Pozornost


Kategorie: Základy společenských věd

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: nezadáno/škola není v seznamu

Charakteristika: Tato práce se zabývá problematikou pozornosti. Nejprve uvádí stručnou charakteristiku její podstaty, poté radí, jak si pozornost získat a udržet. Věnuje se tématu praní špinavé pozornosti, které demonstruje na příkladu.

Obsah

1.
Pozornost - rozbor, druhy
2.1.
Praní špinavé pozornosti
2.2.
Pozornost věnovat, získat a udržet
2.3.
Pozornostní ekonomie
2.4.
Příklad praní špinavé pozornosti

Úryvek

" V pozornostním chování dají se též zjistit typologické rozdíly. Tak pozornost některých lidí dává přednost smyslovým dojmům, pozornost jiných zase myšlenkovým problémům. Tyto rozdíly ovšem souvisejí také se zájmy, vlohami a podobně. Soustředivý typ mívá malé, ale tím jasnější pozornostní pole, kdežto vše ostatní zůstává u něho nepovšimnuto. Pravým opakem je roztržitý typ, který není vůbec schopen soustředění. Uprostřed mezi oběma je typ distributivní. Jeho pozornostní pole má větší rozsah, ale stále ještě s postačujícím soustředěním. Roztržitý typ je nevýhodný, často i chorobný. Život vyžaduje zpravidla i soustředění pozornosti i její distribuce; stále stoupající civilizace nutí člověka, aby dovedl svou pozornost vhodně rozdělovat a střídat. Úkoly vědecké a umělecké, na okamžiku nezávislé, vyžadují zase spíše zvýšené soustředivosti.

Praní špinavé pozornosti
O praní špinavých peněz určitě každý již slyšel. Peníze získané pochybným způsobem se uvedou do oběhu tak, aby se jejich pochybný původ skryl. Ale v současné době a společnosti je již znám termín - praní špinavé pozornosti. Někteří z nás se na něm dokonce sami podílejí.


Pozornost věnovat, získat a udržet
To, co se probírá v klasických kurzech time managementu, se často vlastně týká hospodaření s pozorností. Vysvětlují v nich, jak to zařídit, aby se mohli soustředit na svou práci, nenechali se rozptylovat, nedovolili, aby jejich pozornost těkala mezi příliš mnoha subjekty. Při tom se využívá teorií pozornosti - teorii úzkého hrdla nebo například kapacitní teorii.
Kapitola sama o sobě je pak pozornost, kterou věnujeme druhým lidem nebo naopak jejich pozornost, kterou se snažíme získat. O zlepšování v práci s pozorností se opírá zdokonalování v prezentačních dovednostech, v umění motivovat, v umění budovat vliv, v umění naslouchat.
Začneme-li o pozornosti přemýšlet, dostaneme se brzy za rámec hospodaření s časem. Všimněme si jen několika sloves, které na sebe slovo “pozornost” váže: věnovat pozornost, získat pozornost, udržet pozornost, ztratit pozornost, dožadovat se pozornosti, domáhat se pozornosti … Slovo “pozornost” se v nich dá nahradit slovem “peníze”.

Pozornostní ekonomie
Stále častěji zaznívá názor, že procházíme podobnou změnou, jako byl přechod od feudalismu ke kapitalismu. Ti důležití lidé ve feudalismu měli šlechtický původ a vlastnili pozemky. A najednou začali ztrácet na významu ve prospěch lidí, kteří měli peníze. Feudálové měli sice předpoklady se k penězům dostat, ale nebyli v tom většinou příliš úspěšní. Často mohli jen s pohrdáním přihlížet, jak ti noví boháči získávají vliv a dokonce si kupují šlechtické tituly nebo i pozemky, pokud mají zájem.
Teď jsme možná svědky toho, jak tradiční ekonomie, ve které hrají klíčovou úlohu peníze, začíná vyklízet poli ekonomii, ve které hraje klíčovou roli pozornost.
Uvedu jen několik příkladů pozorování, která uvedenou tezi podporují.
• Za pozorností jdou peníze. To dávno vědí i prodavači v orientálních bazarech, kteří se snaží upoutat pozornost kolemjdoucích. Žádná pozornost, žádný prodej. Je na tom založena i reklama. Ovšem v poslední době jsme svědky něčeho nápadného. Skutečné hvězdy - lidé, kteří přitahují skutečně velkou pozornost - se mohou dostat k opravdu velkým penězům. Filmové hvězdy, sportovní hvězdy. Naopak někteří boháči po pozornosti touží a snaží si ji opatřit za peníze. Ne všem se to daří. Za penězi pozornost vždy nejde.
• Média fungují jako pozornostní továrny. Mají-li být úspěšná, musí získat velkou pozornost (sledovanost). K tomu potřebují, aby v nich vystupovali lidé, kteří přitahují velkou pozornost. Úspěšná média jsou naopak schopná obracet pozornost k lidem, kteří se v nich objevují. "

Poznámka

Tato práce je kompilačního charakteru. Čerpá ze zdroje: http://encyklopedie.seznam.cz/heslo/428518-pozornost.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera15078
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse