Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Produkt: vymezení, životní cyklus, metody a strategie stanovení ceny

Produkt: vymezení, životní cyklus, metody a strategie stanovení ceny

Kategorie: Cenová politika, Výrobek

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Vysoká škola finanční a správní, a.s., Praha 10

Charakteristika: Seminární práce přináší základní náhled do problematiky produktu. Nejprve jej krátce vymezuje a charakterizuje fáze jeho životního cyklu. Poté třídí produkty dle známosti a popisuje metody stanovení ceny výrobku a strategie určení ceny u nového produktu.

Obsah

1.
Produkt
2.
Životní cyklus produktu
3.
Produkty podle známosti
4.
Metody stanovení ceny
5.
Strategie stanovení ceny u nových výrobků

Úryvek

"Produkt je totiž cokoliv, co lze nabídnout k upoutání pozornosti, ke koupi, k použití nebo ke spotřebě, co může uspokojit touhy, přání nebo potřeby. Tudíž produktem může být i buzení po telefonu, pojišťovací služby, bankovní služby a jiné produkty, které nemají tzv. hmotný charakter.

Můžeme je samozřejmě různě dělit a nazývat, a v další části tak i učiníme, ale zásadní především je, vymyslet takový produkt, který bude pro zákazníka natolik zajímavý, že upoutá jeho pozornost tak, aby si jej koupil a především, aby uspokojil jeho potřeby, přání a očekávání. Tímto se zabývají ve většině dobrých firem všichni od majitele až po nejnižší článek organizační struktury, ale především pak produktový manažeři a pracovníci vývojových týmů, kteří usilovně pracují na tom, aby jejich produkt byl nejlepší, nejlépe se prodával a především, aby splňoval požadavky zákazníků co nejvíce.

Každý produkt má svůj životní cyklus, který má čtyři charakteristické fáze:
- fázi vývoje produktu
- fázi uvedení na trh
- fázi růstu
- fázi zralosti
- fázi úpadku

Vývoj produktu začíná, když firma přijde s myšlenkou nového produktu a začne ji realizovat, nese to sebou rostoucí náklady a nulové výnosy.

Ve fázi uvedení na trh sice začínají růst výnosy, ale náklady na uvedení produktu na trh jsou vysoké, například náklady na reklamu.

Růst je pro firmu asi nejlepším obdobím, protože produkty se široce prodávají a náklady na reklamu se snižují.

V období zralosti se zpomalují růsty výnosů a můžou se zvyšovat náklady na reklamu na udržení a obhájení produktu na trhu vůči konkurenci.

Úpadek je závěrečnou fází životního cyklu, je obdobím poklesu výnosů a vedení firmy by si mělo rozmyslet, kdy zastaví výrobu a stáhne produkt z prodeje nebo vynaloží náklady na inovaci.

Produkty můžeme dělit dle jejich známosti na:
- úplně nové,
- nové pro výrobce
- nové pro spotřebitele

Novým produktem rozumíme především nalezení úplně nové možnosti, kterou dosud trh, výrobci a spotřebitelé neznali.

Novým pro výrobce pak rozumíme takový, který trh nebo spotřebitel znal, ale výrobce ho nevyráběl, rozumějme neprodukoval.

Nový pro spotřebitele pak znamená, že ho znal trh, výrobce, jen zákazník ho neznal, včetně inovací starých produktů.

Jeden z nejdůležitějších aspektů v řízení vztahů se zákazníky je cena produktu, přestože spousta lidí s tím nemusí souhlasit, tak velice ovlivňuje poptávku po zboží. Skoro se dá říct, že dnešní běžný zákazník převážně vybírá podle ceny výrobku a ne například podle kvality. Cena je peněžní vyjádření úhrady zaplacené na trhu za prodaný produkt, rozhodně se nerovná technické hodnotě zboží. Metod jak stanovit cenu je několik:
- nákladově orientovaná cena
- metoda orientovaná na konkurenci
- cena stanovená podle hodnoty vnímané zákazníkem
- metoda orientovaná na poptávku
- smluvní cena
- konkurzní cena"

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 15 Kč

    Platba prostřednictvím brány mobilního operátora. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    V případě potíží s realizací platby se neváhejte obrátit na infolinku poskytovatele služby, společnost Advanced Telecom Services s.r.o., na čísle +420 776 999 199

    Nápověda pro zákazníky Telefónica O2:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Telefónica O2 a klikněte na POTVRDIT.
    2. Zobrazí se Vám informace, že SMS byla odeslána.
    3. Na mobilní telefon Vám bude doručena SMS zpráva s odkazem.
    4. Klikněte na odkaz v SMS zprávě, budete propojeni na platební bránu společnosti Telefónica O2. Zde potvrďte platbu.
    5. Na internetu se zobrazí výsledek proběhlé platby.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „O2 platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky Vodafone:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora Vodafone a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na Vodafone portál.
    3. Potvrďte Vaše mobilní číslo kliknutím na DALŠÍ. .
    4. Na Váš mobilní telefon přijde SMS zpráva s kódem.
    5. Zadejte tento kód do formuláře, klikněte na OK.
    6. Objeví se Vám údaje o platbě, kterou potvrďte kliknutím na POKRAČOVAT.
    7. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-peněženka“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.

    Nápověda pro zákazníky T-mobile:

    1. Vyplňte Vaše číslo na mobil, zvolte jako operátora T-mobile a klikněte na POTVRDIT.
    2. Dojde k přesměrování na T-mobile portál, potvrďte zde svůj souhlas s podmínkami platby.
    3. Pokud máte na T-zones účet, přihlaste se a pokračujte bodem 7.
    4. Pokud účet na T-zones nemáte, vepište do formuláře svoje mobilní číslo a klikněte na ODESLAT ČÍSLO.
    5. Přijde Vám SMS zpráva s kódem.
    6. Vepište kód jako heslo do formuláře a klikněte na PŘIHLÁSIT.
    7. Objeví se Vám údaje o platbě, které potvrďte kliknutím na tlačítko ZAPLATIT.
    8. V té chvíli proběhne platba, o jejímž výsledku Vás informuje došlá SMS zpráva.
    Pro úspěšnou realizaci platby je nutné mít aktivní službu „M-platba“. Služba je většinou aktivní automaticky, takže není třeba nejdřív nic aktivovat.
  2. Platit kartou 15 Kč

    Platba kartou. Pro započetí platebního procesu prosím vyplňte kontrolní kód a stiskněte tlačítko "Zaplatit"

    Po proběhnutí platby budete přesměrováni zpět na tuto stránku, kde najdete odkaz ke stažení práce.


    Po odeslání kontrolního kódu budete přesměrováni do platební brány GP webpay, kde zadáte údaje potřebné pro platbu. Platbu dokončíte stisknutím tlačítka "ZAPLATIT".

    Akceptované karty: VISA, VISA Electron, V PAY, MasterCard, Maestro.

  3. Koupit za kredity - 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Jedním stiskem tlačítka, obratem a za výhodnou cenu!
    JEN PRO REGISTROVANÉ UŽIVATELE
    Cena za stažení je pouze 180 kreditů (=10Kč).
  4. Platit převodem z ČSOB a Poštovní spořitelny, službou PaySec 10 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
    Rychle, bezpečně a pohodlně.
    Zaplatit za tuto práci přes PaySec >>> Kliknutí na odkaz Vás přesměruje do platebního rozhraní
    Kliknutím na ikonku Vás přesměrujeme do platebního systému, kde si vyberete převod z ČSOB, Poštovní spořitelny nebo platbu PaySec
  5. SMS platba (Slovensko) - 0,60€
    Stahovací kód k této práci získáte do několika minut se službou mobilního operátora Premium Rate SMS.
    Zašlete SMS zprávu ve tvaru: SEMmezera24581
    - na telefonní číslo: 8877
    Cena jedné SMS je 0,60€ včetně DPH. Pro využití SMS platby je třeba mít aktivovanou službu Premium Rate SMS. Službu technicky zajišťuje Advanced Telecom Services, s. r. o.
    SMS musí být ve formátu TEXT, bez diakritiky a bez formátování (tj. základní velikost a typ písma). Stahovací kód je použitelný pouze pro tuto práci a je platný až do uzavření okna internetového prohlížeče.
    Stahovací kód přijde obratem na mobil, je platný 24 hodin a lze jej zadat celkem dvakrát.
    Pro stažení této práce zadejte stahovací kód (bez uvozovek):


Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou, PaySecem nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse