solidní úrovni.
Dodržování termínů dodávky je hodnocen poměrně slabou známkou a to 2,8. Může to být jeden z hlavních důvodů ztráty některých obchodních případů. Tento problém může pramenit z kusové výroby a organizačních nedostatků.

Spokojenost s opravami výrobků
Jakost oprav je hodnocena velmi dobře a to průměrnou známkou 1,47. Zákazník, který si nechá opravit čerpadlo ve výrobním závodě má nepochybně větší jistotu, že oprava byla provedena dobře.
Rychlost opravy či zásahu je hodnocena známkou 1,89. Bohužel je tato činnost silně limitována počtem pracovníků, kteří ji mohou vykonávat. Tato situace by se mohla řešit a zlepšit.

Shrnutí výzkumu spokojenosti zákazníků
Z celkového počtu 30 dotazníků se nám vrátilo zpět 23, tj. 77 % úspěšnost. Z dotazníků vyplynulo, že zákazníci si nejvíce cení kvality a spolehlivosti výrobků firmy Sigma group. Zcela jistě by se daly tyto vlastnosti využít v propagační strategii firmy. Menší míra spokojenosti je zaznamenána v oblasti týkající se dodržování dodacích lhůt.
Celková průměrná známka našeho výzkumu je 1,89. S tímto výsledkem může být firma celkem spokojená. Je třeba také brát v úvahu, že analyzovaný vzorek zákazníků není velký. Přesto by firma měla zaměřit svoji pozornost na ukazatele týkajících se dodacích lhůt a dodržování termínů. Bylo by vhodné, aby firma přijala určitá kritéria, která by byla zaměřena právě na dodržování termínů.

4. Interpretace výsledků výzkumu
Cílem firmy SIGMA GROUP, a.s. je udržet si stávající tržní podíl popřípadě získat nové zákazníky. K tomu je potřeba, aby si rozhodující zákazníci udrželi důvěru v činnost firmy.
Dobrá kvalita, přijatelná cena, spolehlivost a ochota zaměstnanců je vše co zákazníky nejvíce ovlivňuje při výběru výrobků firmy SIGMA GROUP, a.s.. Kvalita a spolehlivost jsou opravdu silnou stránkou výrobků značky Sigma. Jsou to vlastnosti, kterých si cení většina zákazníků. Doporučily bychom tedy firmě využít kvalitu spolu se spolehlivostí a dlouhou životností výrobků v reklamní strategii. Firma by se měla snažit zákazníkovi nabídnout co nejkomplexnější služby, aby se nemusel obracet v realizaci zakázky na jiné firmy.
Firma by měla velmi pečlivě monitorovat nabídku konkurenčních služeb a jejich ceny a snažit se s novým výrobkem proniknout na trh dříve než konkurenční firma.
V současné době firma zaměstnává 3 obchodní zástupce (2x – Čechy, 1x – Morava), kteří mají na starosti celkem 400 firem. Navrhujeme zvýšení počtu obchodních zástupců, kteří by byli zaškoleni na odbornou úroveň stávajících zástupců. Častějšími návštěvami obchodních zástupců ve firmách by se zároveň snadněji zjišťovali problémy, které se vyskytují a mohlo by se tak dříve zabránit příčinám nespokojenosti.“

Poznámka

Práce obsahuje tabulku. Teoretická část je kompilačního charakteru. Čistý text dosahuje cca 5 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera18151
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse