Seminarky.cz > Maturitní otázky > > > Organizační struktura hotelu - maturitní otázka

Organizační struktura hotelu - maturitní otázka

Kategorie: Hotelnictví a turismus

Typ práce: Maturitní otázky

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Maturitní otázka seznamuje s organizační strukturou hotelu. Vysvětluje její základní činnosti a typy. Charakterizuje jednotlivé pracovní pozice top managementu. Závěr obsahuje schéma organizační struktury hotelu, schéma úseku FaB, i organizační strukturu kuchyně.

Obsah

1.
Organizační struktura hotelu (OSH)
1.1.
Základní činnosti OSH
1.2.
2 typy OS
2.
Top management
2.1.
Ředitel
2.2.
Právník
2.3.
Ekonomický ředitel
2.4.
Obchodní ředitel
2.5.
Personální ředitel
2.6.
Finanční ředitel
2.7.
Prodejní a marketingový ředitel
2.8.
Provozní ředitel
2.9.
Housekeeping – vedoucí housekeepingu
2.10.
Front office - vedoucí úseku ubytování
2.11.
FaB management - FaB manager
2.12.
Šéfkuchař
3.
Organizační struktura hotelu (schéma)
4.
Organizační struktura úseku FaB (schéma)
5.
Organizační struktura kuchyně (schéma)

Úryvek

"Ředitel – odpovídá za řízení hotelu a plnění úkolů. Které mu uložili investoři či majitel (společnost), řídí činnost hotelu a souladu s právními normami
Právník – sleduje dodržování právních norem, hlavně v obchodním a pracovním právu, jedná před soudy a státní správou, vede majetkoprávní agendu hotelu (vymáhání pohledávek), sleduje pojistné události hotelu, vypracovává kolektivní smlouvy, poskytuje konzultace ostatních úseků
Ekonomický ředitel – bývá statutárním orgánem hotelu, dohlíží na správní využívání všech zdrojů (zvyšování efektivnosti), zpracovává hosp. činnost hotelu, zodpovídá za finanční kázeň vůči státu (daně) a cenovou politiku, řídí hotelovou pokladnu, kontroluje účetnictví, připravuje statistické výkazy
Obchodní ředitel – plní finanční plán (tržby za stravování), řídí ceny ve stravování, rozvíjí obchodní síť, eviduje tržbya sociálního,…), přijímá nové pracovníky, vede agendu všech zaměstnanců, pečuje o absolventy škol v průběhu jejich praxe, organizuje zvyšování kvalifikace
Finanční ředitel – odpovídá za dodržování finanční kázně, účetnictví a za zavedení předepsané agendy (pokladna, Pfa a Vfa), zpracovává agendu o hmotném a nehmotném majetku, podílí se na inventarizaci, posuzuje vzniklé škody, eviduje tržby podle jednotlivých středisek, zajišťuje evidenci objemu surovin, zboží a služeb, vyhotovuje pravidelné uzávěrky
Prodejní a marketingový ředitel
Provozní ředitel – do jeho kompetencí spadá péče o nejdůležitější úseky hotelu – FaB management, Housekeeping a Front office. Do jeho činností tak spadá: vyhotovování nabídek akcí pro potenciální zákazníky, vedení docházky svých podřízených, rozdělování směn, určování cenové politiky (ve spolupráci s finančním oddělením a vedením hotelu), vypracovává rozpočet tržeb a nákladů, v souladu s normami stanovuje hygienické a technické předpoklady provozu, spolupráce s šéfkuchařem, vypracovává s ním jídelní lístek a menu, určuje cenovou skladbu podávaných pokrmů, organizuje nákup, zpracovává nabídky akcí, kontroluje práci podřízených, star se o zákazníky.
Každý z výše jmenovaných úseků může mít svého ředitele (bude záležet na velikosti hotelu – velký hotel – více funkcí, malý hotel – méně funkcí)
Housekeeping – Vedoucí housekeepingu - organizuje a řídí tento úsek, kontroluje práci podřízených, zajištění hygieny a čistoty, kontroluje kvalitu služeb, vyřizuje opravy a závady na pokoji"

Poznámka

Čistý text dosahuje cca 3 stran. Práce obsahuje schémata.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera18715
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse