Seminarky.cz > Maturitní otázky > > > Maturitní otázky z hotelnictví

Maturitní otázky z hotelnictví

Kategorie: Hotelnictví a turismus

Typ práce: Maturitní otázky

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce se věnuje oblasti hotelnictví a hotelového provozu. Obsah práce se dá použít jako studijní matriál pro studenty i učitele hotelového provozu na hotelových školách. Témata práce jsou zpracovány pro orientaci v hotelu a jsou zaměřeny na služby poskytované v hotelu. Práce je napsána přehledně v bodech.

Obsah

1.
Podnikání v oblasti hotelového provozu
2.
Kvalita v hotelovém průmyslu
3.
Hotelová klasifikace
4.
Služby hotelové haly
5.
Služby hotelové recepce
6.
Služby hotelové pokladny
7.
Směnárenské služby
8.
Hotelová evidence
9.
Ubytovací služby
10.
Kategorizace hotelových pokojů
11.
Stravovací služby
12.
Společensko- zábavné služby
13.
Housekeeping
14.
Zásobování a skladování
15.
Pojištění v oblasti hotelu

Úryvek

" Hotelová klasifikace
- klasifikace ubytovacích zařízení zajišťuje přehled zařazení v hotelové klasifikaci
- klasifikace se mohou zúčastnit všechny provozovny s více než 5 pokoji a vlastní-li živnostenský list na ubytovací služby
- hotelům typu GARNI, MOTELUM a PENZIONUM mohou být přiděleny maximálně 4 hvězdičky
- klasifikace platí na dubu 2 let
Platné dokumenty ke klasifikaci v ČR :
- pracovní knížka
- dotazník
- smlouva mezi klasifikační komisí a klasifikačním subjektem

- klasifikace se řídí pevně stanoveným řádem a způsobem vyhodnocování
- výsledkem klasifikace se stane pro celou ČR jednotný klasifikační znak včetně certifikátu

Klasifikace v následujících kategoriích:
- * Turist
- ** Standart
- *** Komfort
- **** First Class
- ***** Luxus

Kvalita v hotelovém průmyslu

- kvalita je velmi důležitou oblastí řízení v oblasti hotelového průmyslu
- pojem kvalita vytváří převážně host
- znamená něco nejlepšího, něco co zákazník chce a je za to ochoten zaplatit
- v hotelovém průmyslu se kvalita označuje hvězdičkami od 1 * do 5 *****
- kvalita závisí na vybavení a rozsahu poskytovaných služeb

- prvním krokem v řízení kvality je určení kvalitativního standartu
- posouzením kvality je AUDIT
Auditor
- je člověk, který je znalý svého oboru, nesmí to být náš zaměstnanec, nesmí mít žádný vztah k podniku, ani k zaměstnanci podniku
- chová se jako host a sleduje činnost podniku
- na závěr vypracuje podrobnou zprávu ve které uvádí výsledky zjištěné kvality
- zpravidla auditor je povolán z asociace pohostinství a cestovního ruchu
- Výsledek závěrečné zprávy opravňuje hotel poskytovat služby v odpovídájící skupině, kterou urči auditor
Hotelová klasifikace
- klasifikace ubytovacích zařízení zajišťuje přehled zařazení v hotelové klasifikaci
- klasifikace se mohou zúčastnit všechny provozovny s více než 5 pokoji a vlastní-li živnostenský list na ubytovací služby
- hotelům typu GARNI, MOTELUM a PENZIONUM mohou být přiděleny maximálně 4 hvězdičky
- klasifikace platí na dubu 2 let
Platné dokumenty ke klasifikaci v ČR :
- pracovní knížka
- dotazník
- smlouva mezi klasifikační komisí a klasifikačním subjektem

- klasifikace se řídí pevně stanoveným řádem a způsobem vyhodnocování
- výsledkem klasifikace se stane pro celou ČR jednotný klasifikační znak včetně certifikátu

Kategorie zařazení provozoven

· * - Tourist
· ** - Standart
· *** - Komfort
· **** - First Class
· ***** - Luxus

- kvalita se dá také zjistit přímo od hostů např. při odchodu se jim dá vyplnit dotazník, nebo lze použít i metoda spokojenosti hostů tak, že se připraví kniha stížností a pochval"

Vlastnosti

Náhled

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 30 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 30 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 25 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 450 kreditů (=25Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 25 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 1,20€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera8544
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 1,20€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse