Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Náprstkova muzea - marketingový plán

Náprstkova muzea - marketingový plán

Kategorie: Marketingový mix

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Práce nejdříve stručně představuje Náprstkovo muzeum v Praze z pohledu autora práce. Prostřednictvím analýzy SWOT seznamuje s kladnými i zápornými stránkami muzea. Na základě velmi podrobného marketingového mixu navrhuje strategické cíle ke zlepšení některých problémů.

Obsah

1.
Úvod
2.
Analýza SWOT
3.
Analýza zákazníka (průzkum)
3.1
Kde jste se dozvěděl/a o našem muzeu? - graf
3.2
Využíváte volné vstupy do muzeí? - graf
3.3
Měl/a byste zájem o novou stálou expozici na téma - graf
3.4
Co byste od takové expozice kromě očekával/a? - graf
3.5
Uvítali byste více interaktivity v expozici - graf
3.6
Jak se vám líbí naše expozice? - graf
3.7
Uveďte prosím rozmezí vašeho věku a pohlaví - graf
3.8
Kraj, ve kterém bydlíte ... - graf
4.
Návrh strategie - cíle
5.
Marketingový mix
5.1
Produkt
5.2
Cena
5.3
Distribuce
5.4
Marketingová komunikace
6.
Rozpočet
6.1
Letáky – rozpočet
6.2
Webové stránky – rozpočet
7.
Kontrola a vyhodnocení
8.
Závěr
9.
Příloha - dotazník

Úryvek

"4. Návrh strategie - cíle
Výběr konkrétní strategie je proces hodnocení jednotlivých strategických alternativ.
Střednědobá koncepce muzea je vytvářena v období, kdy se Náprstkovo muzeum bude naplno věnovat svému rozvoji. Nejdůležitějšími strategickými cíli, kterých chce muzeum dosáhnout, jsou:
• Posílit pozice Náprstkova muzea na území ČR zlepšováním jeho činnosti a cílenou propagací a komunikací s odbornou i širokou laickou veřejností
• Připravit činnost muzea na rekonstrukci budovy a expozic a prosadit rekonstrukci expozic
• Vytvořit zcela novou formu i styl sjednocené propagace muzea, reflektující změnu pojetí expozic vnitřní i vnější prezentace muzea
• Systematizovat a posílit spolupráci se středními a vysokými školami
• Systematicky zavést komplexní marketingové postupy do procesů řízení muzea
• Maximálně se snažit o stabilizaci a posilování finančních zdrojů muzea, především zdrojů vlastních a ostatních mimorozpočtových

Naším cílem je zkvalitnění služeb poskytovaných Náprstkovým muzeem. Zlepšení propagace a také distribuce. Na zlepšení distribuce jsme navrhly informační plakáty muzea a rozšíření orientačních značek, které by lépe návštěvníky navedly k muzeu. Hlouběji jsme se zaměřily na internetovou propagaci a vytvořily jsme nové, přehlednější webové stránky. Dalším cílem je rozšíření stávajících stálých expozic o novou. Strategie výstavní činnosti tvoří 1 až 2 velké výstavy ročně, jimž je věnována primární marketingová podpora a public relations, směřující kromě propagace samotné výstavy také k propagaci Náprstkova muzea. Ostatní malé výstavy s přibližně tříměsíčním cyklem jsou plánovány se zaměřením na konkrétní cílové skupiny, při marketingu a propagaci těchto výstav bude intenzivně využívána segmentace trhu. Komunikace s veřejností a marketing představují jednu z klíčových oblastí muzea pro zajištění úspěchu všech aktivit nabízených veřejnosti (výstavy, expozice) a jejich kvalita se výraznou měrou podílí na naplnění jednoho z cílů muzea, tedy maximálně sloužit veřejnosti. Marketing muzea bude navíc jedním ze stěžejních faktorů realizace připravované změny v pojetí a prezentaci muzea veřejnosti. Oblast lidských zdrojů je jednou z problematických oblastí Náprstkova muzea. Průměrný věk zaměstnanců muzea přesahuje 40 let, což s sebou přináší řadu aspektů, které je třeba v středně až dlouhodobé perspektivě řešit. V prvé řadě je třeba vyřešit otázku nástupnické generace současných muzejních odborníků. S problematikou lidských zdrojů je úzce spojena i mzdová politika. Nízké průměrné mzdy pod celostátním a hluboce pod pražským průměrem jsou problémem, se kterým se muzeum stále potýká a to i ve své snaze zaměstnávat mladé pracovníky. Strategickým cílem je dlouhodobá finanční stabilita rozpočtu.

5. Marketingový mix
5.1 Produkt
Náprstkovo muzeum je vzdělávací instituce, která má návštěvníkovi obohatit jeho dosavadní znalosti.Náprstkovo muzeum se nachází v atraktivní oblasti centra Prahy, konkrétně na Betlémském náměstí. K tomuto muzeu se dostanete pěšky a nebo autem. Za průchodem se objeví velký dvůr s pavlačemi a na konci dvora je vchod do muzea, který je označen velkým totemem. Na budově muzea je již znát její stáří, a proto by potřebovala rekonstrukci. Vnitřní architektura budovy je zastaralá a potřebovala by zmodernizovat. Uvnitř se nachází přednášková místnost, která se dá využít i pro jiné účely. K Náprstkově muzeu patří i knihovna, která se nachází nad průchodem. Toto muzeum nabízí dvě stálé výstavy a to Indiánské kultury Severní a Jižní Ameriky a expozici Kultury Austrálie a Oceánie. První zmíněná stálá expozice je v nezměněném stavu již dlouhou dobu. Postrádá moderní prvky dnešní doby a to zejména interaktivitu. Druhá expozice byla již zmodernizovaná, ale funkčně nepřijatelná. Muzeum dále nabízí svým návštěvníkům mnoho krátkodobých výstav. Ty jsou věšinou velmi moderně a nápaditě řešené a i sám návštěvník většinou může použít všechny své smysly. Z výše uvedeného průzkumu jsme zjistily, že návštěvníci by si přáli novou expozici. Ta by měla obsahovat více interaktivních prvků a celkově by měla být moderněji realizována. Pro návštěvníky je zde i obchůdek se suvenýry, kde si mohou zakoupit katalogy, pohlednice, trička, tužky, a různé jiné upomínkové předměty"

Poznámka

Čistý text dosahuje 8 cca stran. Obsahuje grafy a tabulky.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera14577
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse