Obsah
1.2. | Cíle přímého marketingu (PM)
|
1.3. | Historie a vznik tohoto odvětví marketingu
|
1.4. | Způsob komunikace se zákazníkem
|
1.4.1. | Telefonická komunikace
|
1.4.2. | Kontaktování poštou
|
1.4.3. | Emailová komunikace
|
1.4.4. | Komunikace se zákazníky prostřednictvím telefonních záznamníků
|
1.4.5. | Televizní nabízení služeb/televizní prodej či teleshoping
|
1.4.7. | Prodávání prostřednictvím rádia
|
1.4.8. | Nákupní akce spojené s určitou akcí či návštěvou u prodávajícího
|
1.4.9. | Tisk nabídkových katalogů
|
1.4.10. | Přímý podomní prodej
|
1.5. | Způsob přímé marketingové komunikace a vyhraničení metod PM
|
1.6. | Přímý marketing a cílové skupiny
|
1.7. | Přímý marketing a jeho morálnost
|
1.8. | Přímý marketing a poškození trhu
|
1.9. | Budoucnost přímého marketingu
|
Úryvek
"1.2. Cíle přímého marketingu
Cíle přímého marketingu jsou totožné s cíli jakékoliv jiné marketingové činnosti, tzn. prodej více zboží a služeb získáním konkurenční výhody z metod přímého marketingu.
1.3. Historie a vznik tohoto odvětví marketingu
Historie tohoto odvětví sahá až do devatenáctého století a souvisí se jménem inovátora Aarona Montgomeryho Warda, který jako první kontaktoval své zákazníky prostřednictví poštovní doručovatelské služby a současně s výhodou, která mu tato metoda poskytla – extrémní snížení cen nabízených produktů.
1.4. Způsob komunikace se zákazníkem
Jak již bylo řečeno, zahrnuje jakýkoliv prostředek moderní komunikace; telefony, poštu, elektronickou poštu, komunikace se zákazníkem prostřednictvím telefonických záznamníků, televizní nabízení služeb, slevové kupóny, prodávání prostřednictvím rádia, nákupní akce spojené s návštěvou u prodávajícího, tisk nabídkových katalogů a přímý podomní prodej.
Každá z těchto metod, pokud má být úspěšná, musí obsahovat jediné a to výhodu pro zákazníka, resp. přidanou hodnotu pro zákazníka, ať už o této výhodě zákazník ví nebo tuto výhodu následně získá. Vše pak závisí na obchodních dovednostech prodejce – tzn.: dobrý prodá tři, skvělý prodá čtyři. Nikdy, jako u jiné marketingové činnosti, nesmí dojít k jedinému – k uváděním mylných informací zákazníkovi. Následně pak prodejcem dochází k poškození trhu a ve správně fungující ekonomice by tento subjekt měl být nahrazen jiným, poctivým. Pokud není poctivý, je pouze otázkou času, kdy ekonomika vyznávající tyto obrácené hodnoty narazí. Ale zpět a podrobně ke komunikaci se zákazníkem.
1.4.1. Telefonická komunikace
Telefonická komunikace se zákazníkem je metoda, která využívá výhody rozšíření trhu – získání nových zákazníků – pomocí zmocněné osoby prodejce, která se telefonicky snaží představit výhody plynoucí z nákupu nového zboží, ať už pozváním (se) na schůzku nebo přímým prodejem, končící odběrem zboží. Tato metoda není, ale byla velmi účinnou. Vše lze bohužel připsat ekonomickým subjektům parazitujících na pověsti firem kvalitních. V užitých metodách musí být prodejce maximálně liberální, pokud ctí jedno jediné a to, při nejmenším, nepoškodit klienta. Pokud mu poskytne službu, vůči které měl zákazník před kontaktováním averzi, a současně s objektivním přínosem pro zákazníka, může následně prodávající získat zákazníky nové. Nikdy nesmí ale zákazníka jakkoliv omezovat, pak si zákazník za tisícikorunu nekoupí ani zlatou cihlu.
1.4.2. Kontaktování poštou
Jedná se o metodu, která není tak účinná jako metoda předcházející – kontakt s klientem není interaktivní, tzn., musí dojít k „rozostření“ nabízené služby, oslovení širšího okruhu zákazníků, a následně tak prodejce musí ztratit některé zákazníky, které tento způsob rozmělnění potřeb zákazníka urazí, čili ztrácí klientelu nejsolventnější a následné další kontaktování způsobuje averzi vůči jakékoliv službě prodejce, a použijeme-li trochu vulgární formulaci – prodejce zákazníka otravuje.
1.4.3. Emailová komunikace
Je metodou, při jejím nevyžádání, absolutně nevhodnou. Důvod je jediný, adresátovi této služby přináší objektivní ztrátu. Čili tato metoda by měla být a priory nezákonnou. Při jejím vyžádání je naopak metodou skvělou a efektivní. Čili chce to opět skvělého obchodního ducha a současně kvalitní poskytovanou službu.
1.4.4. Komunikace se zákazníky prostřednictvím telefonních záznamníků
Je metodou absolutně nevhodnou a odosobněnou. Má osobní zkušenost s tímto prodejem je velmi negativní. Vždy při komunikaci se záznamníkovou službou jsem se dostal do bodu, kdy jakákoliv nabízená varianta další volby byla v rozporu s mým osobním přáním, tzn. paušalizace a rozostření služby je zde velmi vysoká, a pokud zákazník tímto způsobem volí „svou“ službu, nikdy nejde o službu původně vyžádanou. Záleží pak na vhodném odhadnutí dvou faktorů a to je za 1. Citlivost zákazníka na poměr mezi službou očekávanou a službou zakoupenou a za 2. Výnosnost této služby."
Vlastnosti
Číslo práce: | 22116 |
---|
Autor: | - |
Typ školy: | VŠ |
Počet stran:* | 5 |
Formát: | Nezadáno |
Odrážky: | Nezadáno |
Obrázky/grafy/schémata/tabulky: | Ne |
Použitá literatura: | Ne |
Jazyk: | čeština |
Rok výroby: | 2011 |
Počet stažení: | 22 |
Velikost souboru: | 15 KiB |
* Počet stran je vyčíslen ve standardu portálu a může se tedy lišit od reálného počtu stran. |
STÁHNOUT PRÁCI
-
SMS platba (ČR) 45 Kč
Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199
Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
- Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
- Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
- Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
- Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky Vodafone:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
- Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
- Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
- Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
- Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
Nápověda pro zákazníky T-mobile:
- Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
- Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
- Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
- Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
- Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
- Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
- Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
- V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
-
Platit kartou 38 Kč
Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"
Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.
Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány ČSOB, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".
Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.
-
Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
-
SMS platba (Slovensko) - 1,70
Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
Zašlete SMS zprávu ve tvaru:
SEMmezera22116
- na telefonní číslo: 8877
Cena jedné SMS je 1,70 včetně DPH.
Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS.
Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je
použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
Důležité informace:
Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s
Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete
přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy
najdete zde nebo kontaktujte
naší podporu.